טוען...

גז"ד

איטה נחמן06/11/2014

בפני כב' השופטת איטה נחמן

המאשימה

מדינת ישראל

נ ג ד

הנאשם

מנסור מנסור

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה, עו"ד תמיר גינדין ועו"ד יסמין נוי

ב"כ הנאשם, עו"ד אגבריה סודקי

הנאשם בעצמו

פרוטוקול

ב"כ המאשימה לעונש:

המאשימה שקלה בראש ובראשונה קושי ראייתי מסוים באשר לאישום הראשון בת"פ 38330-02-14. עוד שקלה המאשימה העדר עבר פלילי מכל סוג שהוא לנאשם, יליד שנת 1965. הנאשם ניקה שולחן למעשה, כשצירף את התיק הנוסף. עוד שקלה המאשימה את נסיבותיו האישיות של הנאשם כפי שבוודאי יורחבו על ידי ההגנה. המאשימה שקלה את העובדה כי ההסדר כולל רכיב ענישה של מאסר בדמות עבודות שירות בהיקף לא מבוטל של 5 חודשים. ההסדר כולל רכיבים כספיים לא מבוטלים, בית משפט יראה את הסכומים, מדובר על למעלה מ-20,000 ₪ בסופו של דבר. יש חילוט משמעותי, בנסיבות הכוללות, אנו סבורים שההסדר ראוי ונבקש מבית משפט לכבדו. הוא כולל גם עונשי פסילה בפועל ופסילה על תנאי.

ב"כ הנאשם לעונש:

מבקשים לאמץ את ההסדר. ההסדר סביר בנסיבות העניין, אשר כולל בתוכו מאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות. מדובר בבן אדם מבוגר, יליד שנת 1965, מפרנס יחידי, איש משפחה, בן אדם נורמטיבי, ללא עבר פלילי, לא נחקר במשטרה. זו מעידתו הראשונה. הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה וחסך זמן שיפוטי יקר, הוא מתחרט ומצטער על ביצוע העבירות. הנאשם ביצע את העבירות האלו בגלל לחץ בעבודה, בגלל לחץ כספי וכלכלי קשה. הנאשם הודה בטעות אשר ביצע בעבירות האלו, לוקח אחריות מלאה. נבקש לאמץ את ההסדר.

הנאשם:

אני מתחרט ומתנצל.

<#2#>

גזר דין

לאחר ששקלתי את כל הנסיבות הצריכות לעניין ובהם גילו של הנאשם, נסיבות חייו, העדר עבר פלילי, הודאתו של הנאשם וחסכון בזמן שיפוטי יקר והאינטרס הציבורי, מוצאת אני לנכון לכבד את הסדר הטיעון בהיותו מאזן נכונה בין האינטרסים השונים ומשקף מדיניות ענישה ראויה, וגוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א) מאסר בפועל למשך 5 חודשים.

לאחר קבלת חוות דעת הממונה על עבודות השירות, לפיה, הנאשם יכול לעבוד בכל עבודת שירות ללא מגבלה וניתנת המלצה על ידי הממונה להציב הנדון בעבודת שירות ציבורית, אני מורה כדלקמן:

הנאשם ירצה את עבודות השירות במקום העבודה, המשקם בע"מ ברח' החרושת 56, אזור תעשיה ג' נצרת עילית, 5 ימים בשבוע, 8.5 שעות יומיות.

הנאשם הביע את הסכמתו למקום העבודה הנ"ל להמרת המאסר בפועל בעבודות שירות. הריני קובעת, שהנאשם יישא את עונש המאסר שהוטל עליו בתיק זה ולמשך תקופה של 5 חודשים בעבודות שירות.

תחילת ריצוי עבודות השירות ביום 18.11.14 והנאשם יתייצב בפני המפקח על עבודות השרות בשעה 08:00 לצורך קליטה והצבה במפקדת מחוז צפון, יחידת עבודות השירות, רח' הציונות 14, טבריה.

הובהר לנאשם כי עליו לעדכן את משרד הממונה בכל שינוי אם יחול בכתובת מגוריו, וכי עליו לעמוד בתנאי הפיקוח וביקורות הפתע וכל הפרה בעבודות השירות תביא להפסקה מנהלית ולריצוי העונש במאסר ממש. לא יתייצב הנאשם לריצוי המאסר בעבודות שירות - תיחתם פקודת מאסר.

ב) מאסר על תנאי למשך 5 חודשים, והנאשם לא יישא בעונש זה אלא אם כן יעבור בתוך שלוש שנים מהיום עבירות על חוק הכניסה לישראל.

ג) קנס כספי בסך 3,000 ₪ או 30 ימי מאסר תמורתו.

הקנס ישולם ב-10 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים החל מיום 1.12.14 וב-1 לכל חודש שלאחריו. באם תשלום אחד מן התשלומים לא ייפרע במועדו, יעמוד כל הקנס לפרעון מידי.

ד) פוסלת הנאשם מקבל ומהחזיק רשיון נהיגה למשך 4 חודשים פסילה בפועל. הנאשם יפקיד את רשיונו במזכירות בית המשפט עד ליום 12.11.14, שעה 12:00, במזכירות בית המשפט.

ה) פוסלת הנאשם מקבל ומהחזיק רשיון נהיגה למשך 10 חודשים פסילה על תנאי והנאשם לא יישא בעונש זה אלא אם יעבור בתוך 3 שנים מהיום עבירה על חוק הכניסה לישראל או נהיגה בזמן פסילה.

ו) מורה על חילוט סך של 27,000 ₪ מתוך שווי הרכב שנתפס. סך של 18,000 ₪ שמופקדים בת"פ 38330-02-14 יועברו על חשבון החילוט. יתרת סכום החילוט בסך 9,000 ₪ ישולמו עד ליום 20.8.15. הנאשם יפקיד בקופת בית המשפט בתוך 3 ימים ערבות בנקאית על סך 9,000 ₪, שתוחזר לו לאחר הפקדת יתרת סכום החילוט.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מהיום.

מזכירות בית המשפט תשלח בדחיפות העתק פרוטוקול ישיבת היום לממונה על עבודות שירות.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ג חשוון תשע"ה, 06/11/2014 במעמד הנוכחים.

איטה נחמן , שופטת

הוקלד על ידי מאור ברוצקי

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/11/2014 גז"ד איטה נחמן צפייה
03/12/2014 החלטה שניתנה ע"י איטה נחמן איטה נחמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מנסור מנסור סודקי אגבאריה
מבקש 2 מנסור מנסור
משיב 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה