טוען...

החלטה שניתנה ע"י אסתר נחליאלי חיאט

אסתר נחליאלי חיאט22/02/2015

בפני

כב' השופטת אסתר נחליאלי חיאט

מבקש

דניאל מלכה
ע"י ב"כ עו"ד אבי רוקח

נגד

משיבה

ק.א. שוקולד בע"מ

החלטה

1. המבקש הגיש בקשה לאישור תובענה ייצוגית שעניינה הפרה נטענת של דרישות הדין באשר לתכולה המינימאלית של שקדים במוצרי מרציפן שמשווקת המשיבה, הפרה המקנה סעדים שונים לקהל הלקוחות, כמפורט בבקשה.

2. בדיון שהתקיים לפני, הודיעו הצדדים כי לאחר שנבדקו הטענות ותוקן הטעון תיקון, ולאור היקף המכירות שהוצג לפני לגבי התקופה שמ-1.1.13 עד ליום הוחלט להגיש בקשת הסתלקות מוסכמת בהתאם לסעיף 16 לחוק תובענות ייצוגיות, התשס"ו – 2006, הכוללת גם בקשה לדחות את התביעה האישית ואת הבקשה לאישור התובענה כייצוגית.

הובהר כי המוצר נשוא הבקשה מיוצר כיום בהתאם לתקן כנדרש על פי דין, וכן תוקנו גם מוצרי המרציפן האחרים בהתאם לדרישות הדין; עוד צורפה רשימת המכירות לפי מוצר ולפי שמות הלקוח כמו גם היקפי המכירות ונראה לצדדים ראוי ונכון למסור הודעת הסתלקות בשלב המוקדם הזה בשים לב להיקף הנמוך של המכירות ולאור התיקונים שנעשו בהתאם לנדרש על פי דין. אין ספק כי השלב המוקדם בו מתבקשת בקשת ההסתלקות מהבקשה לאישור התובענה כייצוגית יביא לחסכון ממשי בזמן ובמשאבים של המשיבה, ומשכך כאמור הוסכם על הצדדים כי תוגש בהסכמה הבקשה להסתלקות המבקש, בכפוף לויתור מוחלט של המבקש על תביעתו האישית ועל כל הנטען בבקשה לאישור התובענה כייצוגית ובתביעה.

3. כאמור, בקשת ההסתלקות מוסכמת ונתמכת בתצהיר ב"כ המבקש, ובין השאר כוללת הודעה מפורשת כי לא ניתנו למבקש ו/או לב"כ כל טובות הנאה, במישרין או בעקיפין, בקשר עם ההסתלקות מבקשת האישור ומהתובענה, ולמעט גמול מינימאלי ושכ"ט עו"ד כמפורט בבקשה.

4. לאחר שעיינתי בבקשת לאישור התובענה כייצוגית, בתביעה האישית, בתצהיר שצורף לבקשה המוסכמת, נתתי דעתי לשלב המוקדם בו מצוי הדיון בהליך דנא, הבאתי בשיקולי את הנימוקים שהובאו במסגרת הבקשה, ובין השאר כי המשיבה תקנה את הטעון תיקון וכי כיום מיוצרים המוצרים בהתאם לתקן כנדרש על פי דין דבר שהצמיח תועלת לציבור הלקוחות המשתמש במוצרי המרציפן – ראיתי לאשר את ההסתלקות כמבוקש וכן לאשר את הגמול ושכ"ט עו"ד הנאים לי סבירים בנסיבות.

5. אוסיף עוד כי לאחר ששקלתי את הנסיבות ובין השאר כי המבקש השתכנע לאחר שהוצגו לו עובדות רלוונטיות כי הטעון תיקון, אשר למוצר נשוא הבקשה, אכן תוקן בהתאם להוראות הדין כמתחייב לא ראיתי ליתן הוראות לפי סעיף 16 (ד)(1) לחוק תובענות ייצוגיות.

6. אשר על כן, ובהתאם למוסכם אני דוחה את הבקשה לאישור התובענה כייצוגית, אני דוחה את התביעה האישית של המבקש נגד המשיבה, ונותנת תוקף להסכמות הצדדים כמבוטא בבקשת ההסתלקות המוסכמת.

7. המזכירות תשלח החלטה זו למנהל בתי המשפט לצורך רישום בפנקס התובענות הייצוגיות.

ניתנה היום, ג' אדר תשע"ה, 22 פברואר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
22/02/2015 החלטה שניתנה ע"י אסתר נחליאלי חיאט אסתר נחליאלי חיאט צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 דניאל מלכה אברהם רוקח
נתבע 1 ק.א. שוקולד בע"מ
נתבע 2 ק.א. שוקולד בע"מ