טוען...

הוראה לבא כוח תובעים להגיש השלמת מסמכים ותצהירים

אורי פוני22/09/2014

מספר בקשה:1

בפני

כב' הרשם אורי פוני

מבקש

טימור בנימין

נגד

משיב

משה צ'ונה

החלטה

בפני התנגדות לביצוע שטר.

ראשית, די בכך שבקשת הביצוע לא מולאה כדבעי, כדי לקבל את ההתנגדות. גם לגופה, דין ההתנגדות להתקבל אליבא דמבקש, עסקינן בשיק ביטחון אשר נמסר לזוכה במסגרת הלוואה חוץ בנקאית. הזוכה קיבל את החזרי ההלוואה במלואם ומאחר שנפטר, לא החזיר למבקש את השיק דנן. הזוכה נפטר כ-7 שנים לפני פתיחת התיק דנן. תיק זה נפתח על ידי עיזבון המנוח (להלן: "המשיב") שלא כדין מאחר ומסתמך על מנהל עיזבון אשר צו מינויו פג קודם לפתיחת התיק. בתגובתו מעלה המשיב כי התיק נפתח באמצעות ייפוי כוח שניתן לבא כוחו מטעם מנהל העיזבון. בתשובה מעלה המבקש כי לא ניתן לפתוח תיק בהסתמך על ייפוי כוח שניתן מכוח צו אשר תוקפו פג.

הכלל הוא, כי בדונו בבקשת רשות להתגונן, בית המשפט אינו צריך להשתכנע בנכונות טענות המבקש, עליו להניח שיש אמת בדברים ואין לו צורך לבחון את מהימנות הגרסה הנטענת. כמו כן, בית המשפט לא בודק את טיב ראיותיו של המבקש בשלב זה, שכן אין למנוע ממנו להעלות טענות, מטעמים של הוכחה בלבד.

נוכח האמור, בהתאם לסמכותי מכוח תקנה 205(ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, התשמ"ד-1984 (להלן: "התקנות"), והואיל וטענות המבקש עשויות להקנות לו הגנה לכאורה מפני התביעה, אני מורה על קבלת ההתנגדות.

נוכח סכומה, תידון התובענה בסדר דין מהיר. הצדדים יפעלו להסבת כתבי הטענות, בהתאם לפרק ט"ז1 לתקנות. התובע יגיש השלמת מסמכים ויפרע את הפרשי האגרה בתוך 30 יום. הנתבע יגיש השלמת מסמכים מטעמו בתוך 45 יום, מיום המצאת מסמכי התובע לידיו.

ניתנה היום, כ"ז אלול תשע"ד, 22 ספטמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/09/2014 הוראה לבא כוח תובעים להגיש השלמת מסמכים ותצהירים אורי פוני צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 משה צ'ונה עיסא מוחמדיה
נתבע 1 טימור בנימין טל ליפר