טוען...

הוראה לנאשם 1 להגיש כתב אישום מתוקן

חגי טרסי21/01/2014

36831-12-13

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ברוך זוארץ (עציר)

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד ליאת שפיר

ב"כ הנאשם – עוה"ד איל אוחיון

הנאשם – הובא ע"י שב"ס

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר לפיו הנאשם יודה, יורשע, יצרף כתב אישום מתוקן בת.פ. 7480-01-14 ונעתור

במשותף למאסר במצטבר לכל עונש שאותו מרצה כעת בן 30 יום ללא ניכוי ימי מעצר, כמו כן מאסר מותנה, קנס, לחילוט בהסכמה של סך 7,000 ₪ של ההפקדה לאור ההפרה ולחילוט נוסף של 2,500 ₪ מהאם והחבר שחתמו ערבות צד ג'.

מגישה כתב אישום מתוקן בת.פ. 7480-01-14 – מוגש ומסומן ע/1.

מוסכם כי מכשיר הטלפון הנייד יוחזר לנאשם באמצעות אימוץ

ב"כ הנאשם:

זה ההסדר.

הנאשם מכיר עובדות כתבי האישום ומודה באמור בהם.

הובהר לנאשם שבית המשפט לא צד להסדר ולא כפוף לו.

הנאשם:

הבנתי את ההסבר.

בעובדות כתבי האישום אני מודה.

<#2#>

הכרעת דין

הנאשם הודה בכל העובדות הנטענות בכתבי האישום. לפיכך הנני מוצא את הנאשם אשם בעבירות אשר יוחסו לו בכתבי האישום: הטרדה באמצעות מתקן בזק (2 פריטים) – עבירה על סעיף 30 לחוק התקשורת (בזק ושידורים), איומים (2 פריטים) – עבירה על סעיף 192 לחוק העונשין והפרת הוראה חוקית – עבירה על סעיף 287 (א) לחוק העונשין, התשל"ז - 1977 ובכך יורשע.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ' שבט תשע"ד, 21/01/2014 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

ב"כ הנאשם:

לעניין החילוט, מדובר בערבות צד ג' שחתם מר אלון סלומון ת.ז. 301474029 בסך 5,000 ₪ וערבות צד ג' שחתמה האם, הגב' דליה זוארץ ת.ז. 57092504 על סך 5,000 ₪. ההסכמה היא כי מתוך הערבויות הללו יורה ביהמ"ש על חילוט מחצית הסכום מכל אחד מהערבים. הערבים נוכחים כאן ומסכימים.

ב"כ המאשימה:

מאשרת.

הגב' דליה זוארץ:

מאשרת ומסכימה.

מר אלון סלומון:

מאשר ומסכים.

<#4#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשם יליד 1982, הודה והורשע בשני כתבי אישום. התיק העיקרי עניינו עבירות מדצמבר וכן רצף עבירות מיוני ועד אוגוסט 2013, כאשר הנאשם למעשה שב ויוצר קשר עם המתלוננת בת זוגו אשר נפרדה ממנו כאשר הוא מסרב להשלים עם הפרידה, מתקשר אליה ושולח הודעות טקסט בנוסח מאיים כאשר האיומים מפורטים בכתב האישום. מדובר באיומים בוטים ומוחשיים כשאני מפנה את ביהמ"ש לנוסח האיומים כפי שמופיע בכתב האישום שאין להקל בהם ראש כלל ועיקר, מדובר באיומים מפחידים. בוודאי בסיטואציה ועל הרקע שפי שתיארתי.

כמו כן צירף הנאשם תיק נוסף שעניינו הפרה של תנאי השחרור מהתיק העיקרי כאשר בינואר 2014 נמצא בקדימה ללא הערבים המפקחים.

הנאשם צבר לחובתו 6 הרשעות קודמות בעבירות שונות בעיקר בעבירות רכוש, נשק וסמים כאשר אין בעברו של הנאשם עבירות הדומות לאלה בהם הודה והורשע היום. נציין כי הנאשם ריצה אך לא מזמן מאסר ממושך בפועל בגין עבירות רכוש.

גיליון הרשעות קודמות מוגש ומסומן ע/2.

הנאשם מרצה מאסר בגין עבירות תעבורה. נציין כי הנאשם היה עצור בתיק הזה בין ה-12.12.13 ועד 23.12.13. אחר כך בהמשך בין ה-26.12.13 ועד 30.12.13 ונעצר שוב ביום 2.1.14 עד היום.

בנסיבות לאור העובדה שאין בעברו עבירות מהסוג בו עסקינן, לאור לקיחת האחריות, החסכון בזמן שיפוטי והעובדה כי הנאשם למעשה ייתר את שמיעתם של העדים, כמו גם לאור עונש המאסר וגם לגבי חילוט הערבויות של הנאשם ושל הוריו אנו סבורים שההסדר ראוי ונבקש לכבדו.

ב"כ הנאשם:

מצטרף לדברי חברתי. מבקש להוסיף שבמסגרת המו"מ ביננו הוסכם בין הצדדים כי התיק אינו חף מקשיים לגבי ניהול החקירה ואיסוף הראיות מה שיכול היה להביא לתוצאות מקלות יותר. נבקש לכבד את ההסדר.

הנאשם:

אין לי מה להוסיף.

<#5#>

גזר דין

במסגרת התיק העיקרי הורשע הנאשם על פי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות איומים ובשתי עבירות של הטרדה באמצעות מתקן בזק בכך שבמהלך החודשים יוני עד אוגוסט 2013 וכן בחודש דצמבר 2013, שלח למי שהיתה בעבר בת זוגו ונפרדה ממנו הודעות טקסט מטרידות ומאיימות, וזאת נוכח סירובו להשלים עם רצונה בפרידה. הנוסחים המאיימים מפורטים בהרחבה בכתב האישום. עוד צירף הנאשם כתב אישום מתוקן בו הורשע בעבירה של הפרת הוראה חוקית, כאשר ביום 2.1.14 נמצא שוהה מחוץ למעצר הבית בו הוא אמור היה להיות.

לחובת הנאשם 9 הרשעות קודמות במגוון רחב של עבירות רכוש ונשק. הוא אף ריצה בעבר הקרוב והרחוק תקופות מאסר משמעותיות. על רקע זה ולאור מערכת היחסים בינו לבין המתלוננת וטיב האיומים המפורטים בכתב האישום, אין להתייחס בקלות ראש למעשים שביצע הנאשם. לצד דברים אלה יש לומר כי אין לנאשם הרשעות קודמות בעבירות דומות לאלו הנוכחיות. הנאשם לקח אחריות באופן מיידי ובחר להודות במיוחס לו ולחסוך את הצורך בשמיעת עדות המתלוננת, על כל אי הנעימות הכרוכה בכך. ההסדר שגובש כולל גם מרכיב מסוים של מאסר מאחורי סורג ובריח ובהתחשב בכל אלה, על אף שההסדר מקל עם הנאשם, הרי שאין הוא חורג באופן קיצוני מהענישה הראויה ועל כן אכבדו.

אשר על כן, הנני דן הנאשם לעונשים הבאים:

1. מאסר בפועל למשך 30 יום וזאת במצטבר לכל עונש מאסר אחר אותו מרצה הנאשם כיום ומבלי לנכות ימי מעצר.

2. 5 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר לא יעבור הנאשם אחת העבירות בהן הורשע בהליך זה.

3. קנס בסך 1,500 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתו. הקנס ישולם בתוך 90 יום.

4. בהסכמה אני מורה על חילוט הערבויות הבאות נוכח העבירה של הפרת הוראה חוקית: הפקדה כספית בסך כולל של 7,000 ₪ שהופקדה על ידי הנאשם או מי מטעמו, במסגרת מ"ת 36831-12-13 וכן סכום של 2,500 ₪ כל אחד מתוך ערבויות צד ג' אשר נחתמו על ידי אימו של הנאשם, הגב' דליה זוארץ ועל ידי חברו של הנאשם, מר אלון סלומון.

המזכירות תסרוק את המסמכים ע/1 ו-ע/2.

מכשיר הטלפון הנייד יוחזר לנאשם באמצעות אימו.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום כ' שבט תשע"ד, 21/01/2014 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי, שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
21/01/2014 הוראה לנאשם 1 להגיש כתב אישום מתוקן חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מאיה בוצר
נאשם 1 ברוך זוארץ (עציר)