טוען...

גזר דין

רועי פרי01/01/2015

3164-04-14

בפני כב' השופט רועי פרי

המאשימה:

מדינת ישראל

נגד

הנאשם:

יוסף חי דערי

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עו"ד שרה דותן

ב"כ הנאשם – עו"ד נאווי הילה

הנאשם נוכח

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ המאשימה :

בתיק זה הגענו להסדר לפיו אני מתקנת את כתב האישום ומגישה כתב אישום מתוקן לבית המשפט.

כמו כן, אנו מסכימים כי הנאשם יצרף תיק נוסף שמספרו 1221-02-14 של בית המשפט לתעבורה בפ"ת שעניינו נהיגה בשכרות.

לעונש הגענו להסכמה של פסילה בפועל בת 24 חודשים מיום 12.4.14 , 24 ימי מאסר בניכוי 24 ימי מעצר אותם ריצה הנאשם, פסילה על תנאי , מאסר על תנאי והתחייבות כספית ללא קנס.

בית המשפט מבהיר לצדדים כי אינו כבול בהסדרי טיעון.

ב"כ הנאשם :

זה אכן ההסדר .

הנאשם :

אני מודה בעובדות כתב האישום המתוקן ובתיק הצירוף. ההסדר כפי שהציגה אותו התובעת מקובל עליי. אני יודע שבית המשפט אינו כבול בהסדר.

<#2#>

הכרעת דין

כתב האישום המתוקן יסומן במ/1 להיום ויחליף את כתב האישום המקורי.

אני מתיר לנאשם את הצירוף של תיק 1221-02-14 מבית המשפט לתעבורה פ"ת.

אני מרשיע את הנאשם במיוחס לו בכתב האישום המתוקן ובתיק הצירוף, זאת על יסוד הודאתו.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י' טבת תשע"ה, 01/01/2015 במעמד הנוכחים.

רועי פרי , שופט

התובעת לעונש :

הנאשם נוהג משנת 87 לחובתו 33 הרשעות קודמות בתעבורה. בנוסף לחובת הנאשם 5 הרשעות בפלילים. האחרונה מינואר 2012 . מגישה . ההסדר נובע מכשלים ראייתיים . מבקשת לכבד את ההסדר.

ב"כ הנאשם :

אני מצטרפת לדברי חברתי. הנסיבות האישיות של הנאשם לא היוו למעשה כמעט משקל כאן למרות שיש נסיבות . אבל כפי שכבודו ראה בדיון מלפני כחודשיים היו כשלים משפטיים לפני הראייתיים לא מבוטלים וכבודו רואה את התוצאה בכתב האישום המתוקן. היו כשלים ראייתיים בכל נושא השכרות ומכאן הגעתנו להסדר הזה. הנאשם היה עצור 24 ימים על תיקנו שעה שלמעשה העביר שם את פסח והעביר את יום העצמאות ואותם ימי המעצר לימדו אותו לקח לא קטן אשר כבר בפני שופט המעצרים אמר לכב' השופט אני את הלקח שלי למדתי ובכה בפניו. הנסיבות האישיות, האיש חרף עברו הפלילי מדובר בעבר יחסית מינורי, מעולם לא ריצה עונש מאסר . גם לגבי עבירות התעבורה מדובר ב- 30 שנות נהיגה מעולם לא היה מעורב בתאונת דרכים. אלו עבירות השכרות הראשונות והאחרונות. הוא פנה מרצונו ללשכת הרווחה על מנת ללבן את הנושא הזה ולא לשוב על מעשיו. אמו היא עיוורת ולכן גם התחשבות התביעות בנושא הפסילה . יש לו שלושה ילדים, גרוש. ילדים בגילאי 10 עד 17 . אחד מהילדים נמצא במצב לא פשוט מבחינה נפשית. לעונש הזה יש השלכות גם מבחינה כלכלית מאחר והוא עובד בשיפוצים ונזקק לרשיון, כך שתהיינה השלכות כלכליות לשלילה הזו. מבחינה כלכלית מצבו בכי רע. היה חוב שמצטמצם חוב של 140,000 ₪ . כיום המשפחה מחד עומדת מאחריו אולם מאידך גיסא מגבילה אותו. אחותו נמצאת כאן , הוא מלווה על ידי המשפחה , העבירות הללו לא תחזורנה, הנאשם מודע היטב להשלכות של חזרה על עבירה חמורה זו. בנסיבות הללו ובייחוד בהתחשב בכשלים המשפטיים והראייתיים אני מבקשת מבית המשפט הנכבד לכבד את ההסדר.

הנאשם בדברו האחרון :

זה כמו ארוע חד פעמי לאור סמיכות הזמן, עברתי משבר בחיים שלי . בשבילי זה כמו תאונת דרכים שעברתי וממנה אני פצוע קשה וחי בהגבלות כרגע.

<#4#>

גזר דין

הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בכתב האישום המתוקן בעבירות של נהיגה בשכרות וללא ביטוח ובתיק הצירוף בעבירה של נהיגה בשכרות.

הנאשם נהג ביום 12.4.14, לפנות בוקר, רכב פרטי, בכביש 461 כשהוא שיכור וריח אלכוהול חזק נדף מפיו. התנהגותו היתה חריגה והנאשם סרב לבדיקת נשיפה או מסירת דגימת שתן או דם תוך שכשל במבחני הביצוע.

חודשיים עובר לכך, במסגרת תיק הצירוף, נהג הנאשם רכב פרטי ברח' ההסתדרות בנס ציונה, זאת ביום 3.2.14 לאחר חצות הליל, בהיותו שיכור, כך שבבדיקת נשיפה מגופו נמצא ריכוז של 715 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף.

הנאשם יליד 1969, מחזיק ברשיון נהיגה משנת 1987 ולחובתו 33 הרשעות קודמות, רובן בברירות משפט ללא תאונת דרכים בעברו או נהיגה בשכרות קודמת.

לחובת הנאשם 5 הרשעות בפלילים בעבירות תקיפה איומים, תגרה במקום ציבורי, הפרעה לשוטר והעלבת עובד ציבור. לא ריצה מאסר בעברו.

הצדדים הציגו בפני הסדר טיעון, הנובע מקושי ראייתי, או כדברי הסנגורית המלומדת, קושי משפטי לצד קושי ראייתי, שלאורו תוקן כתב האישום וכן הוסכם על צירוף תיק נוסף.

ברגיל, משנתפס נוהג בשכרות ולא בפעם הראשונה, מקומו מאחורי סורג ובריח, לתקופה הולמת.

מדינה מתוקנת החפצה חיים, אינה יכולה להשלים עם התופעה של שתיית אלכוהול או נטילת סמים ונהיגה ברכב – עסקינן בשילוב קטלני המסכן את ציבור המשתמשים בדרך.

הצדדים הציגו בפני הסדר טיעון הכולל מאסר קצר לצד פסילת רישיון באורך תקופת המינימום לצד ענישה נלווית, והכל כפועל יוצא מהקשיים המשפטיים והראייתיים, ובנסיבות אלה מצאתי לכבד את הסדר הטיעון, כמו גם, הדברים שטענה הסניגורית אודות נסיבותיו האישיות של הנאשם.

אשר על כן אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

1. מאסר לתקופה של 24 ימים בניכוי 24 ימי המעצר אותם ריצה הנאשם. למען הסר ספק אני קובע כי תקופת המאסר הסתיימה.

2. אני פוסל את הנאשם מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 24 חודשים, שמניינם מיום 12.4.14. המזכירות תזמן את רישיון הנהיגה ממשטרת ישראל אתן ת"א ותנפק אישור הפקדה לנאשם.

3. אני פוסל את הנאשם מלקבל או להחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 8 חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים.

4. מאסר על תנאי בן 12 חודשים ל- 3 שנים והתנאי שהנאשם לא יעבור בתקופה זו עבירות של נהיגה בשכרות, או תחת השפעת סמים או אלכוהול ונהיגה בזמן פסילה.

5. התחייבות כספית של 10,000 ₪ למשך 3 שנים והתנאי שהנאשם לא יעבור בתקופה זו עבירות של נהיגה בשכרות, או תחת השפעת סמים או אלכוהול ונהיגה בזמן פסילה. ההתחייבות תחתם עוד היום במזכירות ולא ייאסר הנאשם ל- 10 ימים נוספים.

המזכירות תודיע לביהמ"ש לתעבורה מרכז אודות צירוף התיק.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתל אביב בתוך 45 ימים מהיום.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י' טבת תשע"ה, 01/01/2015 במעמד הנוכחים.

רועי פרי , שופט

הוקלד על ידי לימור אסף

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/03/2014 החלטה מתאריך 20/03/14 שניתנה ע"י יהושע צימרמן יהושע צימרמן לא זמין
22/04/2014 החלטה מתאריך 22/04/14 שניתנה ע"י יהושע צימרמן יהושע צימרמן לא זמין
19/10/2014 החלטה שניתנה ע"י טל אוסטפלד נאוי טל אוסטפלד נאוי צפייה
01/01/2015 גזר דין רועי פרי צפייה
08/01/2015 החלטה שניתנה ע"י טל אוסטפלד נאוי טל אוסטפלד נאוי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל
נאשם 1 דערי יוסף חי דערי יוסף חי הילה נאוי