טוען...

החלטה מתאריך 17/03/14 שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל17/03/2014

לפני כב' השופט אברהם טל, סג"נ

העותר

שי ביטון

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיב עו"ד כנרת צימרמן

פרוטוקול

העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה.

העותר: עיינתי בכתב התשובה. נשפטתי ל- 28 חודשים בגין מספר עבירות, אני אמור להשתחרר מינהלי ב- 26.7. כל תקופת ריצוי המאסר לא אפשרו לי להיפגש עם משפחתי ולא ביקורים ובשבוע שעבר התקיימה חתונתו של אחי ולא אופשר לי להשתתף, סבתי נפטרה.

ב"כ המשיב: צירפתי את חוות דעת גורמי הטיפול, היה אירוע גלוי וחסוי.

העותר: ביום חתונתו של אחי סבתי נפטרה, למרות מצבה הנפשי הקשה של אמי שבאותו יום היתה צריכה להשתתף בהלוויה וגם להכניס את אחי לחופשה, כמו כן הייתי אסיר חוליה ועשיתי כל המוטל עלי, כיום אני יוצא לחינוך ובחודש אוק' עברתי טראומה של שפיכת מים חמים מתוך שינה, מאז אני שותה קלונקס, הפסקתי את הטיפול כדי שלא תהיה סיבה נוספת לשלול ממני את החופשות. אני מבקש לצאת לאגף פתוח או לצאת לחופשות ולתמוך באמי שמתמודדת עם הכל לבד. אני מבקש לעשות צדק עמי.

החלטה

העותר מרצה מאסר למשך 28 חודשים בגין עבירות רכוש, איומים וסמים והוא מבקש לצאת לחופשות לאור יתרת מאסרו הקצרה ועל מנת לתמוך באמו לאחר פטירת אמה.

העותר מצביע על כך שלא יצא לחתונת אחיו ומבקש לאפשר לו לצאת לחופשות.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשות וסומך התנגדותו על מידע חסוי שהוצג בפני ועניינו ניסיון שעשה העותר להבריח טיפול רפואי שקיבל בקלונקס, ואשר אותו הפסיק לאחר אותו אירוע על מנת שלא יחשדו בו שוב הוא מבריח את הטיפול.

עיון במידע החסוי שהוצג בפני, ואשר תוכנו ידוע לעותר ושימש נימוק להתנגדות ליציאתו לחתונת אחיו, מעלה כי מדובר בהתנהגות שלילית המצדיקה לעת הזו סירוב המשיב להוציא את העותר לחופשות.

עם זאת, לאור יתרת המאסר הקצרה יחסית שנותרה לעותר עד לסיום מאסרו, יבחן המשיב יציאת העותר לחופשות במהלך חודש מאי 2014.

בכפוף לאמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

ניתנה והודעה היום, י' אדר ב' תשע"ד, 12 מרץ 2014, במעמד ב"כ המשיב והעותר.

אברהם טל, שופט

סג"נ

הוקלד על ידי טלי שמואל