טוען...

הוראה למומחה בית משפט להגיש הודעה

אורי גולדקורן14/06/2015

מספר בקשה:2

בפני

כבוד השופט אורי גולדקורן

המבקשים

1. עדנה גרינברג

2. יוסף גרינברג
שניהם ע"י ב"כ עו"ד א. פייגנבוים

נגד

המשיבה

הראל חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עו"ד דודי בכר

החלטה בבקשה למינוי מומחים רפואיים

1. ביום 24.7.2013, בעת שהמבקשת מס' 1 (להלן: המבקשת) והמבקש מס' 2 (להלן: המבקש) נסעו ברכבם, אירעה תאונת דרכים בה נפגעו שניהם. הם הגישו נגד מבטחת הרכב תביעה לפיצוי נזק גוף לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה-1975 ובמסגרתה הוגשו שתי בקשות למינוי מומחים רפואיים מטעם בית המשפט.

בקשת המבקשת

2. בכתב התביעה צוין כי המבקשת, ילידת 1948, לא אושפזה, אולם בעקבות התאונה נגרמו לה פגיעות אורתופדיות, נוירולוגיות ונפשיות. בית המשפט התבקש למנות מומחים רפואיים בתחומים הבאים: אורתופדיה, פנימית, נוירולוגיה ופסיכיאטריה, אולם בפתח הדיון בבקשה צמצם בא-כוחה את בקשתו למינוי מומחים בתחום האורתופדי ובתחום הנפשי בלבד. בא-כוח המשיבה התנגד לבקשה, וטען כי השבר בעצם האולנה התאחה ולא הותיר נכות, אלא שיפר את תנועות המרפק. עוד נטען כי אין ממצאים אובייקטיביים באשר לחבלה בשורש כף יד ימין, וכי מדובר בתלונות סובייקטיביות של המבקשת. צוין אף כי לא קיים ממצא כלשהו בתחום הנפשי, וכי תגובתה החרדתית של המבקשת קשורה למחלתו של בעלה, המבקש.

3. בתחום האורתופדי: מדו"ח סיכום ביקור במרפאה אורתופדית מיום 28.7.2013 עולה כי אובחן אצל המבקשת שבר של האולנה ביד ימין אך לא נמצאו עדויות לשברים בשורש כף יד ימין. במסמך קופת חולים מאוחדת מיום 8.9.2013 צוין כי עדיין קיימת הגבלה במרפק הימני, ובטופס ההפניה לפיזיותרפיה ביום 25.9.2013 (כארבעה חודשים לפני הגשת התביעה) צוין כי השבר "נסגר".

קיום הגבלה בתנועה חודשים ספורים לפני הגשת התביעה, בעקבות השבר שנגרם בתאונה, מהווה ראשית ראיה לקיומה של נכות בתחום האורתופדי ולקיום קשר סיבתי בינה לבין התאונה.

אשר על כן, הנני ממנה אני ממנה בזה את ד"ר יעקב גורדון מדרך הים 166/6א' בחיפה (טלפון 04-8360444) כמומחה רפואי מטעם בית משפט בתחום האורתופדי.

המומחה מתבקש לחוות דעתו ביחס למכלול הסוגיות הרפואיות השנויות במחלוקת בין הצדדים, ובכלל זה האם לוקה המבקשת בנכות ובאיזה שיעור; שיעור נכות זמנית; האם יש לצפות לשיפור או להחמרה בעתיד; האם יש למבקשת מגבלות תפקודיות, ומה הן; הקשר הסיבתי בין התאונה למצב המבקשת; האם המבקשת תהיה זקוקה לטיפולים רפואיים כלשהם בעתיד וכיו"ב.

המבקשת תמציא למומחה תוך 30 יום מהיום כתב ויתור וסודיות רפואית. כל אחד מהצדדים ימציא למומחה ויעביר לצד השני תוך 60 ימים מהיום העתקי כל המסמכים הרפואיים הנוגעים לתיק.

בא כוח המבקשת יעמוד עם המומחה בקשר לתיאום מועד לבדיקת המבקשת.

המבקשת תעמוד לבדיקות רפואיות ובדיקות עזר נוספות כפי שיורה המומחה, ככל שאלו דרושות למתן חוות דעתו.

שכר המומחה יעמוד על 5,000 ₪ + מע"מ והוא ישולם על ידי בא כוח המשיבה.

4. בתחום הפסיכיאטרי: ממכתבו מיום 21.8.2013 של הפסיכיאטר ד"ר רם מירז, מומחה לפסיכיאטריה ופסיכותרפיה, אל רופא המשפחה עולה לאחר התאונה תפתח אצל המבקשת מצב דכאוני תגובתי, עם אלמנטים של תסמונת פוסט-טראומתית. במכתב מיום 2.1.2004 ציין ד"ר מירז כי מצוקתה הנפשית של המבקשת קשורה במחלת אלצהיימר של בעלה, המבקש, אך קשורה גם בחוויית תאונת הדרכים הקשה בה היא הייתה מעורבת. מתיעוד רפואי זה עולה כי יש ראשית ראיה לקיומה של נכות נפשית ולקשר סיבתי של חלק מאותה נכות לתאונה נשוא תיק זה.

אשר על כן, הנני ממנה. אני ממנה בזה את ד"ר אורנה ארד (טל' 03-6413483; פקס 1533-6413483) כמומחית רפואית מטעם בית משפט בתחום הפסיכיאטרי. המומחית מתבקשת לחוות דעתו ביחס למכלול הסוגיות הרפואיות השנויות במחלוקת בין הצדדים, ובכלל זה האם לוקה המבקשת בנכות ובאיזה שיעור; שיעור נכות זמנית; האם יש לצפות לשיפור או להחמרה בעתיד; האם יש לה מגבלות תפקודיות, ומה הן; הקשר הסיבתי בין התאונה למצבה וכיו"ב.

המבקשת תמציא למומחית תוך 30 יום מהיום כתב ויתור וסודיות רפואית. כל אחד מהצדדים ימציא למומחה ויעביר לצד השני תוך 60 ימים מהיום העתקי כל המסמכים הרפואיים הנוגעים לתיק.

בא כוח המבקשת יעמוד עם המומחית בקשר לתיאום מועד לבדיקת המבקשת.

המבקשת תעמוד לבדיקות רפואיות ובדיקות עזר נוספות כפי שתורה המומחית, ככל שאלו דרושות למתן חוות דעתה.

שכר המומחית יעמוד על 5,000 ₪ + מע"מ והוא ישולם על ידי המשיבה.

בקשת המבקש

5. בכתב התביעה צוין כי בעקבות התאונה המבקש, יליד 1948, לא אושפז אולם נגרמו לו פגיעות אורתופדיות, נוירולוגיות, כירורגיות ונפשיות. בית המשפט התבקש למנות מומחים רפואיים בתחומים הבאים: אורתופדיה, פנימית, נוירולוגיה ופסיכיאטריה. בדיון ביקש בא-כוח התובע למנות מומחים בתחום האורתופדי והפסיכיאטרי בלבד. המשיבה התנגדה לבקשה, וטענה כי לא נגרמו למבקש שברים וכי אין לייחס לתאונה את הממצא בבדיקת מיפוי עצם של קליטה מוגברת בצלעות בצד שמאל. עוד צוין כי תיעוד רפואי בתחום הפסיכיאטרי אינו מצביע על קשר לתאונת הדרכים, כי אם למחלת האלצהיימר בה לקה המבקש לפני שנים רבות.

6. בתחום האורתופדי: במכתב שחרור ממיון אורתופדי בבית החולים בני ציון מיום 28.7.2013 צוין חשד לשבר בצלע 6 משמאל. בטופס הפנייה לפיזיותרפיה מיום 21.8.2013 צוין כי אין עדות לנוזל תוך פרקי מוגבר וכי בצילום חזה לא רואים סימני שבר. ממצאי בדיקת מיפוי עצמות מיום 24.2.2014, אליה נשלח המבקש בעקבות תלונותיו על כאבי גב וכאבים בפרק הירך, העלו קליטה מוגברת בצלעות 7, 8 ו-9 משמאל לפנים, בשורש כף יד ימין, באצבעות כף יד שמאל, בכתפיים, סקוליוזיס ואי סדירות קשה בקליטה בעמוד שדרה מותני. צוין כי "יתכן טראומה" ו"כנראה שינויים ניווניים או דלקתיים".

ממכלול התיעוד הרפואי לא עולה קיומה של ראשית ראיה לנכות אורתופדית, ואף אם היה חשש לקיומה, לא מצויה ראשית ראיה לקשר סיבתי בינה לבין התאונה. לפיכך, אין מקום למינוי מומחה בתחום האורתופדי.

7. בתחום הפסיכיאטרי: במכתבה של פרופסור יהודית אהרון-פרץ, רופאה נוירולוגית מומחית, בעקבות בדיקתה את המבקש ביום 18.11.2013, צוין כי הוא סובל מדימנסיה על רקע של מחלת אלצהיימר, וכי הינו תשוש נפש. במכתב סיכום ביקור מיום 23.6.2014 (ת/1) היא ציינה כי קיימת החמרה של הליקוי הקוגניטיבי. במכתבו מיום 24.9.2014 של ד"ר מירז אל רופא המשפחה צוין כי ההחמרה שחלה במצבו הקוגניטיבי והחרדתי של המבקש, הכוללת כיום אף מרכיבי תגובה פוסט-טראומתית, קשורה לתאונה בסבירות גבוהה. די בכך כדי להוות ראשית ראיה לקיומה של נכות בתחום הנפשי ולקשר סיבתי בינה לבין התאונה.

אשר על כן, הנני ממנה אני ממנה בזה את ד"ר ברבר ירחמיאל מרחוב לוי אשכול 100 בתל אביב (טלפקס 03-6993151) כמומחה רפואי מטעם בית משפט בתחום הפסיכיאטרי.

המומחה מתבקש לחוות דעתו ביחס למכלול הסוגיות הרפואיות השנויות במחלוקת בין הצדדים, ובכלל זה האם לוקה המבקש בנכות ובאיזה שיעור; שיעור נכות זמנית; האם יש לצפות לשיפור או להחמרה בעתיד; האם יש לתובע מגבלות תפקודיות, ומה הן; הקשר הסיבתי בין התאונה למצבו וכיו"ב.

המבקש ימציא למומחה תוך 30 יום מהיום כתב ויתור וסודיות רפואית. כל אחד מהצדדים ימציא למומחה ויעביר לצד השני תוך 60 ימים מהיום העתקי כל המסמכים הרפואיים הנוגעים לתיק.

בא כוח המבקש יעמוד עם המומחה בקשר לתיאום מועד לבדיקת המבקש.

המבקש יעמוד לבדיקות רפואיות ובדיקות עזר נוספות כפי שיורה המומחה, ככל שאלו דרושות למתן חוות דעתו.

שכר המומחה יעמוד על 5,000 ₪ + מע"מ והוא ישולם על ידי המשיבה.

המשך בירור התובענה

8. לישיבת קדם משפט ליום 22.12.2015 בשעות 13:00 – 13:30.

9. המזכירות תשלח העתק החלטה זו למומחים שמונו כאמור בפסקות 3, 4 ו-7 לעיל.

ניתנה היום, כ"ז סיוון תשע"ה, 14 יוני 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/09/2014 החלטה שניתנה ע"י אורי גולדקורן אורי גולדקורן צפייה
14/06/2015 הוראה למומחה בית משפט להגיש הודעה אורי גולדקורן צפייה
12/07/2015 החלטה שניתנה ע"י אורי גולדקורן אורי גולדקורן צפייה
12/07/2015 החלטה שניתנה ע"י אורי גולדקורן אורי גולדקורן צפייה