טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס

נעמה פרס05/04/2016

בפני

כבוד הרשמת הבכירה נעמה פרס

התובע

עזבון דוד רז ז"ל ע"י עמית רז ומיכל רז כהן

נגד

הנתבעות

1.תומר ונונו בע"מ

2.מנורה חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

הצדדים הסמיכו אותי להכריע את הדין בהתאם לסעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984 וזאת לאחר שהוסברה להם המשמעות הנובעת מכך, בצירוף הנמקה תמציתית. לאחר ששמעתי את נהג משאית הנתבעות, במסגרת דיון שהתקיים לפניי ביום 4.4.16, והתרשמתי מעדותו, ולאחר שעיינתי במכלול המסמכים אשר הוגשו בתיק, אני סבורה כי דין התביעה להידחות. שבתי ועיינתי במסמכים שנערכו על ידי מר דוד רז ז"ל, אך לא שוכנעתי על בסיס האמור בהם, כי האחריות לגרם התאונה רובצת לפתחו של נהג משאית הנתבעות. לא הוצגה לפניי גרסה עובדתית מסוימת, מדויקת וקונקרטית ממנה ניתן ללמוד, במידת ההסתברות הנוהגת בהליך אזרחי, כי התאונה, אשר התרחשה בכביש 1 לפני מחלף שפירים, ביום 7.4.13, אירעה דווקא באחריות נהג משאית הנתבעות. לטעמי, התובע לא הוכיח כי משאית הנתבעות לא שמרה מרחק או סטתה מנתיבה. כמו כן לא הוצגו תמונות ממקום התאונה המלמדות על מנח הרכבים לאחר קרות התאונה. בנוסף, מוקדי הנזק ברכבים המעורבים (פינה שמאלית קדמית במשאית הנתבעות וצד ימין אחורי ברכב התובע ז"ל) לא מתיישבים עם גרסת התובע לנסיבות התרחשות התאונה. כאן המקום לציין, כי במועד התאונה היה עומס תנועה בכל הנתיבים בכביש, כאשר כלי הרכב נסעו והתקדמו באיטיות. משהסתלק מר דוד רז לבית עולמו, לא ניתן לדלות ממנו פרטים חיוניים על נסיבות התאונה וקשה לקבוע כי הייתה זו משאית הנתבעות אשר סטתה אל עבר נתיב נסיעת רכב התובע ז"ל.

אשר על כן, התביעה נדחית ללא צו להוצאות, למעט תשלום הוצאות עד הנתבעות בסך 400 ₪, כפי שנפסקו בדיון מיום 6.5.15, שכר טרחת ב"כ הנתבעות בסך 1,000 ₪, כפי שנפסקו בדיון מיום 6.5.15, ושכר עד הנתבעות בסכום של 400 ₪, כפי שנפסק בדיון מיום 4.4.16.

לפנים משורת הדין, בשים לב למיהות התובע (עזבון המנוח דוד רז ז"ל) ונוכח סיום ההליך לפי סעיף 79א(א) לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, אני פוטרת את התובע מתשלום המחצית השנייה של אגרת בית משפט.

ניתן היום, כ"ו אדר ב' תשע"ו, 05 אפריל 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/04/2016 פסק דין שניתנה ע"י נעמה פרס נעמה פרס צפייה