טוען...

החלטה על בקשה של מבקש 1 גילוי מסמכים /פרטים נוספים/שאלון

אורנית אגסי09/07/2015

09 יולי 2015

לפני:

כב' השופטת אורנית אגסי

המבקשת:

אינה קרבצוב

-

המשיבים:

1. איי אס אס - אשמרת בע"מ

2. קופת חולים כללית - חברה לתועלת הציבור (חל"צ)

החלטה

1. התובעת הגישה תביעתה כנגד שתי הנתבעות בה תבעה סעד הצהרתי של השוואת תנאים וכן סעדים כספיים. כתב הגנה מטעם הנתבעת 2 הוגש באיחור לאחר מספר אורכות ועל כן עד למועד הדיון המוקדם הצדדים לא סיימו את ההליכים המקדמיים של גילוי מסמכים.

2. במסגרת הדיון המוקדם הצהירו הצדדים כי יערכו ביניהם גילוי מסמכים וכי התובעת תהא רשאית להגיש בקשה לתיקון כתב התביעה .

התצהירים הועברו על ידי הצדדים בתחיל חודש 11/14 ואף נערך עיון בחלקם.

התובעת לא הגישה בקשה לתיקון כתב התביעה כפי החלטתי בדיון.

מאידך הוגשה בקשה לגילוי ועיון במסמכים, אשר מהותה עיון במסמכי הנתבעת אשר נטען לגביהם חיסיון וכן ביקשה את תנאי השכר של עובדת המועסקת על ידי הנתבעת 2 באותו תפקיד.

3. בבקשה ביקשה התובעת את המסמכים הבאים:

הסכם למתן שרות בין הנתבעת 1 לנתבעת 2 לתקופה הרלבנטי.

ממצאי בדיקת רו"ח של הנתבעת 2 על תשלומי הנתבעת 1.

תנאי שכר ותלושי השכר של עובדת מסוימת שהתובעת נקבה בשמה בדרישה, אך מטעמי חיסיון לא מאוזכרים בהחלטה כעת.

הסכמי העסקה של אותה עובדת עם הנתבעת 2 או ההסכם הקיבוצי שחל על אותה עובדת .

הנתבעת 2 השיבה לבקשת התובעת וציינה בתחילה כי התובעת עצמה לא העבירה לה לעיונה את המסמכים המפורטים בתצהירה.

באשר לבקשות התובעת הספציפיות השיבה הנתבעת כי היא מתנגדת למסירת חוזה ההתקשרות עם הנתבעת 1 מחמת היותו בלתי רלבנט לתביעה שהוגשה ולשאלות שבמחלוקת.

לענין דו"ח הביקורת של רו"ח נרשם כי טרם נערך דו"ח סופי של הממצאים של הבדיקה ואם הם יהיו רלבנטים הם ימסרו לתובעת וכן ידווחו על כך לבית הידן.

באשר לתנאי השכר של העובדת המסוימת ששמה ננקב בבקשה, נטען כי כל נתוני שכר של מי מעובדיה הינוו חסוי ועל הנתבעת 2 לשמור על פרטיותה של אותה עובדת. מעבר לכך השכר מושפע מנתונים רבים ולא ניתן להשוות את הנתונים בין השתיים וכן לא את תקופת העבודה שכן העובדת מועסקת על ידי הנתבעת 2 למעלה מ20 שנה.

4. בדיון שהתקיים בבית הידן לאחר שהתובעת ביקשה מספר פעמים לדחות את מועד הדיון, לא התייצבה התובעת לדיון. כמו כן נטען כי לא הוגש כתב תביעה מתוקן רק בשל העובדה כי לא הסתיים הליך גילוי המסמכים הספציפיים שכן ברצון התובעת להתבסס עליהם לשם תיקון כתב התביעה.

5. לאחר שבחנתי את נימוקי הבקשה והתגובה לה בענין גילוי המסמכים להלן הכרעתי בכל אחת מבקשות התובעת.

באשר לבקשה לקבלת הסכם ההתקשרות בין הנתבעת 1 לנתבעת 2, אני סבורה כי יש לאפשר לתובעת לעיין בהסכם זה כאשר ימחקו מההסכם התנאים הכלכליים שבין הנתבעת 1 לנתבעת 2 שאינם רלבנטים לתביעה זו.

באשר לדו"ח הביקורת לאור הצהרת הנתבת 2 על העדר דו"ח סופי , אין כל חובה להגיש את ממצאי הבדיקה לתובעת. גם אם אכן היה דו"ח איני סבורה כי יש להעבירו לידי התובעת .

באשר לבקשה לקבלת תנאי העסקה ותלושים של עובדת מסוימת אותה ביקשה התובעת, הרי דין בקשה זו להידחות בשים לב לחובת הסודיות המוטלת על הנתבעת 2.

זאת ועוד ככל שמבקשת התובעת להוכיח כי לא בוצעה לה השוואת תנאים, יכולה היא לזמן לעדות מטעמה כל עובד של הנתבעת 2 אשר יסכים לחשוף את תנאי העסקתו ובתנאי כי העובד/ת יהיו עם אותו וותק תפקיד ונתונים כשל התובעת שאם לא כן אין כל בסיס לבדיקת השוואת התנאים.

התובעת אף מבקשת העתק מההסכם הקיבוצי החל על עובדי הנתבעת בתחום העיסוק של התובעת. ככל שקיים הסכם קיבוצי מיוחד בנתבעת 2 המסדיר תנאי העובדים בתפקידה של התובעת, תעביר הנתבעת 2 את ההסכם הקיבוצי בתוך 21 יום מקבלת החלטה זו.

6. לענין טענת התובעת כי לא הוגשה בקשה לתיקון כתב התביעה מאחר ולא היו בידיה כל הנתונים, אין בידי לקבל טענה זו.

מלכתחילה , התובעת טענה בדיון המוקדם כי כל שחסר לה להגשת תיקון התביעה הוא דוחות הנוכחות שלה ואלו הועברו לידיה עוד בחודש נומבר 2014. על כן לא היתה כל סיבה אמיתית לאי הגשת הבקשה לתיקון כתב התביעה.

על כן לא אתיר הגשת בקשה לתיקון כתב תביעה כעת .

7. לסיכום – בקשות התובעת לגילוי מסמכים נדחות ברובן.

לאור קביעתי זו התיק יועבר לשופט לקביעה להוכחות ומועד הוכחות והחלטה על תצהירים תינתן בנפרד.

לדידי על התובעת לשלם הוצאות לנתבעת שכן אי התייצבותה לדיון המוקדם וכן אי הגשת הבקשות במועד גרמו לדיון עקר והמישכות ההליכים.

על כן התובעת תשלם לנתבעת 2 הוצאותיה בסך 2000 ₪ ואלו ישולמו בסיום ההליך או יקוזזו מכל סכום שתהיה זכאית לו מהנתבעת 2, אם בכלל . כן תשלם תובעת לנתבעת 1 הוצאות הליך הדיון האחרון בסך 1000 ₪ אף זאת בסיום ההליך.

ניתנה היום, כ"ב תמוז תשע"ה, (09 יולי 2015), בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/07/2015 החלטה על בקשה של מבקש 1 גילוי מסמכים /פרטים נוספים/שאלון אורנית אגסי צפייה
13/07/2015 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר התובע אורנית אגסי צפייה