טוען...

פסק דין מתאריך 07/07/14 שניתנה ע"י הרווי גרובס

הרווי גרובס07/07/2014

בפני

כב' השופט הרווי גרובס

תובעת

יבגניה גלדשיב

נגד

הנתבע

דר מאיר כרמון

פסק דין

בפני תביעה לפיצוי כספי בסך 10,000 ₪.

על פי האמור בכתב התביעה התובעת טופלה אצל הנתבע, רופא שיניים במקצועו, במשך תקופה של 11 שנה. בכתב התביעה התובעת מתלוננת על מספר רב של פגמים רשלניים בטיפול בשיניים שלה.

בית משפט לפני הדיון, הפנה את תשומת ליבה של התובעת שדובר בטענה ברפואה ועליה להציג בפני בית המשפט חוות דעת מקצועית. כמו כן בית המשפט המליץ להעביר את הדיון לבית משפט השלום.

התובעת בתשובה להפניית בית המשפט ביקשה לא להעביר את התיק לבית משפט שלום וגם טענה שהיא מוכנה לצמצם את עתירתה לענין התנהגות אישית של הנתבע כלפיה ללא התייחסות לרשלנות מקצועית ולכך בית המשפט הסכים.

לענין התנהגות הנתבע, התובעת טענה שהנתבע נהג בזלזול כלפיה, בגסות רוח, בהשפלה וללא כבוד. בעת הדיון בית המשפט ביקש מהתובעת לפרט את האירועים שעליהם היא מבססת את הטענות בנוגע להתנהגות הנתבע. מדבריה ניתן להבין שבעת שהנתבע עסק בעיקור שן, לא הצליח להרדים את האזור ליד השן עקב דלקת, וכתוצאה מכך התובעת סבלה מכאבים, ירד לה דם והיא צרחה מהכאבים. לטענתה הנתבע בכעס גירש אותה מהחדר ומהמרפאה עוד שהיא צורחת ויורד דם ממנה:

"הוא גירש אותי כמו כלב מהמרפאה אמרתי לו שעדיין כואב לי והוא גירש אותי בחוץ אני התביישתי לשבת בחוץ לכן הלכתי. זה גס מאוד לגרש אותי מהקליניקה (עמ' 1 לפרו' שורות 14-15).

למעט האירוע הספציפי הזה לא עלה בידי התובעת לתת פרטים נוספים. כמו כן לא ניתן היה להבין לאור מערכת יחסים בין התובעת לבין הנתבע, כטענתה, מדוע המשיכה להיות מטופלת שלו במשך 11 שנה.

הנתבע טען שהיחסים בין בעלי הדין היו תקינים במשך שנים ולא היו תקלות בטיפול. באשר לאירוע שאליו התובעת מתלוננת, הנתבע מודה שלא הצליח להרדים את אזור השן עקב דלקת ושכתוצאה מהכאבים התובעת אכן צרחה ולכן הנתבע לא היה יכול לעשות את ההרדמה וביקש ממנה להפסיק את הטיפול ולבוא במועד אחר. הנתבע מכחיש שהוא גרש את התובעת מהמרפאה.

נכון הדבר שהנתבע אמר לתובעת עקב הצרחות שלה לא ניתן להמשיך בטיפול בתנאים אלו הרי:

"יש אנשים בחוץ שיחשבו שזה בית מטבחיים" (עמ' 2 שורה 10).

לדבריו הוא השלים את העקירה ביום אחר.

לאחר ששמעתי את דברי בעלי הדין החלטתי לדחות את התביעה ולהלן הנימוקים לכך:

1. לא מצאתי פגם בהתנהלות הנתבע כלפי התובעת.

2. ברור לבית המשפט שבעת העקירה התובעת אכן סבלה מכאבים אך זה קורה לא מעט בטיפול שיניים ולא השתכנעתי שהנתבע, שהוא בעל ניסיון למעלה מ- 30 שנה במקצוע, פעל בצורה לא הוגנת כלפיה.

3. גם אם היו אי הבנות וחילוקי דעות בין התובעת לבין הנתבע, לא הוכחו בפני מעשים של הנתבע שניתן להגדיר אותם כזלזול, גסות רוח או השפלה.

אשר על כן, אני דוחה את התביעה.

אין צו להוצאות.

ניתן היום, ט' תמוז תשע"ד, 07 יולי 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
07/07/2014 פסק דין מתאריך 07/07/14 שניתנה ע"י הרווי גרובס הרווי גרובס צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יבגניה גלדשיב
נתבע 1 דר מאיר כרמון