טוען...

החלטה

אברהם טל06/02/2014

לפני כב' השופט אברהם טל, סג"נ

העותר

מאיר מאור אלופר

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

<#2#>

נוכחים:

ב"כ העותר עו"ד חן מאירי

ב"כ המשיב עו"ד דן כהן

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה בצירוף מידע סודי של המשטרה ושב"ס ומפנה בעיקר לידיעות של משטרת ישראל ובמיוחד לידיעה המסתיימת ב- 558.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה.

מפנה לעובדה שהעותר הוצא בעבר בשלושה מקרים לביקורים חריגים, בפעם ראשונה זה היה כאשר בנו בכורו נולד, המידעים המודיעיניים היו מזה 9 שנים משך כל תקופת מאסרו, קיימים 4 עצורים, אני עוד לא שמעתי כיצד הם קשורים לעותר, לא ראיתי שהעותר משך כל תקופת מאסרו נחקר באזהרה משך כל תקופת מאסרו.

נדמה שאותו סכסוך היה קיים גם בעבר. התנגדות שב"ס או משטרה נעוצה באותם טעמים שהיו מלכתחילה ולבוא היום לאור כל התפתחות דרמטית באשר למידעים כאשר הם התגבשו בעבר לכדי מסה כזו שהצטברה למעשה פלילי כזה או אחר בין מצד אלה שמכוונים לפגע בו ובין מצדו. מדובר בעותר שלצד העובדה שבעבר הוא יצא בהסכמת המשיבים, מדובר בעותר שאם היה בכוונתו לתכנן אירוע כלשהו הרי שאני מכוונת לעתירה שהיתה בפני כב' השופטת ברנט לאחרונה, בעתירה אחרת ונסיבות דומות, שם היא ציינה שאת הקשר העברייני ניתן היה לפתח בין כותלי בית הסוהר, היינו אין משמעות לכך שהוא יהיה מחוץ לכותלי בית הסוהר.

בשביל זה הוא צמצם את האירוע לכדי עשרה מוזמנים.

מפנה להחלטת ביהמ"ש בעניינו של די עראר, שם ביהמ"ש קיבל את הטענה שבמצב שבו האירוע מצטמצם הרי שיש מקום לשקול את הבקשה בחיוב ותחת אבטחה.

כאן מדובר בעשרה בני משפחה בבית כנסת.

ככל שביהמ"ש סבור שאין מקום להוציאו אבקש שתינתן הנחיה או המלצה לשב"ס לבחון אפשרות להוציאו לביקור בית כפי שנעשה בעבר כמובן שלא תחת לחץ.

ההצעה לגבי ברית בתוך כותלי הכלא, גם היא כרוכה בשל עברם הפלילי של אותם בני משפחה בשל הכניסה לשב"ס.

אבקש לשקול הוצאתו או לחילופין לאפשר ביקור בית או לבדוק ולבחון אפשרות להוציאו תחת אבטחה, הכל כמובן במימון כספו הפרטי.

בעבר הוא הוצא למרות העובדה שהיו מידעים.

ב"כ המשיב: שוחחתי עם קצין העתירות של שב"ס והוא אמר לי שעל סמך המידעים אותה סיבה שמונעת ממנו לצאת כרגע לברית תמנע ממנו לצאת גם בתנאים אחרים.

<#3#>

החלטה

העותר מרצה 13 שנות מאסר בגין הריגה ועבירות אחרות ו- 40 יום בגין אי תשלום קנס, והוא מבקש לצאת בליווי סוהרים לברית המילה של בנו שאמורה להתקיים היום בבית כנסת בפתח תקווה, בנוכחות קרואים מעטים בלבד.

המשיב מתנגד להוצאת העותר בליווי סוהרים וסומך התנגדותו על מידעים חסויים של שב"ס ומשטרת ישראל שהוצגו בפני.

ב"כ העותר טוענת כי תוכנם של המידעים איננו חדש ולא מנע מהמשיב להוציא את העותר לאירועים חריגים בעבר.

עיון במידעים החסויים, ובמיוחד באלה של משטרת ישראל כמו מידע 558 שהוא מהזמן האחרון יחסית מעלה חשש משמעותי לשלומו של העותר ולשלום המלווים אותו באם ייצא העותר בליווי סוהרים לברית המילה.

אינני מקל ראש בתפקידו של העותר כסנדק בברית המילה של בנו אך הדבר מתגמד לאור החשש לשלומו ולשלום המלווים אותו, המבוסס על מידעים, שחלקם מהזמן האחרון.

לאור כל האמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ו' אדר תשע"ד, 06/02/2014 במעמד ב"כ הצדדים.

אברהם טל, שופט,

סגן נשיא