טוען...

פסק דין שניתנה ע"י ליאת דהן חיון

ליאת דהן חיון31/07/2014

בפני

כב' הרשמת הבכירה ליאת דהן חיון

תובע

שרון שמואל ת.ז 031670078

נגד

נתבעים

די סי אס מחשבים ותקשורת בע"מ

פסק דין

בפניי תביעה כספית לפיצוי התובע בסך של 16,000 ₪ בגין נזקים אשר נגרמו לו לכאורה מתקלות במחשב אותו רכש מחברת "באג מולטיסיסטם בע"מ ".

לטענת התובע , אשר הינו צלם תקשורת ועיתונאי במקצועו , בתאריך 31/10/12 רכש מחברת "באג מולטיסיסטם בע"מ" מחשב נייד תוצרת חברת HP מדגם g6-1250sj.

במסגרת הרכישה ניתנה לתובע אחריות בת 3 שנים והכל בהתאם לחשבונית המס שצורפה לכתב התביעה ואשר כוללת הן את פרטי האחריות .

לאחר כחצי שנה מש התובע במחשב , התקלקל המחשב. המחשב תוקן והוחלף לו "ההרד – דיסק " .

למצער , לאחר תיקון זה , התקלקל המחשב שלוש פעמים נוספות.

כתוצאה מהליקויים במחשב נבצר מהתובע מלעבוד עם המחשב אשר הינו כלי עבודתו העיקרי , ומשכך לטענתו נגרמו לו הפסדים כספיים אשר נאמדו על ידו בסך של 16,000 ₪.

הנתבעת להגנתה טוענת טענת היעדר יריבות שכן הנתבעת מספקת שירותי תיקונים (מעבדה ) ועובדת ישירות מול חברת HP . לטענת הנתבעת לא מכרה לתובע את המוצר , היא איננה היצרן המחוייב כלפי הלקוח בתקופת האחריות וכמו כן לא קיבלה מהתובע כל תמורה בגין השירות שניתן לו במסגרת האחריות .

זאת ועוד , ומבלי לפגוע באמור טוענת הנתבעת כי התובע לא הוכיח כשל במתן השירות המקים לו עילת לתביעה.

בדיון שנערך בפניי ביום 30.6.14 חזר התובע על טענותיו האמורות בכתב התביעה, תוך שפירט בע"פ את הנזקים שנגרמו לו לכאורה.

הנתבעת חזרה על טענתה העיקרית לעניין היעדר יריבות , ואף הסכימה למחיקת התביעה בכפוף לתשלום הוצאותיה , ברם התובע סירב להצעתה.

דיון והכרעה

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים ושמעתי את טענותיהם כפי שנטענו בפניי , הנני סבורה כי דין התביעה להידחות במלואה , ולהלן נימוקיי:

  1. מעיון בחשבונית המס שצורפה לכתב התביעה ונמסרה ללקוח מחברת "באג מולטיסיסטם בע"מ" עולה כי התובע אכן קיבל אחריות לתקופה של 3 שנים ובהתאם לסייגים האמורים בתנאי האחריות.
  2. כתב האחריות לא צורף לתביעה ולא ניתן ללמוד ממנו מיהו נותן האחריות שהתחייב כפי התובע.
  3. משכך , ובהיעדר הוכחה כי הנתבעת הינה נותנת האחריות , מקובלת עליי טענתה לפיה הינה מעבדת שירות אשר נותנת שירות לחברת HP , יצרנית המחשב , ואין לה כל אחריות כלפי התובע לעניין נזקיו הנתבעים , ובהתאם הרי שאין בינה ובין התובע כל יריבות לעניין התביעה דנן.
  4. די מהטעמים האמורים לעיל בכדי לדחות את התביעה על הסף בהיעדר הוכחת יריבות .
  5. מבלי לפגוע בתוקף האמור לעיל הרי שגם לגופו של עניין התובע לא הוכיח את תביעתו ובפרט את נזקיו , ומעיון בתביעה ומשמע התובע , עולה כי לעניין הנזקים העקיפים בדבר הליקויים במחשב לכאורה , תביעה זו הוגשה בעלמא , ללא שהתובע הוכיח כל קשר בין הסכום הנתבע , לנזקים שנגרמו לו בפועל. ,ככל ונגרמו.
  6. כאשר נשאל התובע לעניין נזקיו , העלה טענות בעלמא ללא כל גיבוי לפיהן לא היה בידו ליתן שירות ללקוחותיו , ובכלל זה להעביר ללקוחותיו תמונות שצילם בעבורם.

כאמור טענות אלה לא נתמכו בכל ראייה , ואף לא לכאורה.

  1. זאת ועוד , לאחר ששמעתי את הנתבעת , הנני סבורה כי התובע אף לא הוכיח כי אכן נגרמו תקלות במחשב כ- 4 פעמים כנטען על – ידו , ואת פרקי הזמן בהם שהה המחשב בתיקון , אשר מקימים לו לכאורה עילה כנגד הנתבעת.
  2. אעיר כי אכן מדובר בתביעה אשר הוגשה לבית משפט לתביעות קטנות , אשר בהתאם לדין אינו כבול בסדרי הדין המהותיים לבירורה , ברם , אין בעובדה זו בכדי לפטור את התובע מלהוכיח תביעתו , ואין מטרת החוק לעניין זה כדי לעודד הגשת תביעות סרק אשר אינן מבוססות הן לעניין יריבות התביעה והן לעניין הנזק הנתבע .

מכאן , מוטב היה כי התובע היה שוקד שקידה סבירה המצופה ממנו בטרם הגיש תביעתו זו , וגרם להוצאותיו ולהוצאות הנתבעת.

  1. מכל האמור לעיל , ובהיעדר יריבות בין התובע לנתבעת והוכחת התביעה , הנני דוחה את התביעה במלואה ומחייבת את התובע לשלם לנתבעת הוצאות משפט בסך 400 ₪.

הסכום ישולם תוך 30 ימים מהיום שאם לא כן יישא הפרשי ריבית והצמדה החל מיום הגשת התביעה ועד ליום התשלום המלא בפועל.

המזכירות תשלח את פס"ד לצדדים בדואר רשום

ניתן היום, ד' אב תשע"ד, 31 יולי 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/04/2014 החלטה מתאריך 06/04/14 שניתנה ע"י רקפת סגל מוהר רקפת סגל מוהר צפייה
08/04/2014 החלטה מתאריך 08/04/14 שניתנה ע"י ליאת דהן חיון ליאת דהן חיון צפייה
31/07/2014 פסק דין שניתנה ע"י ליאת דהן חיון ליאת דהן חיון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 שרון שמואל
נתבע 1 די סי אס מחשבים ותקשורת בע"מ