טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר תובע

הלית סילש16/12/2014

בפני כב' השופטת הלית סילש

התובעת

גלובל גאידס (איי.איי.) בע"מ

נגד

הנתבעת

מונסייט תוכנה בע"מ

<#2#>

נוכחים:

ב"כ התובעת עו"ד בועז ארבל

ב"כ הנתבעת עו"ד אבשלום לוי ועו"ד ליאור אטירם

פרוטוקול

לאחר קיום דיון מחוץ לפרוטוקול

ב"כ הצדדים:

היינו בהליך גישור ועל אף העובדה כי המגשרת עשתה ככל יכולתה, מדובר בהבנתנו במגשרת מצוינת, לא עלה בידינו להגיע להסדר. שמענו את הצעת בית המשפט לעניין מינויו של מגשר או מומחה ביחס לתחומים הנוגעים להקמת אתר האינטרנט. נבקש אפשרות להודיע בתוך 7 ימים מהיום בדבר זהותו של איש מקצוע וכן האם אנו מבקשים כי ימונה כמומחה או כמגשר.

ב"כ הנתבעת:

חוזרים על הבקשה מיום 8.12.14.

ב"כ התובעת:

לא הייתה הפרה מצד התובעת, היו הסכמות בין הצדדים להארכת ההליכים המקדמיים. כולם קיבלו את אישור בית המשפט. ההסכמה האחרונה הייתה כי ההליכים יושלמו בתוך 30 יום מסיום הליכי הגישור, המועד הוא ה 1.12. השבתי לחברי בעניין דרישתו לשאלון כי השאלון שלו מכיל 126 שאלות אשר רובן או לא רלוונטיות או שהן חוזרות על עצמן בצורה כזו או אחרת. השאלון הוא לא תחליף לחקירה נגדית. התובעת תענה על שאלון כשזה יצומצם ויהיה ענייני. נשלח תצהיר גילוי מסמכים בצורה מסודרת. העתקי המסמכים טרם הועברו שכן מדובר בכמות גדולה מאוד של מסמכים, טרם עלה בידינו להעבירם. אני אעשה כן בתוך 7 ימים. הנתבעת עד היום לא קיבלתי תצהיר גילוי מסמכים כללי, זו הייתה חובתם ללא קשר למועדים שנקבעו. טרם קיבלתי מענה על שאלון ששלחתי ב 23.11.14, הוא מכיל 15 שאלות.

ב"כ הנתבעת:

היו שתי הפרות. ביולי הייתה החלטת בית המשפט לסיים את ההליכים המקדמיים בתוך 30 יום. לאחר מכן ביקש חברי ארכה להשלמת הבקשה ולתת תשובות לשאלון. השאלון מאוד ענייני והפרויקט מאוד מורכב, מדובר בהרבה מסמכים שהיו בין הצדדים. נדרשת התייחסות לשאלות, בהנחה שיש שאלה לא רלוונטית או שחוזרת על עצמה שיציין זאת בתשובה. באשר להעתקי המסמכים, ככל שאלו יועברו בתוך 7 ימים, די בכך. אנו נעביר תצהיר גילוי מסמכים ותצהיר תשובות לשאלון – בתוך 7 ימים. הודעתי לחברי שיצטרך לבוא לקחת מסמכים בארגזים כי מדובר באלפי עמודים. נתתי לו אפשרות להיות יותר ספציפי, הוא ביקש הכל.

בנוסף, מפנה את בית המשפט לסעיף 10 בבקשה העוסק בגילוי מסמכים ספציפי.

ב"כ התובעת:

סעיף 2 לתצהיר גילוי מסמכים ספציפי משיב לעניין הצעות מחיר מתבקשות והעתקם יועבר. חברי ביקש הצעות מחיר שכוללות רכיב אבני דרך ומועדים. אין הצעות מחיר לידי התובעת שכוללות רכיב אבני הדרך. הצעות כאלו הן הצעות כאשר בוחרים בחברה, מגבשים הצעת מחיר מתקדמת.

סעיף 10 ב' לבקשה, בכתב התביעה נטען כי ההתקשרות עמו הייתה ביוני 2010, בתצהיר גילוי המסמכים גולה המסמך מיום אוק' 2011. צוקרמן החל עבודתו עם התובעת כיועץ. במועד המצוין בכתב התביעה, לא היה הסכם ספציפי, ההסכם בכתב שצורף לתצהיר, נערך מאוחר יותר, אותו יועץ התבקש להיכנס לתוך המחלוקות שהתגלעו בין הצדדים, לכן נערך הסכם בכתב. אין בילתו.

ב"כ הנתבעת:

ככל שאין הסכם בכתב, נבקש לקבל אישורים או אינדיקציות על תשלום תשובה.

ב"כ התובעת:

יועבר.

סעיף 10 ג' לבקשה – מפנה בעניין זה לסעיף 2 לתצהיר גילוי מסמכי התובעת, הסכם מיום 1.9.10. תבוצע בדיקה נוספת ודרישה נוספת, אם יהיו מסמכים כאלו, הללו יגולו.

סעיף 10 ד' – עוסק במסמכים מחברת WSI, מדובר במסמכים שנזכרו בסעיף 2 לתצהיר גילוי המסמכים. הצעת המחיר היא ההסכם. התבקשו באופן כללי דו"חות קידום שניתנו מדי חודש לתובעת מחברה זו. אני לא מבין דבר מדרישה זו.

נציג הנתבעת מר בוריס סיגלוב:

חב' קידום לאינטרנט אמורה להעביר דו"ח מפורט אודות התקדמות האתר במנוע חיפוש. איפה האתר היה בחודש אחרון והיכן הוא בחודש הזה. כשמדובר בחברה מסודרת, זה מה שהם עושים, מגישים דו"חות. למיטב ידיעתי דו"חות אלו התקבלו אצל התובעת. דו"חות אלו יראו כי האתר התקדם משבוע לשבוע.

ב"כ התובעת:

צריך לברר זאת. ככל שיש, יועבר.

<#3#>

החלטה

תיק זה טומן בחובו שאלות עובדתיות, משפטיות, אך גם כאלו הנוגעות למומחיות.

מצאתי לבוא לצדדים בהצעה לפיה ימונה מגשר בעל ניסיון וידע בתחום של הקמת אתרי אינטרנט אשר יכול ויסייע בין אם לצמצום המחלוקות ובין אם לסיומן.

הצדדים יודיעו עמדתם לעניין זה וכמפורט לעיל בתוך 7 ימים.

אני קובעת את התיק לת.פ ליום 25.12.14.

ככל שהצדדים לא יגיעו לכלל הסכמות, בין אם למינויו של מגשר ובין אם למינויו של מומחה, יחולו ההנחיות הבאות:

א) ניתן תוקף של החלטה להצהרות הצדדים באשר לגילוי המסמכים הספציפי והכללי, כמו גם מתן תשובות לשאלון התובעת על ידי הנתבעת. באשר לשאלון הנתבעת, תשיב התובעת על השאלון בתוך 14 יום מהיום, כאשר ככל שהיא סבורה כי שאלה מסוימת אינה רלוונטית, תציין עובדה זאת במפורש. ככל שהנתבעת תסבור לאחר קבלת התצהיר כי תשובות מסוימות לא נענו כדבעי, היא תגיש לביהמ"ש את השאלון, התשובות שניתנו ועמדתה ביחס לכך בטבלה מסודרת. לאחר בחינה, תינתן החלטה תוך שמובהר לצדדים כי בסוגיית ההוצאות אתן דעתי לכל שאלה ושאלה בנפרד, תוך שכל דחייה או קבלה של טענה ביחס לכך, תחוייב באופן עצמאי.

ב) באשר לגילוי המסמכים הפרטני אותו ביקשה הנתבעת, אני מוצאת להורות כלדהלן:

1. באשר להצעות המחיר, יינתן תצהיר המפרט במפורש כי אין בידי התובעת הצעות הכוללות אבני דרך ומועדים.

2. באשר להסכמי ההתקשרות עם מר צוקרמן, יועברו אינדיקציות לביצוע תשלומים בגין היעוץ מהמועד הנקוב בכתב התביעה.

3. באשר להסכמים מול המשקיעים – ככל שאין בידי התובעת הסכמים או נתונים בכתב נוספים המתייחסים לסוגיה זו, יאמר הדבר במפורש במסגרת תצהיר.

4. באשר למסמכים הנוגעים לדו"חות של חברת WSI, ככל שאלו קיימים, יועבר העתקם בתוך 10 ימים. באשר לסיום ההתקשרות, ככל שאין מסמך המלמד על סיום כזה, ייאמר הדבר במפורש במסגרת תצהיר.

כל המסמכים אשר נדרש גילויים הספציפי, יועבר בתוך 10 ימים מהיום.

ג) הצדדים יגישו את עדויותיהם הראשיות בתצהירים לרבות תיק מוצגים וחוות דעת, באופן שמסמך אשר לא יוגש במועד, לא ניתן יהיה להגישו במועד מאוחר יותר. התובעת בתוך 45 ימים מהיום, עם העתק ישירות לב"כ הצד שכנגד ולתיק בית המשפט, ואילו הנתבעת בתוך 90 ימים מהיום, גם כן עם העתק ישירות לב"כ הצד שכנגד ולתיק בית המשפט.

ד) כל צד יזמן את עדיו או את העדים שהוא מבקש לחקור.

ה) הדיון לא ידחה בגין אי התייצבות של עד כלשהוא, מסיבה שלא תתקבל על דעתו של בית המשפט, ויובהר כי תצהירו של העד שלא יתייצב יוצא מהתיק, גם אם מדובר בתצהירו של בעל דין.

ו) הצדדים ידאגו להגיש בקשה מנומקת לזימון עדים שמסיבה כלשהי לא ניתן יהיה להשיג מהם תצהיר, שאם לא כן – לא תותר עדותם. בקשה להזמנת עדים תוגש יחד עם התצהירים כאשר באותה בקשה יובהר מדוע לא ניתן לקבל תצהירו של אותו עד כמו גם תמצית עדותו.

ז) אני קובעת את התיק לקדם משפט נוסף ליום 28.4.15 בשעה 13:30.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ד כסלו תשע"ה, 16/12/2014 במעמד הנוכחים.

הלית סילש , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/12/2014 הוראה לתובע 1 להגיש תצהיר תובע הלית סילש צפייה
08/02/2015 החלטה על בקשה מטעם התובעת לקבל רשימת מומחים וכן בקשה להארכת מועד להגשת חוות דעת מומחה הלית סילש צפייה
22/02/2015 החלטה שניתנה ע"י הלית סילש הלית סילש צפייה
19/03/2015 החלטה שניתנה ע"י הלית סילש הלית סילש צפייה
05/05/2015 החלטה שניתנה ע"י הלית סילש הלית סילש צפייה
28/10/2015 החלטה על הודעה בהתאם להחלטה מיום 6.10.15 בנוגע למתן תשובות המומחה הלית סילש צפייה
25/10/2016 פסק דין שניתנה ע"י מוטי פירר מוטי פירר צפייה