טוען...

פסק דין שניתנה ע"י שרון הינדה

שרון הינדה19/03/2015

בפני

כב' השופטת שרון הינדה

תובעת

הראל חברה לביטוח בע"מ

נגד

נתבעות

1.מנאר ניקולא

2.איילון חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

הצדדים מילאו ידיי ליתן פסק דין בהתאם לסמכותי לפי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד – 1984.

המדובר בתאונה שאירעה בצומת מרומזר כאשר כל צד טוען כי נכנס לצומת בחסות אור ירוק ברמזור וכי הצד שכנגד נכנס לצומת במופע אור אדום ברמזור וגרם לתאונה.

מעדות הנהגים עולה כי כל אחד מהם נכנס לצומת בנסיעה רצופה. נהג התובעת העיד כי נכנס לצומת בירוק מלא בנסיעה רצופה לאחר שחצה צומת קודם באור ירוק. הנתבעת והנוסעת עמה העידו כי כשהגיעו לרמזור רכב לפניהן החל לנסוע והאור ברמזור היה ירוק.

עדות העד הנייטראלי אשר טען כי ראה אור ירוק ברמזור מכיוון נסיעת רכב הנתבעים מחזקת את גרסת הנתבעת 1 לפיה נכנסה לצומת במופע אור ירוק ברמזור.

בנסיבות אלה הסבירות כי רכב התובעת נכנס לצומת במופע אור אדום ברמזור גדולה מהאפשרות כי רכב הנתבעים עשה כן.

יחד עם זאת ממוקדי הנזק עולה כי נקודת המגע בין כלי הרכב הייתה בין חזית רכב הנתבעים והדופן הימנית של רכב התובעת, באופן המלמד כי רכב התובעת נסע ככל הנראה מהר יותר מרכב הנתבעים ונמצא בצומת בעת שרכב הנתבעים נכנס לצומת או למצער התקרב לצומת באופן שהיה על הנתבעת 1 לראות אותו ולהימנע מהכניסה לצומת.

בנסיבות אלה סבורני כי עיקר האחריות לתאונה רובצת לפתחו של נהג התובעת ולפיכך אני מחלקת האחריות בין הצדדים באופן בו לתובעת אחריות בשיעור 70% ולנתבעות אחריות בשיעור 30%.

אשר על כן אני מחייבת את הנתבעות ביחד ולחוד לשלם לתובעת 30% מנזקיה, דהיינו סך של 17,908 ₪ בצירוף הפרשי הצמדה מיום 3.1.12 ועד למועד התשלום בפועל, אגרת בית משפט כפי ששולמה, שכר העד כפי שנפסק בדיון בסך 500 ₪ ושכר טרחת עורך דין בשיעור 17.7%.

המזכירות תשלח פסק הדין לצדדים בדואר.

ניתן היום, כ"ח אדר תשע"ה, 19 מרץ 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
19/03/2015 פסק דין שניתנה ע"י שרון הינדה שרון הינדה צפייה