טוען...

הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות

רגד זועבי29/01/2014

בעניין:

מדינת ישראל

המבקשת

נגד

חביב גדו (עציר)

המשיב

<#2#>

נוכחים:

מטעם המבקשת : עו"ד שלומי גולן
מטעם המשיב : בעצמו ועל ידי עו"ד דנה שביט

פרוטוקול

הסניגורית: מסכימה לקיומן של ראיות לכאורה ועילת מעצר. אבקש לטעון לעניין עוצמת העילה. אבקש להציג חלופה של פיקוח צמוד של דודו של המשיב שהינו עורך דין, החלופה הינה חלופה ביתית חלקית וביתר שעות היממה יתלווה המשיב לדודו במשך כל שעות היום הן להופעות בבית המשפט והן לסידורי עבודה. החלופה הינה בתחומי העיר ירושלים בלבד, מעצר הבית הביתי יהיה באופן חלקי בין השעות 21.00 עד השעה 11:00 בבוקר.

מסכימים להרחקה מתחומי העיר טבריה. המשיב מוכן להתייצב פעמיים ביום במשטרת ירושלים כחלק מתנאי הפיקוח.

מר יורם שילה ת.ז. 56581374 לאחר שהוזהר כחוק לומר אמת מעיד :

ש: מה הקשר שלך לנאשם.

ת: הוא הבן של אחותי.

ש: אתה יודע במה הוא מואשם.

ת: כן, תקיפה, לא קראתי את חומר החקירה וכתב האישום.

ש: עם מיט אתה מתגורר בירושלים.

ת: אשתי ובתי.

ש: ספר לנו את סדר היום במהלך השבוע, פחות או יותר באיזה ימים אתה יוצא, שעות, לאן ?

ת: סדר יום של עורך דין פעיל שמגיע מעת לעת למשרדי מקרקעין, הוצאה לפועל, כונס רשמי, יש לי פעם בשבוע קורס אחרי הצהריים ביום שני בירושלים, הקורס משעה 16.00 עד שעה 20.00.

ש: זאת אומרת כל יום אתה יוצא לסידורים.

ת: לא כל יום, לפחות 3 פעמים בשבוע לסידורים בירושלים בעיקר.

ש: אתה יודע מה התפקיד שלך. מה אתה אמור לעשות.

ת: כן, להשגיח שהוא לא יצא מהבית ולא לעשות שום פעולה שלא במסגרת החוק.

ש: אם הוא יעשה משהו מה תעשה.

ת: אתקשר מיד למשטרה.

ש: יש לך בעיה בראיה במה זה מוגבל.

ת: יש לי תעודת עוור אני הולך עם מקל. אני רואה למרחק קצר פרטים גדולים, אני מזהה את כב' בית המשפט יושבת ליד השולחן, אני מזהה את התובע עם עניבה בלי ג'קט, אני גולש באינטרט, משתמש במחשב, מגיע וחוזר מכל מקום ולכל מקום בגפי זה לא שאני צריך ליווי 24 שעות ביממה. האישה עובדת חלקית במתנ"ס בירושלים בין השעות 09.00 עד 12.00 פעמיים בשבוע. ביתר שעות היממה היא תוכל לעזור בפיקוח.

הסניגורית : לאחר חקירתו של המשמורן אני מציעה חלופה של מעצר בית מלא בביתו של הדוד בפיקוח של אחד משני משמורנים, הדוד ואשתו. אבקש לשחרר את המשיב עוד היום למעצר בית מלא בפיקוח צמוד של הדוד וזאת עד לחקירת האישה והצגת החלופה הנוספת באופן מלא בפני בית המשפט.

המשמורנית הנוספת תתייצב בפני בית המשפט מחר כדי להיחקר.

מוסכם עלינו כי ככל שהמשמורנית הנוספת לא תתייצב לדיון מחר או שהיא לא תימצא מתאימה על ידי בית המשפט, אזי המשיב יישאר במעצר בית מלא בפיקוח צמוד של הדוד.

מר שילה : אני מצהיר כי במידה ואשתי גב' נורית שילה לא תימצא מתאימה על ידי בית המשפט או לא תתייצב לדיון מחר, אזי המשיב ישאר במעצר בית מלא בפיקוח מלא שלי.

התובע : אני חוזר על הבקשה, אני סבור שיש בעיה עם החלופה, החלופה היא לא בפיקוח צמוד, הערב שהוצע היום אינו יכול לפקח לבד על המשיב, מדובר במישהו שהוא הצהיר שהוא עיוור או לכל הפחות כבד ראיה ולא יוכל למלא את מלאכת הפיקוח, אני חושש שהמשיב במידה ויצא מהבית הערב פשוט יכול להיות שלא יראה אותו יוצא מהבית, ממילא הערבה השניה לא הגיעה לבית המשפט ולא נבחנה התאמתה ויכול להיווצר מצב שהמשיב ישוחרר ויישאר רק במשמורתו של הערב, אני מתנגד לכל שחרור בטח בחלופה שבוצעה לרבות יציאה לסידורים או התאווררות, אני סבור שלפני שבית המשפט יחליט על שחרור ישמע את הערבה הנוספת במיוחד לאור העובדה שעולה שהמתלוננת מפחדת מהמשיב, למשיב יש עבירה של החזקת סכין, אנו סבורים שהוא עלה מדרגה וביצע עבירות נוספות לרבות איומים ופגיעה בגופו של אדם, איומים ופגיעה ברכוש. לאור האמור, אני סבורים שיש להורות על מעצר עד תום ההליכים ואין לשחרר לחלופה המוצעת.

הסניגורית : שמעתי בקשב רב את דברי חברי, עיינתי בכתב האישום ובעברו הפלילי של המשיב ויש לי הרגשה שחברי מדבר על תיק אחר ולא על התיק הזה. בנוסף דברי חברי באשר לערב המשמעות שלהם היא הלכה למעשה שהערב אינו דובר אמת וזאת בלשון המעטה. הגם שאני סבורה שאין בתיק הזה מקום למעצר בית מלא אך נוכח המלצת בית המשפט והקושי של המשיב במעצר שהוא מילל כמו תינוק אני קיבלתי את המלצת בית המשפט והסכמתי למעצר בית מלא בפיקוח של הערב שנמצא בבית המשפט שהינו עורך דין ואשתו לסירוגין. הערב הצהיר שאם אשתו לא תתייצב מחר בבית המשפט הוא מוכן לשבת איתו במעצר בית מלא והוא לא יצא לעבודה ואני לא רואה כל סיבה מדוע לא ליתן אמון בדבריו של האדם שנמצא בבית משפט שזה אדם ראוי לכל הדעות לגבי המגבלה הפיזית שחברי מטיל יהבו עליה, אני סבורה שאין בכך ולו כלום. הבן אדם מתהלך בגפו, לא זקוק לליווי, יוצא לכל המקומות, משרדי ממשלה, בתי משפט, תחבורה ציבורית והכל עושה בגפו כפי שהוא הצהיר, הוא גם הבהיר לבית המשפט את מידת הראיה שלו ואני חושבת שאין עם זה שום בעיה. מעבר לכך, המסוכנות הרבה שחברי מדבר עליה נלמדת משני מרכיבים, מעושה ומעשה. המעשה הגם שאני לא מקלה בו ראש ולו לרגע קט אינו ברף הגבוה מבחינת חומרתו לא התלוותה לכאן כל נשיאת כלי נשק קר או חם או כל חפץ אחר, היה רקע למעשה ולגבי העושה עצמו, מדובר בבחור שעברו הפלילי טומן בחובו רישום פלילי אחד ויחיד בעבירה של החזקת סכין, לא התלוותה לאותה החזקה כל עבירה אחרת אין בעברו בפלט הרישום הפלילי כל מעידה בתחום של אלימות פיזית או מילולית וברמה הלכאורית בלבד זאת המעידה הראשונה שלו.

לכן, סברנו שאין כל מקום למעצר בית מלא ויחד עם זאת לבסוף הסכמנו למעצר בית מלא ואני חושבת שהחלופה יש בה כדי לנטרל כל מסוכנות, גם מסוכנות שחברי טוען לה שאני מתנגדת לה ולכן אני מבקשת להורות על שחרורו עוד היום בתנאים שהצענו, לקבוע דיון ליום ראשון , אז תתייצב האישה בבית המשפט והן בית המשפט והן התביעה יוכלו להתרשם ממנה ובכל מקרה אם בית המשפט יהיה סבור או יסבור שהיא לא ראויה הגם שזה תלוש מהמציאות התנאים יישארו כפי שיוחלט בהחלטה.

<#3#>

החלטה

בפניי בקשה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים נגדו.

כנגד המשיב הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של השגת גבול פלילית, איומים ותקיפה הגורמת חבלה ממש.

בפתח הדיון הסניגורית הסכימה לקיומן של ראיות לכאורה וביקשה לטעון לעניין עוצמת העילה.

בשים לב לנסיבות ביצוע העבירה כפי שבאות לידי ביטוי בכתב האישום לרבות התעוזה שבביצוע עבירה של השגת גבול פלילית תוך תקיפת בעל הבית יש בה בהחלט כדי להקים עילת מעצר של מסוכנות.

אני קובעת בזאת כי קיימת עילה למעצרו של המשיב עד תום ההליכים נגדו.

כבכל בקשה למעצר עד תום הליכים חובה על בית המשפט לבחון קיומה של חלופת מעצר אשר פגיעתה בחירותו של המשיב פחותה.

שקלתי את החלופה שהוצעה על ידי המשיב היום.

הגם שהמשמורן הינו בן אדם כבד ראיה התרשמתי באופן חיובי ביותר מיכולתו לפקח על המשיב. המשמורן ציין בפני בית המשפט כי מגבלת הראיה לא תמנע בעדו מלפקח באופן ראוי על המשיב פן יפר את תנאי השחרור והודיע באופן ברור כי כל הפרה של תנאי השחרור תגרור הודעה מיידית מטעמו למשטרה.

יש לציין כי מדובר באדם שהינו עורך דין במקצועו והתרשמתי כי הוא מבין את משמעות הפיקוח הנדרש ממנו על המשיב.

שקלתי את טענות המבקשת לעניין דחיית מועד הדיון לצורך בחינת התאמתה של האישה כמשמורנית נוספת עד לקיום הדיון שבמסגרתו תיחקר האישה אך סבורני כי בנסיבות הענין, משנמצא המפקח הראשון מתאים, ניתן לשחרר את המשיב בשלב זה למעצר בית מלא בביתו של המפקח בפיקוח צמוד שלו וזאת עד לקיום דיון במסגרתו תיחקר האישה ותיבחן התאמתה כמשמורנית נוספת.

על כן, אני מורה על שחרורו של המשיב בתנאים מגבילים אלה:

א. המשיב ישוחרר למעצר בית מלא בבית מר יורם שילה ברחוב ליכטמן 8/12 בירושלים.

ב. המשיב יחתום על התחייבות עצמית וערבות צד ג' של מר שילה על סך 10,000 ₪ כל אחת.

ג. להבטחת תנאי השחרור יפקיד החשוד פיקדון על סך 2,000 ₪.

ד. משטרת ישראל רשאית להיכנס לבית הנ"ל בכל עת להבטחת קיום תנאי המעצר.

ה. ניתן בזאת צו האוסר על כניסתו של המשיב לתחומי העיר טבריה.

ו. המשיב מוזהר בזאת כי כל הפרה של תנאי השחרור עלולה לגרום אחריה את מעצרו המיידי וכן נקיטת צעדים משפטיים נוספים.

ז. נאסר על המשיב ליצור קשר ישיר או עקיף עם המעורבים בפרשה.

תנאי שחרור אלה יחולו עד למתן החלטה אחרת.

אני קובעת את התיק לצורך חקירת המשמורנית ליום 2.2.14 בשעה 08:30.

לאחר חקירת המשמורנית תיבחן בקשתו של המשיב לאפשר יציאה ממעצר הבית לצורך התאווררות.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ח שבט תשע"ד, 29/01/2014 במעמד הנוכחים.

רגד זועבי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
29/01/2014 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות רגד זועבי צפייה
03/03/2014 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות רגד זועבי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל סיגל מור
משיב 1 חביב גדו דנה שביט
מבקש 2 יעקב רמי גדו