טוען...

הוראה למשיב 2 להגיש הפקדת ערבות

יוסף בן-חמו01/06/2014

בפני

כב' השופט יוסף בן-חמו

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

המשיבים

1. יעקב מלול

2. משה מלול

החלטה

בהתאם להסכמות הצדדים, שוחררו המשיבים, אשר הוגש נגדם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים, לחלופת מעצר מוסכמת. הוסכם כי דיון נוסף בשאלת תנאי השחרור יתקיים לאחר לאחר קבלת תסקיר.

נגד המשיבים, אב ובנו, הוגש כתב אישום המייחס להם עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, פציעה בנסיבות מחמירות ותקיפה בנסיבות מחמירות.

ההסכמה הושגה לאחר שב"כ המשיבים הודיע כי הוא מסכים לכך שקיימות ראיות לכאורה ומתקיימת עילת מעצר.

המשיבים שוחררו בתנאים של מעצר בית מלא בישוב גן יבנה עם איזוק אלקטרוני, התחייבות עצמית, ערבות צד ג' וצו עיכוב יציאה מהארץ.

תסקיר בעניין יעקב מלול :

בן 60, התגורר בצפת עד מעצרו, איננו משולב במעגל התעסוקה באופן קבוע. מתפרנס מעבודות מזדמנות וקצבאות מל"ל. המשפחה מוכרת לשירותי הרווחה. במשך השנים אימץ דפוסי חשיבה והתנהגות מקלים ומפחיתים, עקב נורמות התנהגות מקובלות בשכונת מגוריו בתחום הבנייה ללא היתר.

באשר לאירוע נשוא כתב האישום, נוטה לצמצום וטשטוש תוך נטייה להשלכת האחריות על המתלוננים באופן מגמתי וקושי לבחון את התנהגותו.

התנאים המגבילים, כולל הרחקתו מהעיר צפת, סייעו בהגברת ההרתעה וכיום מבטא קבלה ביחס למגבלות ולאיסורים שהוכתבו על ידי בית המשפט. האיזוק האלקטרוני מגביל את יכולתו לקבל טיפול רפואי ומעקב. סובל ממחלת סוכרת ובעיות שמיעה.

ק.המבחן שוחח עם המתלוננים שתיארו את הפגיעה והנזק שנגרמו להם. בהתייחסותם קיימים סימפטומים אופייניים לפוסט טראומה וחשש מחזרת הנאשמים לזירת האירועים המקורבת לדירת המתלונן מס' 2.

שירות המבחן מתרשם כי רמת הסיכון להפרת התנאים המגבילים, אם יחזור לצפת ולקרבה פוטנציאלית מחודשת עם המתלוננים עדיין גבוהה ועולה בעוצמתה על יכולתו להצבת גבולות אם יתקרב מחדש למקום האירוע.

לפיכך, ממליץ שירות המבחן שלא לאפשר למשיב חזרתו לצפת בשלב זה.

יחד עם זאת, נראה כי אין צורך באיזוק אלקטרוני וניתן להסירו. כמו כן, מומלץ לאפשר למשיב להתלוות לבנו, שאצלו הוא שוהה בתנאי מעצר בית בגן יבנה, כך ש"תנאי מעצר הבית ישונו למעצר אדם" עם צו הרחקה מהעיר צפת.

תסקיר בעניין משה מלול :

בגיל 23, רווק, עבד עד למעצרו במפעל "ורד הגליל", נפלט מצה"ל עקב בעיות משמעת וקשיי הסתגלות, גדל ברקע משפחתי אשר אופיין במצוקה כלכלית מתמשכת. אין התרשמות לנטייה להתנהגות אלימה או קשיים בשליטה עצמית באופן מובהק ומגמתי. המשיב מבטא בשנים האחרונות זיקה לאורח חיים נורמטיבי. לחובתו הרשעות קודמות בענייני רכוש. מעצרו הראשון, מעצר הבית והפגיעה בשגרת חייו ובפרנסתו יצרו הרתעה והמחישו את הצורך בשימת גבולות במהלך התנהלות ההליך המשפטי ובעתיד.

ההתרשמות לגביו היא כי רמת הסיכון להפרת התנאים ולביצוע עבירות נוספות הינה בינונית – נמוכה.

ק.המבחן שוחח עם מנהל העבודה במפעל בו עבד המשיב, שמסר כי המשיב עובד חיובי, חרוץ, בעל יחסי אנוש טובים, ללא בעיות התנהגותיות ומוכן לקבלו לעבודה במסגרת תפקידו הקודם.

בת זוגו בתקופה האחרונה ואמה, מוכנות לקבלו אצלם.

שירות המבחן ממליץ על שינוי התנאים המגבילים, לאפשר חזרתו לצפת והיתר להחזרתו לעבודה. כמו כן, מומלץ על צו הרחקה מהמתלוננים ואיסור להגיע לדירת הוריו עד לסיום ההליך המשפטי.

בדיון שנערך ביקש המשיב 1 לטעון שוב בעניין הראיות לכאורה.

אני סבור שאין מקום לשוב ולדון בכך לאחר שהמשיב ובא כוחו הסכימו לקיומן של ראיות לכאורה ולאחר ש"נהנו" מההסכמה של שחרור בתנאים, שבאה על סמך הצהרתם זו.

לאחר שבחנתי את טענות הצדדים ואת התסקיר, אני סבור שיש לאמץ את המלצות התסקיר שיש בהן את האיזון הנכון, למרות הספקות שיש לי לגבי התאמתה של הגב' עירית ביטון לשמש ערבה ומשמורנית למשיב ויכולתה להציב לו גבולות לאור הצהרותיה במהלך חקירתה הנגדית. הגב' ביטון הרחיקה לכת אף מעבר לטענות ב"כ המשיב, הודיע כי היא בדקה וחקרה וליוותה את המשיב בכל התהליך והיא משוכנעת כי כל מה שמייחסים למשיב איננו נכון.

גם הצהרתה כי תמשיך לשמש משמורנית וערבה ותסכים שהמשיב ישהה בביתה במעצר בית, גם אם יחול סכסוך בינו לבין בתה שהיא בת זוגו, אפילו אם הדבר נוגד את האינטרס של בתה, דברים אלה לא מעוררים אמון.

אני מורה כדלקמן:

1. אני מורה על ביטול האיזוק האלקטרוני לשני המשיבים.

2. המשיב יישאר בתנאי מעצר בית אצל בנו בגן יבנה.

3. ואולם, המשיב 1 יוכל להתלוות לבנו המשמורן למקום עבודתו וכן לצאת לטיפולים רפואיים דרושים וסידורים אישיים ובלבד שבכל רגע נתון הוא יהיה צמוד לאחד מהמשמורנים.

3. שאר תנאי השחרור יישארו בתוקפם.

4. המשיב 2 יוכל לעבור להתגורר בתנאים של מעצר בית בבית חברתו ואמה ברמת ארזים, הר אביטל 3, צפת, תחת השגחת המשמורנים שנקבעו בהחלטה הקודמת ו/או השגחת המשמורנים הנוספים, חברתו רותם ביטון ואמה – עירית ביטון.

בכל רגע נתון יהא המשיב בפיקוח של משמורן אחד לפחות.

5. המשיב יוכל לצאת לעבודה במפעל "ורד הגליל" אך זאת רק במשמרות בהן עובדת חברתו – רותם ביטון, ועם פיקוחה הצמוד. תנאי לכך שהמשיב 2 יוכל לצאת לעבודה, הינו הצגת מסמך רשמי מראש של המעביד שהוא מוכן לקבלו לעבודה ושניתן לשבצו לעבודה באותן משמרות יחד עם חברתו- הגב' רותם ביטון. רק לאחר המצאת מכתב כזה לפרקליטות יוכל המשיב לצאת לעבודה.

נאסר על המשיב לשהות בתחומי העיר צפת, רק לצרכי נסיעה למקום עבודתו וחזרה.

6. הערבות הנוספות - עירית ביטון ורותם ביטון יחתמו על כתבי התחייבות עצמית באותה מתכונת עליה חתמו הערבים אחרים, על פי ההחלטה המקורית.

ניתנה היום, ג' סיוון תשע"ד, 01 יוני 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/03/2014 החלטה יוסף בן-חמו צפייה
05/03/2014 החלטה יוסף בן-חמו צפייה
05/03/2014 הוראה למשיב 1 להגיש הפקדת ערבות יוסף בן-חמו צפייה
01/06/2014 הוראה למשיב 2 להגיש הפקדת ערבות יוסף בן-חמו צפייה
13/08/2015 החלטה דני צרפתי לא זמין
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל מירית שטרן
משיב 1 יעקב מלול ארז מושקוביץ
משיב 2 משה מלול יאיר רונן