טוען...

פסק דין

רויטל יפה כץ22/01/2014

בעניין:

שלמה מור יוסף

העותר

נ ג ד

מדינת ישראל

המשיבה

נוכחים:

העותר וב"כ עו"ד סימה כוכב

ב"כ המשיבה עו"ד אלין שקף

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על האמור בעתירה ומבקשת להוסיף ולטעון שהחלטת הוועדה אינה סבירה מהטעם שנקבעה מסוכנות לעותר בעניין שלא קשור למאסרו. הוא מרצה מאסר בגין ביצוע עבירות מסוימות ואז במהלך המאסר הוא שיתף בעניין ההימורים. נפגשו עמו נציגי רש"א בהמלצת העו"ס והמליצו על שילובו במרכז ההימורים והעותר ביקש להשתלב שם והם התנו זאת בראיון.

אני סבורה שאם ביהמ"ש מתייחס למסוכנות אזי הוא שוקל את הנתונים בהתייחס למאסר. לא סביר להגיד על אדם הנמצא מתאים לתוכנית השיקום, רצה ללכת לתוכנית השיקום והוא גם בסבב חופשות ואז נעצר שם, כיוון שגורמי הטיפול לא הצליחו לתאם לו מועד לראיון וזה בגלל שהמשטרה התעכבה במתן אישור ליציאתו לחופשה. העותר בוועדה אמר שהוא מוכן ללכת למרכז הימורים אבל הוא הציע שכשהוא יצא מהמאסר הוא ילך למקום למסגרת שהומלצה ויהיה נתון בפיקוח. כאשר הוועדה אומרת שהוא מסוכן כאשר מדובר במי שמרצה מאסר ראשון, יתרת מאסר קצרה. לעניין ביצוע העבירות לא נאמר על ידי כל גורמי הטפול או רש"א דבר וחצי דבר. אני חושבת שגם אם הוועדה שקלה את זה, הרי לא סביר מבחינתה להגיד שלא ניתן לאיין את המסוכנות. ניסיתי מספר רב של פעמים ליצור קשר עם העו"ס המטפלת וגם עם העו"ס ברשא כדי לתאם לו פגישה, אבל בשל ההתרעה הקצרה לא עלה בידינו.

ב- 2/10/13 העותר היה צריך לעלות לוועדה ודחינו זאת כדי להשתלב.

אני חושבת שכאשר יתרת המאסר קצרה ונמצא עותר המתאים לשיקום... מדברים על תקופה לא ארוכה והוא מעוניין לעשות זאת.

ב"כ המשיבה: דין העתירה להידחות מדובר בהחלטה שנפלה במתחם הסבירות. אכן מדובר באסיר המרצה את מאסרו הראשון יחד עם זאת הוא מרצה מאסרו בגין רצף עבירות שנעשו במשך זמן ולאחר תכנון. הוועדה ציינה שיש אפשרות שהוא לא יתקבל או יבואו ויאמרו שיש קבוצה מלאה והקבוצה הבאה בשנה הבאה, ובשנה הבאה השליש כבר לא תקף.

אין אמירה מאותו מרכז שיש קבוצה שנפתחת עכשיו.

ב"כ הצדדים: אנו מסכימים להצעת ביהמ"ש לפיה, העתירה תדחה אבל במידה והעותר יציג אישור לכך שקיימת קבוצה טיפולית במרכז להימורים בבאר שבע שיכולה לקבל את העותר לשרותיה במידה וישוחרר ממאסרו, הוועדה תזמן אותו לדיונה הקרוב כדי לשקול זאת.

<#3#>

פסק דין

נוכח הסכמת הצדדים העתירה נדחית.

יחד עם זאת אנו קובעים כי במידה והעותר יציג אישור לכך שקיימת קבוצה טיפולית במרכז להימורים בבאר שבע שיכולה לקבל אותו לשרותיה במידה וישוחרר ממאסרו, הוועדה תזמן אותו לדיונה הקרוב כדי לשקול זאת.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"א שבט תשע"ד, 22/01/2014 במעמד הנוכחים.

תיאור: כץ

תיאור: צלקובניק

תיאור: 013017884

ס.הנשיא, רויטל יפה-כ"ץ

אב"ד

יורם צלקובניק, שופט

יעל רז-לוי, שופטת

הוקלד על ידי טובה שרגא