טוען...

החלטה שניתנה ע"י רמה לאופר חסון

רמה לאופר חסון23/09/2014

בפני כב' השופטת רמה לאופר חסון, שופטת בכירה

המבקש

איגור אוגורצוב

נגד

המשיבה

מדינת ישראל

החלטה

בפני בקשה לעיון חוזר, בקשה לפיה מתבקש ביהמ"ש לעיין בהחלטתו שמיום 06.04.14 ולהורות על ביטול מלא של מעצר הבית בו נתון המבקש ולאפשר לו לחזור ולגור עם המתלוננת – אשתו תחת קורת גג אחת ולשחרר המפקחות מחובת הפיקוח.

המבקש הודה במיוחס לו בתיק העיקרי והתיק קבוע לשמיעת טיעוני הצדדים לעונש ולגזר דין, לתאריך 05.11.14.

לביהמ"ש הוגש תסקיר מעצר עדכני.

מן התסקיר עולה, כי המבקש הכחיש בעייתיות כלשהי סביב הרגלי שתיית האלכוהול שלו ולא ביטא נזקקות טיפולית, גם בהקשר לקשר הזוגי עם המתלוננת.

עם זאת, לאחרונה ולאחר שהודה והורשע בכתב האישום, נשוא התיק העיקרי והופנה לקבלת תסקיר, שינה עמדתו והסכים לעבור אבחון במסגרת גמילה כחלק מבחינת אלטרנטיבה לעונש וכדי לקדם מהלך חזרתו לחיי הזוגיות עם המתלוננת.

שרות המבחן מציין, כי בשלב זה, בטרם עבר המבקש אבחון לגבי הרגלי צריכת האלכוהול שלו, החזרתו למגורים משותפים עם המתלוננת, עלולה ליצור מצבי סיכון פוטנציאליים.

עם זאת ובשל העובדה, כי המבקש לא הפר עד כה תנאי השחרור וחווה ההליך הפלילי התלוי ועומד כנגדו, כמציב גבולות ומרתיע, יש מקום לביטול מעצר הבית ופיקוח צד ג' ולהסתפק במתן צו הרחקה מהבית בו גרה המתלוננת ואיסור יצירת קשר עמה מיוזמתו.

עוד מוסיף קצין המבחן, כי לאחר שהמבקש יעבור הליך אבחוני ויתבררו צרכיו הטיפוליים ויכולתו להשתלב בטיפול ובמעקב, תבחן מחדש עמדת שרות המבחן לגבי שאלת חזרתו למגורים משותפים עם המתלוננת.

בדיון שקיימתי היום, במעמד הצדדים, שמעתי עמדתם.

ציין ב"כ המבקש, המתלוננת אינה חוששת מהמבקש, מעוניינת לשקם את התא המשפחתי ואף מצויה עמו בקשר שוטף.

ב"כ המשיבה, התנגד לבקשה לשינוי תנאי השחרור וטען כי כל עוד בעיית האלכוהול של המבקש אינה מטופלת וקיים מבחינתו העדר תובנה לצורך לטיפול בבעיה זו כי אז, אין מקום להקל בתנאי השחרור, לפטור הערבות מערבותן ולאפשר החזרת המבקש למגורים משותפים עם אשתו.

שקלתי מכלול נסיבות העניין בתיק זה לרבות האמור בתסקיר המעצר המעודכן.

הנני סבורה, כי אין מקום להיעתר בשלב זה לבקשה להחזרת המבקש למגורים משותפים עם אשתו – המתלוננת, כל עוד לא טיפל בבעיית האלכוהול שלו ובקשתו בעניין זה נדחית.

כן אני סבורה, כי אין מקום והצדקה לפטור כליל את הערבות מחובתן ובקשתו בעניין זה נדחית.

עם זאת, אוכל להקל במידת מה מתנאי השחרור באופן, שמעצר הבית הלילי בפיקוח המפקחות יחל מהשעה 21:00 ועד למחרת היום, בשעה 06:30 וזאת, בימים א' – ה'.

בימים שישי, שבת אני מתירה למבקש חלונות יציאה לשם התאווררות ובפיקוח אחת המפקחות לפחות וזאת, בין השעות 09:00- 13:00 ו – 16:00 עד 20:00.

יתר תנאי שחרור, בשינויים המתחייבים מהחלטתי דהיום, ממשיכים לחול, עד תום ההליכים.

המזכירות תשלח העתק מהחלטתי זו לצדדים וכן לשרות המבחן.

ניתנה היום, כ"ח אלול תשע"ד, 23 ספטמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
03/07/2014 החלטה על עיון חוזר 03/07/14 רמה לאופר חסון צפייה
21/08/2014 החלטה על בקשה של משיב 1 עיון חוזר במעצר עד תום ההליכים רמה לאופר חסון צפייה
23/09/2014 החלטה שניתנה ע"י רמה לאופר חסון רמה לאופר חסון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל דנה לב קורן
משיב 1 איגור אוגורצוב (עציר) רומן קלוגרמן