טוען...

החלטה על הודעת עדכון מטעם המנהל המיוחד

דורון חסדאי13/03/2016

מספר בקשה:4

בפני

כבוד השופט דורון חסדאי

בעניין:

אנטוני ריימונד פורבס (החייב)

ובעניין:

1. כונס נכסים רשמי תל אביב

2. אסף איל (מנהל המיחד)

החלטה

בפני בקשת החייב לקבלת הפטר מחובותיו.

בנסיבות העניין ובהמשך להחלטתי במסגרת הדיון האחרון, לאור האמור בהודעת העדכון מטעם המנהל המיוחד בדבר הדוחות הכלכליים, והיות והחייב סילק את מחדליו, מצאתי לקבל את המלצת המנהל המיוחד להכריז על החייב כעל פושט רגל וליתן לו הפטר מותנה מחובותיו, בכפוף לתשלום סכום נוסף של 60,000 ש"ח לקופת הכינוס, אשר ישולמו ב-40 תשלומים חודשיים רצופים ושווים בסך של 1,500 ש"ח לחודש.

יוער, כי נתתי דעתי לעמדת הכנ"ר בדיון האחרון בדבר מחדליו של החייב וכן להתנגדות הנושה, אשר סבורה כי הדיבידנד המתקבל בסופו של יום נמוך מדי, אולם לטעמי יש ליתן עדיפות במקרה דנן לתכליות השיקומיות והחברתיות שבבסיס פקודת הפש"ר, וליתן לחייב הזדמנות לפתוח דף חדש בחייו. זאת, גם בשים לב כי לא נראה שתצמח לנושים תועלת רבה המשך מההליך ובשים לב למצבו הכלכלי של החייב.

אשר על כן, אני מכריז על החייב כעל פושט רגל. המנהל המיוחד מתמנה בזאת כנאמן לנכסיו, והתחייבותו המופקדת תשמש גם לצורך תפקידו כנאמן.

ניתן להקדים את התשלומים.

לגבי החלטתי זאת יחולו ההוראות הבאות :

פיגור של שלושה (3) תשלומים חודשיים – יבא להארכת משך תכנית הפירעון בשישה (6) חודשים נוספים מעבר לתקופת תכנית הפירעון המקורית ולהגדלת סכום הפירעון הכולל בהתאמה.

פיגור של שישה (6) תשלומים חודשיים – יביא להארכת משך תכנית הפירעון בשנה נוספת מעבר לתקופת תכנית הפירעון המקורית ולהגדלת סכום הפירעון ולהגדלת סכום הפירעון הכולל בהתאמה וכן, להשבת המגבלות שהוסרו, ככל שהוסרו.

פיגור מצטבר של תשעה (9) פיגורים בתשלומים החודשיים – יביא לביטול הליכי הפש"ר, ביטול ההפטר המותנה וביטול ההכרזה על פשיטת רגל, בהתאם להוראות סעיף 55 (ב) לפקודה. במקרה זה, לא יוסרו מפושט הרגל פסלות על פי דין הנובעת מן ההכרזה ובמידה ויוותרו נכסים לזכות החייב, הם יוקנו לנאמן גם לאחר ביטול ההכרזה, בהתאם להוראות סעיף 55 (ד) לפקודה, שיהיה רשאי לפעול למימושם לטובת קופת הנושים.

כל נכס, כספים וזכויות השייכים לחייב מכל מקור שהוא (לרבות כספים בחב' ביטוח, זכויות להחזרי מס וכד') ולא דווחו ע"י החייב במהלך הליכי פשיטת הרגל, יועברו לקופת פשיטת הרגל במלואם מיד עם גילויים, בין אם התגלו לאחר אישור תכנית הפירעון או לאחר סיום ביצועה ואף לאחר קבלת הפטר חלוט.

החלטה זאת תהווה חלק בלתי נפרד מכל פסיקתא שתחתם בעתיד בעניינו של החייב .

הנאמן ימציא פסיקתא לחתימתי עם עמידת החייב בתנאי ההפטר המותנה.

ניתנה היום, ג' אדר ב' תשע"ו, 13 מרץ 2016, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/03/2016 החלטה על הודעת עדכון מטעם המנהל המיוחד דורון חסדאי צפייה
02/11/2017 החלטה על בקשה של מבקש 3 בקשה אחרת/הודעה בענייני פש"ר/פר"ק נפתלי שילה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 אנטוני ריימונד פורבס אבנר דוידוב
משיב 1 כונס נכסים רשמי תל אביב