טוען...

החלטה

חנא סבאג31/01/2014

בפני כב' השופט חנא סבאג – סגן נשיא.

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

החשודה

אושרת גרשקוב

<#2#>

נוכחים:

מטעם המבקשת: רס"ר נימר מזאוי

החשודה: הובאה

מטעם החשודה: עו"ד הדר אורן ברביבאי מהסנגוריה הציבורית

פרוטוקול

ב"כ המבקשת: חוזר על הבקשה. מגיש תיק החקירה לעיונו של בית המשפט וכן הצהרת תובע. יש עילות. יש מסוכנות וחשש לשיבוש.

ב"כ החשוד מסכמת: היום ב"כ המשטרה מודיע כי החקירה בעניינה של החשודה הסתיימה. מבקשים להאריך מעצרה עד הגשת כתב אישום. הפרקליטות ציינה כי התיק הגיע לעיונה לא מכבר. לטעמי ביחס לחשודה ולתיק היה צריך להגיע היום עם כתב אישום. באשר לעילות בשלב זה שאנו נמצאים ולבקשה שלנו לגבי שחרורה עד להגשת כתב אישום. מדובר בתיק שסברנו שבמהלך החקירה והיום, בכיוון של הגשת כתב אישום מדובר על משבר עמוק שהמשפחה עתידה עוברת ועתידה לעבור, צפויה דרך שיקומית רצינית שתחייב אותם לעבור הליך מעמיק הן של המתלוננת הן של בני המשפחה והן של החשודה. אני סבורה כי זה מסוג התיקים גם לאחר שיוגש כתב אישום פני המדינה לא יהיו לכיוון מעצר עד תום ההליכים. לחשודה ילד בן שנתיים, ללא עבר, עובדת. הדברים הקשים שעלו יתבררו בתיק העיקרי. ככל שהיא תהיה מורחקת מבני משפחתה בפיקוח הדוק, יהיה בכך נחמה קטנה לבני משפחתה שחלק מהותי שידעו שהיא מוגנת ולא מאחורי סורג ובריח. אני סבורה שבתיק זה , זה עוד מוקדם לומר, אך מאחר ולא מדובר באירוע נקודתי, מדובר בשיטה שלכאורה מתקיימת הרבה שנים, אני סבורה שיכול להיות מבלי להקל ראש, שיתכן וילד קטן עם מצוקה רבה יכול עשוי להעצים ולהגזים בדברים שמראות עיניו מקבלים נופח, שבתיק העיקרי יכול ויתברר שיהיה רחוק מהמציאות. מאחר והחקירה הסתיימה, גם בשלב הצהרת תובע יש לבחון שחרור לחלופת מעצר, הרי שלגבי עילות המעצר אנו בשלב שבו אין חשש לשיבוש הליכי חקירה, גם לא לשיבוש הליכי משפט, אני סבורה כי מהות התיק והדברים נאמרו על ידי חוקרת ילדים, מדובר בחקירה נקודתית, לא במספר חקירות, יש עוד הרבה עבודה בתיק זה, הוצאת תיק הרווחה, תיק של הילדה במשרד החינוך. מדובר במשהו נקודתי. סבורים כי בסופו ש יום החשודה תצטרך לעבור תהליך שלא יהיה מאחורי סורג ובריח לכן נבקש כבר היום עד להגשת כתב אישום ועד לקבלת תסקיר בעניינה וכל תנאי אחר שהמאשימה תבקש בגינה לשחרר אותה בתנאים הדוקים ומפוקחים הרחק מנצרת עילית לקרית מוצקין לבית בן דודה, דימיטרי טוני, אימו כאן והיא מוכנה לנסוע איתה לישון שם עד החלטה אחרת בתנאי שחרור שלה. נסכים שעד הגשת כתב אישום בשינוי התנאים החשודה תשהה בכל תנאי שבית המשפט יקבע לרבות איזוק שניתן להתקין כבר 12 שעות הקרובות לרבות הפקדה וערבויות ופיקוח שירות מבחן. גורמי הרווחה לא מצאו לנכון בשלב זה להוציא את הילדים מהבית או למצוא להם מסגרת חלופית אחרת, כל הנטל כעת מוטל על האב ומכאן יש ללמוד כי הם סומכים על האב. נהיה מוכנים שהאב יתן הצהרתו כי בכל הפרה קטנה ככל שתהיה מצד החשודה ביצירת קשר עם בני הבית הוא יהיה מחוייב לדווח.

<#3#>

החלטה

זוהי בקשה למעצר חשודה ל-5 ימים מהיום בחשד להתעללות והזנחה של קטין על ידי אחראי.

הוגשה הצהרת תובע לפיה יש כוונה להגיש כתב אישום בתקופת מעצרה של החשודה, ולבקש להאריך את מעצרה עד תום ההליכים.

 

הסנגורית מבקשת להורות על שחרורה של החשודה כבר היום, בכל תנאי שיחליט בית המשפט, ולא להשאירה במעצר עד להגשת כתב האישום.

שקלתי את נסיבות העניין, עיינתי בחומר החקירה והגעתי לכלל מסקנה כי אכן יש עילה לכאורה לבקש את מעצרה של החשודה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדה, כמצוות סעיף 17 (ד) לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים) התשנ"ו – 1996.

סבורני כי בשלב זה ובטרם הגשת כתב האישום ופריסת התמונה במלואה, אין כל מקום לשקול חלופה והדבר יעשה רק לאחר שיוגש כתב האישום ובקשה למעצר עד לתום ההליכים, לאחר שבית המשפט ישמע את הצדדים ואת המשמורנים המוצעים.

אשר על כן ובתוקף הסמכות הנתונה לבית המשפט לפי סעיף 17(ד') לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים), תשנ"ו 1996- והואיל ושוכנעתי כי קיימת עילה לכאורה לבקש את מעצרה עד תום ההליכים, הנני מצווה על מעצרה של החשודה עד ליום 2.2.14 בשעה 14:00.

פרוטוקול זה מהווה אסמכתא למעצר.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ט שבט תשע"ד, 30/01/2014 במעמד הנוכחים.

חנא סבאג, סגן נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
31/01/2014 החלטה חנא סבאג צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
חשוד 1 אושרת גרשקוב