טוען...

החלטה מתאריך 16/04/14 שניתנה ע"י נסר אבו טהה

נסר אבו טהה16/04/2014

בפני

כב' השופט נסר אבו טהה

המבקש

יהייס אדמה
ע"י ב"כ עו"ד משה בן מאיר

נגד

המשיבים

1. מדינת ישראל

2. ו.א . (מתלוננת)

3. קופת חולים כללית –קמ"א

4. המוסד לביטוח לאומי -ק"מא

5. בית חולים קפלן

החלטה

1. זוהי בקשה לקבלת חומר חקירה לפי סעיף 108 לחסד"פ במסגרתה עותר המבקש לעיין בתיקים הרפואיים / הפסיכיאטרי של המשיבה 2 הנמצאים אצל המשיבות 3,4,5 ,וכן לפי סעיף 74 לחסד"פ לעיין בתיקים נשוא התלונות של המשיבה 2 בעבר כנגד גרושה בטענות לאלימות כלפיה מצדו ואשר נגנזו על די המשיבה 1.

2. כנגד המבקש הוגש כתב אישום , המייחס לו עבירות מין , אלימות ואיומים ,שבוצעו , לכאורה ,כלפי המתלוננת (המשיבה 2 ) , שהיא בת זוגו בשלוש השנים האחרונות . בתמצית- נטען בכתב האישום כי במשך תקופה של שנתיים ומחצה שקדמו ליום 19.11.2013 (מועד הגשת התלונה במשטרה) , המבקש בצע במתלוננת מעשה אינוס (החדרת איבר מין ואצבעות לאיבר מינה של המתלוננת ) וכן מעשה סדום . עוד נטען , כי במהלך התקופה האמורה ,המבקש הכה את המתלוננת ואיים עליה שיהרוג אותה ואחר כך יהרוג את עצמו .

3. המבקש כופר בעובדות כתב האישום וטוען כי המתלוננת העלילה עליו מעשים מיניים שלא בוצעו כלל , זאת על רקע מחלת נפש בה היא לוקה ועל רקע ויכוח שהתעורר ביניהם ביום 19.11.2013 .

4. נימוקי הבקשה – לשיטת המבקש הציר המרכזי לראיות המשיבה הינה הודעתה של המתלוננת, ונוכח יריעת המחלוקת, שאלת מהימנות גרסת המתלוננת היא השאלה המרכזית שתעמוד להכרעת בית המשפט . בנוסף, נטען, ככל שהמתלוננת לוקה בנפשה , ההגנה תבקש מבית המשפט להחיל בעניינה את המבחן התלת-שלבי להערכת מהימנות עד הלוקה בנפשו .

אשר למחלת הנפש של המשיבה 2 :

נטען, כי מתיק החקירה עולות אינדיקציות לכך שהמתלוננת לוקה בנפשה שכן בהודעת רופאת המשפחה המטפלת במתלוננת ד"ר בלוטינסקי , נאמר כי המתלוננת מאובחנת , על ידי פסיכיאטרים ,כחולת סכיזופרניה , ומחלתה מתבטאת במחשבות שווא סומאטיות . עוד נטען , כי מדוחות אשפוז עולה כי המתלוננת אושפזה בעבר , מ-28.7.2011 עד 16.8.2011 ,בבית החולים הפסיכיאטרי באר יעקוב ,לאחר שלקתה בהתקף פסיכוטי חריף . עוד נטען כי מתיק קופת החולים הכללית שחלקו מצוי בתיק החקירה – כי מאז שחרורה מהאשפוז , המתלוננת נוטלת טיפול תופרתי אנטי- פסיכוטי מסוג GEODON . בנוסף נטען , כי למתלוננת נערכו אבחונים על ידי המשיבה 4 על רקע בקשתה של המתלוננת לקבלת קצבת נכות על רקע נפשי .

5. תגובת המשיבה 1 – נטען כי התיק הרפואי של המתלוננת, ובכלל זה ביקורה אצל הפסיכיאטר עמדו לרשות ההגנה לעיון והעתקה . בדיון שהתקיים במעמד הצדדים הסכימו הצדדים כי החומרים המצויים אצל המשיבות 3,4,5 יימסרו לעיון בית המשפט ולאחר שיבחן את תכניהם על רקע טענות הצדדים ,יחליט באם הם רלוונטיים ואם לאו להגנת המבקש כך הם פני הדברים ביחס לתיקי התלוננות הקודמות של המתלוננת בעבר כנגד גרושה ואשר נגנזו על ידי המשיבה 1 .

6. באשר לרלבנטיות של חומר הנוגע למצבה הנפשי, הרפואי הפסיכיאטרי או אחר של המתלוננת, כפי שבענייננו, נקבעו בפסיקה קווים מנחים. וכך נאמר בבש"פ 5400/01 פלוני נ' מדינת ישראל (לא פורסם), בפסקה 3 להחלטה:

 

"השאלה אם חומר רפואי או פסיכיאטרי או כל חומר אחר הנוגע למצבו הנפשי, לאישיותו או לעברו של עד, הוא חומר רלוונטי להליכים ומטעם זה גם להגנת הנאשם, היא שאלה התלויה במהות החומר, בהקשרו, ביחס שבינו לבין האירוע הנדון ובנתוניו המיוחדים של כל מקרה. אין זה מובן מאליו כי כל חומר רפואי או פסיכיאטרי הנוגע לעד, למתלונן או למתלוננת במשפט אכן רלוונטי לעניין הנדון בבית המשפט. ככלל, אם מדובר בחומר שעל פניו יש לו רלוונטיות לעניין הנדון, או שהוא משמעותי כיוון שעשוי הוא להשפיע על קביעת מהימנותו של עד או על הכרעה בעניין כושרו של העד להעיד, הרי בדרך כלל הוא יהווה "חומר חקירה" והוא יימצא בשליטת התביעה או שצריך הוא להימצא בידיה. עם זאת, אפילו נמצא החומר בשליטת התביעה והוא חומר חקירה מובהק, אין היא רשאית למסרו לידי הסניגוריה, אם על פי טיבו מדובר בחומר חסוי. כאשר חומר חסוי מצוי בידי התביעה או בשליטתה, עליה להודיע על כך לסנגוריה כדי לפתוח בפניה את הדרך לבקש הסרת החיסיון מהחומר האמור."

 

7. מן הכלל אל הפרט :

לאחר עיון בחומר שהתקבל ,ועל רקע טיעוני ב"כ הצדדים כמפורט לעיל ,ובשים לב כי במסגרת תיק החקירה הומצאו מסמכים רפואיים בעניינה של המתלוננת ואף נמסרו לעיון ההגנה ובהתאם למבחנים שנקבעו בפסיקה הנני מורה כדלקמן :

א.אשר לתיק הרפואי מקופת חולים כללית בקמ"א (מרפאה פסיכיאטרית)יימסרו לעיון ההגנה המסמכים הבאים :

א. ביקור רופא מיום 17.9.2013 (עמ' 1) .

ב. ביקור רופא מיום 2.7.2013 (2 עמודים) .

ג. ביקור רופא מיום 6.8.2013 ( עמ' 1) .

ד. ביקור רופא מיום 23.8.2011 (2 עמודים) .

ה. ביקור רופא מיום 13.12.2011 ( עמ' 1 ).

ב.אשר לתיק הרפואי ממרכז הרפואי קפלן – מעיון במסמך הנושא כותרת מיון נשים כללי קפלן מיום 17.11.2013 שעה 22:00 ( 4 עמודים ) לא מצאתי בתוכן המסמך כל עדות או תיעוד הנוגע לשאלת מצבה הנפשי של המתלוננת . (מדובר באשפוז שנמשך כשעתיים בשל תלונה על תחושת שריפה וכאבים בכל הגוף ונמצאת בחודש הראשון להריונה ).

ג.אשר לתיק מ"לל :

על רקע תביעת המתלוננת לקבלת קצבת נכות כללית – מעיון בתיק עולה כי למתלוננת נקבעה זכאות לקצבת נכות כללית בשיעור 100% זמנית מ- 29.9.2011 עד 31.8.2013 .החל 1.9.2013 לא עברה סף רפואי ולכן תביעתה נדחתה . עיון באבחונים נשוא המסמכים עולה כי למעשה מדובר בעיבוד לחומר הפסיכיאטרי שנמסר לעיון ההגנה .

ד.אשר לתלונות הקודמות של המתלוננת נגד גרושה :

עיינתי בתיקים בתמצית עניינם -דיווח של הגרוש על היעדרות , אלימות של הגרוש כנגד הילד (בשתי הזדמנויות שונות-נסגר מחוסר ראיות), אלימות מצד הגרוש כנגד המתלוננת (הגרוש הורשע ונדון) . לא מצאתי רלוונטיות בחומרים אלה להגנת המבקש .

8. בכפוף לאמור בסעיף 7 א לעיל הבקשות נדחות .

המזכירות תשלח עותק מההחלטה לצדדים .

המזכירות תחזיר את החומרים שהתקבלו למשיבות 1,3,4,5 .

ניתנה היום, ט"ז ניסן תשע"ד, 16 אפריל 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/04/2014 החלטה מתאריך 16/04/14 שניתנה ע"י נסר אבו טהה נסר אבו טהה צפייה