טוען...

החלטה שניתנה ע"י סבין כהן

סבין כהן08/12/2014

בפני

כב' השופטת סבין כהן

תובעים

1. שוקדה מושב עובדים להתיישבות חקלאית

2. החטיבה להתיישבות בהסתדרות הציונית העולמית

נגד

נתבעים

1. מיכאל ריין

2. בת-אל ריין

החלטה

לפניי בקשת הנתבעים בתיק שלפניי ובתביעות המתנהלות בת.א 42454-12-13, ת.א. 42538-12-13, ת.א. 42495-12-13 ות.א. 42446-12-13 לאיחוד הדיונים בין התיקים השונים.

המדובר בתביעות פינוי אשר הוגשו על ידי התובעות כנגד הנתבעים.

הנתבעים כולם הינם מי ששוכנו בדירות אצל הנתבעות או מי מהן בעקבות פינוי גוש קטיף, ואשר לפי טענתם, הובטח להם, כי ימשיכו להתגורר באותן דירות, עד אשר יעברו למשכנם הקבוע.

התביעה הוגשה לאחר שהוקצתה לנתבעים קרקע, שבה יבנו את משכנם הקבוע, כאשר טענת הנתבעים היא, כי יש לאפשר להם להמשיך ולהתגורר בדירות שבהן שוכנו, עד לבניית ביתם והמעבר אליו.

התביעות הוגשו בתחילה כתביעות לפינוי מושכר. בעקבות החלטתי בתיק שלפניי למחוק כותרת התביעה ולהעבירה להתברר בסדר דין רגיל, הועבר גם הדיון בתובענות האחרות לדיון בסדר דין רגיל.

הנתבעים טוענים, כי מדובר בתביעות שעניינן דומה ולכן יש מקום לדון בהן במאוחד.

הבקשה הוגשה עוד בטרם הוגשו כתבי ההגנה בתביעות השונות והוריתי, כי הכרעה בבקשה תינתן לאחר שיוגשו כתבי ההגנה ובית המשפט יסבור לאחר עיון בהם, כי אכן מדובר בעניינים המצדיקים דיון משותף.

משהוגשו כתבי ההגנה, עוררו הנתבעים בקשה להכריע בבקשתם.

יצויין, כי הבקשה לאיחוד דיונים הוגשה יחד עם הבקשה להעביר הדיון בתובענה לסדר דין רגיל.

התובעות טענו, כחלק מטענותיהן, שלא לאחד את הדיון בתובענות, כי איחוד התובענות יסרבל את הדיון בתובענות, אותן ניתן לברר, כתובענות לפינוי מושכר, בהליך מזורז.

היות וקבעתי, כי אין מקום לדון בתובענות כתובענות לפינוי מושכר, הרי ששיקול זה כבר אינו יכול לעמוד כשיקול לצורך הכרעה בבקשה שלפניי.

אחר עיון בכתבי ההגנה, שבהן מועלות טענות הגנה זהות ביחס לכל הנתבעים וכולן נוגעות בעצם ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים בין בשעת קבלת הדירות ובין לאחר מכן והיות וכל הנתבעים מעלים טענות זהות לעניין העיכובים במעבר למשכן הקבע, הנני סבורה, כי יש מקום להיעתר לבקשה ולאחד הדיונים.

ואדגיש, על פניו, כפי הדבר עולה מתוך כתבי ההגנה, הנתבעים מעלים טענות הרלוונטיות לכלל המתיישבים במקום, כאשר אותן הסכמות נטענות, גם אם הן מצויות בתחילה בהסכם הרשאה אישי לכל אחד מהנתבעים, הן טענות הנוגעות לכלל המתיישבים ואין מדובר בהתחייבות שניתנה למי מהם באופן אישי, כך שגם הראיות אשר תוצגנה על ידי הצדדים, הם מטבע הדברים ראיות זהות, כך שניהול ההליך במאוחד, אף יחסוך זמן לצדדים ולבית המשפט.

לאור האמור, אני מורה על איחוד הדיון בתובענות.

היות והתיקים מתנהלים לפני שלושה מותבים (טרם הוחל בדיונים לגופו של עניין), תועבר החלטתי לעו"ד הדס דידי, על מנת שבתיאום עם סגנית הנשיא תעביר הדיונים המאוחדים למותב שיקבע.

ניתנה היום, ט"ז כסלו תשע"ה, 08 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.