טוען...

פסק דין מתאריך 13/02/14 שניתנה ע"י איטה קציר

איטה קציר13/02/2014

13 פברואר 2014

לפני:

כב' הסגנית נשיא איטה קציר

המערערת

ג'ורג'ת סעיד ת.ז. 054385307

ע"י ב"כ: עו"ד תומא

-

המשיב

המוסד לביטוח לאומי

ע"י ב"כ: עו"ד אילן גולדנברג

פסק דין

1. זהו ערעור על החלטת הוועדה הרפואית לעררים (נכות כללית), מיום 4/12/13 ("הוועדה"). בהחלטתה קבעה הוועדה כי נכותה המשוקללת של המערערת היא בשיעור 36% מיום 1/3/13 ("ההחלטה").

2. הוועדה התכנסה ביום 2/9/13 לדון בערר המערערת, בהרכב מומחה לרפואה פנימית, מומחה לאורטופדיה ומומחה לפסיכיאטריה. לאחר שהקשיבה לתלונות המערערת וערכה לה בדיקה קלינית, קבעה למערערת נכות משוקללת בשיעור 36%, לפי הפירוט הבא:

נכות בשיעור 20% בגין הפרעות חרדה, לפי סעיף ליקוי 34(ב)(3);

נכות בשיעור 10% בגין מחלת סכרת, לפי סעיף ליקוי 4(3);

נכות בשיעור 10% בגין הגבלה קלה בכתף עם מחלה ניוונית, לפי סעיף ליקוי 35)(1)(ב).

3. בדיון הסכים המשיב עם טענות המערערת לעניין הנכות האורטופדית, לפיהן הבדיקה הגופנית אינה מפורטת דיה. לכן, הסכים להשיב את עניינה של המערערת לוועדה, באותו הרכב, על מנת שתפרט קביעתה בנוגע לממצא של הגבלה קלה בכתף. זאת בשים לב לכך שקיימת בתיק חוות דעת מיועץ אורטופד, אשר ייעץ לוועדה הרפואית מדרג ראשון, וקבע למערערת 10% נכות, כאשר הממצאים שתיאר בחוות דעתו נראים על פניהם חמורים מאלה שמצאה הוועדה בבדיקתה.

4. המערערת עמדה על יתר טענות הערעור, הנוגעות לנכות בגין סכרת לא מאוזנת, יתר לחץ דם ושומנים בדם. לפיכך, נדרש בית הדין להכריע בערעור לגופו.

טענות הצדדים:

5. לטענת המערערת, הוועדה התעלמה מתלונותיה לעניין סכרת לא מאוזנת, יתר לחץ דם המטופל בכדורים, ויתר שומנים בדם.

6. לטענת המשיב, המערערת לא הציגה מסמכים רפואיים התומכים בטענה כי היא סובלת מסכרת עם סיבוכים. לפי הטענה, גם לא נמצאים בתיקה הרפואי של המערערת מסמכים התומכים בתלונות בגין יתר לחץ דם ושומנים בדם. המשיב הוסיף וטען, כי בעניין הנכות הפנימית הסתמכה הוועדה על בדיקות מעבדה עדכניות מיום 22/11/13, וקבעה כי הבדיקות תקינות ותפקודי כליה תקינים.

לאור האמור לעיל אני קובעת כדלקמן:

7. אקדים ואומר, כי לאחר שעיינתי בנימוקי הערעור ובכלל החומר המונח לפני ונתתי דעתי לטענות הצדדים בדיון, הגעתי למסקנה כי דין טענות הערעור בנוגע לסכרת לא מאוזנת, יתר לחץ דם ושומנים בדם – להידחות.

8. להודעת המערערת מיום 12/2/14 צורף אישור רפואי מאת ד"ר חליל אנדראוס, מומחה לרפואה פנימית, נואש תאריך 7/2/14. באישור הרפואי צוין כי על פי תיקה הרפואי של המערערת ועל סמך בדיקה שנערכה לה, המערערת סובלת מסכרת לא מאוזנת, יתר שומנים בדם ולחץ דם לא מאוזן. מדובר במסמך רפואי מאוחר להחלטת הוועדה נשוא הערעור, ולכן ברור מדוע אין התייחסות של הוועדה למסמך זה. משלא הוצג כל מסמך רפואי – ממועד קודם למועד כינוס הוועדה – התומך בתלונות המערערעת, הרי שאין מנוס מדחיית טענות אלה.

9. לאור כל האמור, עניינה של המערערת ישוב לוועדה הרפואית לעררים, בהרכב זהה, על מנת שתשוב ותבדוק את המערערת לעניין ההגבלה בכתף שמאל. הוועדה תפרט קביעתה בנוגע לממצא של הגבלה קלה בכתף, ותיתן דעתה לחוות דעת יועץ אורטופד, אשר ייעץ לוועדה הרפואית מדרג ראשון, וקבע למערערת 10% נכות, כאשר הממצאים שתיאר בחוות דעתו נראים על פניהם חמורים מאלה שמצאה הוועדה בבדיקתה.

החלטת הוועדה תהיה מנומקת ומפורטת.

המערערת תזומן להופיע לפני הוועדה, גם באמצעות באי כוחה.

10. לאור התוצאה לפיה הערעור התקבל בהתאם להסכמת המשיב בדיון, ומשנדחו יתר טענות הערעור – על כן אין צו להוצאות.

11. הצדדים יכולים לפנות לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים בבקשת רשות לערער על פסק הדין וזאת תוך 30 ימים מעת שיומצא להם פסק דין זה.

ניתן היום, י"ב אדר תשע"ד, (12 פברואר 2014), בהעדר הצדדים ויישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/02/2014 פסק דין מתאריך 13/02/14 שניתנה ע"י איטה קציר איטה קציר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 ג'ורג'ת סעיד ג'יריס פרח
משיב 1 המוסד לביטוח לאומי צחי רטר