טוען...

החלטה שניתנה ע"י זהבה (קאודרס) בנר

זהבה (קאודרס) בנר01/02/2015

בפני כב' השופטת זהבה (קאודרס) בנר

המאשימה

עירית עכו

נגד

הנאשם

ג'סוב אבו עלי

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד לירז אלהרר-כהן

הנאשם: נוכח

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

אבקש להציג את עדיי.

מר אלי הזה לאחר שהוזהר כדין מעיד:

אני כתבתי את הדו"ח מיום 20.5.13, אני חתום עליו כל האמור בו אמת – התקבל וסומן – ת/1.

ההזמנה למשפט וכתב האישום – התקבל וסומן – ת/2.

אני צילמתי את הצילום – התקבל וסומן – ת/3.

אני ביחד עם העדים יוחאי ויניב עבדנו באותו יום במהלך משמרת ערב. ידענו שהנאשם עומד לקיים חפלה בחצריו. הגברנו שם את הסיורים להקפיד שלא יהיו חריגות במוסיקה בגלל תלונות שמגיעות מידי פעם. מצאנו לנכון להתחשב ולתת לו את המוסיקה. בשלב מסוים נצפו מהמקום זיקוקי דינור, ראינו ושמענו את הזיקוקים. במו עיניי ראינו את הזיקוקים ושמעתי את גם את קולות הנפץ. היתה יותר מפעם אחת. מספר פעמים. בפעם הראשונה שמענו את הפיצוץ מהכיוון ואני לא יכול להגיד שזה משם, אלא זו הנחת יסוד. כשהגענו לברר ולבדוק הגיעה גם המשטרה ואחר כך כשעמדנו בכניסה לחצר, ברח' הרצל 35, בפנים זה נקרא שכונת וולפסון. לא מדובר במשפחה אחת בלבד אלא מדובר בשכונה, מדובר בבניין רכבת ובחצר. החצר שייכת לכל דיירי הבניין . בזמן שהגענו יחד עם המשטרה לא רצינו להיכנס כדי לא לפגוע, כי עדיין זו חתונה ואנו מכבדים את הנאשם וזה לא קורה כל יום. עמדנו בחוץ והמתנו להוראות יחד עם המשטרה. באמצע ההמתנה נראה מהמקום עוד זיקוקים. לא נכנסנו כי לא רצינו לעשות מהומה. ידענו שזו החתונה של בן משפחת הנאשם. יצא אלינו אדם מסוים ביחד עם הנאשם הם שתו ושמחו הודענו להם שהם יקבלו את הדו"ח בעקבות הזיקוקים שהם ירו שם. אחר כך נסגר העניין. אחרי שהודענו להם על עניין הזיקוקים, הם אמרו שזה לא הם עשו את זה. הם לא ידעו להגיד מי כן וצריך לציין שמי לקח את האחריות על האירוע וזה מצוין בדו"ח הפעולה זה אבו עלי ג'סוב. הוא לקח את האחריות מראש על כל מה שהתרחש שם. אני רוצה להבהיר נוהג שקיים בעניין. כל מי שרוצה לעשות חפלה בחצר או בביתו מגיע לפקח הרובע או למנהל הפיקוח ומודיע לו מה הוא רוצה לעשות אנחנו מסבירים לו מה מותר ומה אסור ומעבר לזה הוא לוקח את האחריות. אין על כך רישום בכתב. לא בפניי נאמרו הדברים האלה. הבניין הוא בניין רכבת בצורת ר' ויש בו שש כניסות. אני מסביר לביהמ"ש כיצד לשרטט את צורת הבניינים במקום ומיקום החצר ומיקום הימצאי באותו זמן סומן – ת/4.

חקירה נגדית:

ש. אתה טוען שהזיקוקים נורו מרח' הרצל נכון?

ת. כן.

ש. איך אתה מסביר שבמסמך ת/2 כתוב הרצל 35 ובמסמך ת/1 כתוב רח' סר אייזיק 4?

ת. סר אייזק 4, נמצא מאחורי הרצל 35. ת/2 נרשם על ידי במקום, זו טעות, צריך היה להיות רשום 55. היתה המולה במקום ומדובר בטעות אנוש. כשאני עמדתי בעת האירוע עצמו הייתי מול מבנה ברח' הרצל 55, מאחורי המבנה איפה שראיתי את הזיקוקים זה היה לכיוון סר אייזק 4. הרחוב הזה תוחם אותו בצד השני.

ש. אני מציג לך את הצילום ת/3, האם זה הבניין בו אני גר?

ת. כן. מדובר בבניין בן 4 קומות.

הנאשם:

אני מצהיר כי הצילום ת/3 צולם ברח' סר אייזק 4. הכתובת שלי היא הרצל 57. החפלה היתה ברח' הרצל 57. כל יומיים שלושה יש ירי וזריקת רימונים וזיקוקים במקום.

העד:

לא כל יום יש שם ירי של רימונים וזיקוקים.

ב"כ המאשימה:

אבקש לפסוק את שכרו של העד.

<#3#>

החלטה

הנני פוסקת שכרו של העד בסך של 100 ₪ אשר ישולם לו ע"י המאשימה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום י"ב שבט תשע"ה, 01/02/2015 במעמד הנוכחים.

זהבה קאודרס-בנר , שופטת

מר יניב פרץ לאחר שהוזהר כדין מעיד:

אני משמש כמנהל מחלקת הפיקוח של עיריית עכו. כל חפלה של המגזר שנמצאת בסכנה, עוברת שיחה עם בעל החפלה המיועד, הכל כדי למנוע בעיות בעת החפלה. השיחה הזו מתבצעת עם בעל החפלה, שוטר והפקח האזורי שמראש מודיעים שאסור תקליטן, אסור זיקוקים, מגבילים אותו בשעות, כי עדיין הוא לא גר בדירה פרטית, וזה לא אולם אירועים, אלא מבוצעת החפלה בבניין מגורים וכל חפלה כזאת אנחנו מקבלים ים של טלפונים ותלונות על זיקוקים במקום. אני הייתי באותו יום באירוע. הנאשם יצא בפנינו ואמר שהוא בעל האירוע. עקב החלטת קצין המשמרת באותו יום הוחלט שלא להיכנס בפנים בגלל שהיו אנשים רבים במקום ששתו או לא שתו. עליי לציין כי בזמן שהיינו שם קיבלנו את הזיקוקים לפנים. זו היתה החפלה היחידה במקום, בשכונת וולפסון. הנאשם יצא אלינו הוא אמר שהוא בעל החפלה. הודענו לו על הזיקוקים. הוא אמר שהוא מצטער על הזיקוקים וזה אחד הילדים עשה את זה. אני הגעתי במיוחד מהבית בגלל האירוע הזה, היות והאירוע יצא מכלל שליטה. הקצין במקום של היס"מ החלטנו בשיקול שלא להיכנס בפנים, כי עדיין זו חתונה ולא רצינו להרוס לו אותה. היו שלוש פעמים זיקוקים, והוא קיבל רק דו"ח אחד. הוא ידע על הדו"ח הזה. העיפו לנו את הזיקוקים בפנים. כל חפלה עוברת אצלינו את הסיכול כך אנחנו קוראים לשיחה הזו. אנחנו הזהרנו אותו. המש"ק של אזור וולפסון בעיר הזהיר אותו. אני לא הייתי בעת האזהרה. אני ידעתי שתהיה שם חפלה, כי הנאשם הגיע אליי למשרד ואמר לי שהוא עושה חפלה. אמרתי לו מברוק, ואלה התנאים ושיעשה פגישה עם מי שצריך לפגוש. הפגישה התבצעה אצל הנאשם למטה בבית. הובהר לנאשם והוא ידע היטב שאסור לו זיקוקים במיוחד. גם לעניין המוסיקה אנחנו עוד מבקשים להנמיך כי אנחנו לא רוצים להרוס לו את המסיבה שלו. אנחנו הגענו בגלל הכל ביחד, זה יצא משליטה בכל רגע.

חקירה נגדית:

ש. אני הגעתי אליך ואמרתי לך שאני רוצה לעשות חפלה לבת שלי?

ת. נכון.

ש. ידעת שרוב המוזמנים היו נשים?

ת. לא יודע מי היו בפנים. לא ראיתי שם אף אחד, לא ראיתי ששותים. לא נכנסנו כדי שלא תיווצר שם בעיה. מדובר באירוע של 300-400 איש ולא רצינו שיתפתח עניין חריג.

ש. ראית אותי מפעיל את הזיקוקים?

ת. לא.

ש. האם זה נכון שאתם שמעתם את הזיקוקים אחרי חצי שעה בסיר אייזק?

ת. לא. אנחנו ראינו את הזיקוקים מול העיניים מהחפלה שלך.

ש. אתם הייתם המשטרה, והבילוש ויחידת ימ"ר והמשטרה. איך הייתי מסוגל להניח בלוק זיקוקים ליד היס"מ?

ת. גם אני רוצה לדעת איך זה.

הנאשם לאחר שהוזהר כדין מעיד:

היתה לי חפלה באותו יום. נכון שהלכתי שבוע קודם לחפלה ליניב דיברתי איתו ואמרתי לו שתהיה לי חפלה. הוא אמר לי לעשות ווליום נמוך ואמרתי לו שזה מקובל. אני הבטחתי לו שלא יהיו זיקוקים. אני גר ברח' הרצל 57 והזיקוקים יצאו מהרחוב השני ולא מאצלי. אני מדבר את האמת. אני הבטחתי שלא יהיה זיקוק אחד או ירי אחד מכל הבלגן והבטחתי וקיימתי.

ב"כ המאשימה מסכמת:

הנאשם הואשם בכתב האישום בעבירה של שימוש בצעצועים מסוכנים מסוג זיקוקי דינור. הנאשם הודה כי קיים חפלה במקום. הנאשם הודה שהחפלה היתה מתואמת מול גורמים מסוימים, בין היתר, שוטר, נציג ממחלקת הפיקוח. הנאשם לא הכחיש את הטענות בדבר נוהל להקמת חפלה כגון אי הקמת רעש ואי שימוש בזיקוקי דינור במקרה שלנו. חרף כך נאלצו פקחים להגיע למקום כתוצאה מהקמת רעש בלתי סביר ובזמן שהותם במקום נורו זיקוקי דינור ממקום החפלה. הנאשם אף לא הכחיש את הודעתו של העד יניב פרץ כי הוא ביצע את העבירה המיוחסת לו. כמו כן הפקחים אשר העידו בפני ביהמ"ש עדותם היתה אמינה, ואף מבחינת התנהלות העניינים בין היתר מנעו כניסה למקום כדי לא להקים מהומה ועל מנת לאפשר לנאשם לבצע את החפלה בצורה מכובדת ובביצוע דו"ח אחד בלבד בדבר הקמת הזיקוקים אשר נעשתה לנגד עיניהם. לפיכך אבקש להרשיע את הנאשם. אין מחלוקת שנורו זיקוקים מאותו מקום ואין מחלוקת כי התקיימה חפלה של הנאשם באותו מקום.

הנאשם מסכם:

אני חוזר על הדברים שלי. לא עשיתי ולא יצאו זיקוקים מהרחבה שבה התקיימה החינה של הבת שלי. אני חוזר שזה היה ברח' סיר אייזק 4 ולא ברח' הרצל 57. מה שהבטחתי לפקח קיימתי.

<#5#>

הכרעת דין

לאחר שמיעת העדים מטעם המאשימה והנאשם ולימוד ועיון במסמכי ת/1-ת/4, אני קובעת כי אני מאמינה לעדי המאשימה וכי בחפלה אשר הנאשם ערך ואשר אף הודיע עליה מראש כנהוג, נורו זיקוקים שלא כדין וללא קבלת היתר מאת ראש העיר.

מר אלי הזה תאר בעדותו שהוא הגיע עם אחרים למקום החפלה עליה הוא ידע מראש עקב הודעת עורך החפלה/הנאשם ושהוא ראה במו עיניו את הזיקוקים יוצאים ממקום החפלה.

מר יניב פרץ טען כי הוא פגש את הנאשם לפני האירוע כאשר הנאשם הודיע לו על קיום החפלה וכי לאחר שהנאשם קיבל אזהרה ברורה מהעד כי אל לו להפעיל זיקוקי דינור הבטיח הנאשם לעד כי לא יעשה זאת.

העד המשיך ותיאר כי

"הנאשם יצא אלינו והוא אמר שהוא בעל החפלה, הודענו לו על הזיקוקים והוא אמר שהוא מצטער על הזיקוקים וזה אחד הילדים עשה את זה. אני הגעתי במיוחד מהבית בגלל האירוע הזה היות והאירוע הזה יצא מכלל שליטה... היו שלוש פעמים זיקוקים... העיפו לנו זיקוקים בפנים".

אני נותנת אמון מלא בדברי העד כאמור גם לעניין קיומה של חפלה אחת בלבד בשכונה.

הנאשם עצמו אף הוא הודה כי קיים חפלה במקום וכן כי תיאם מראש את החפלה והבטיח כי לא יהיו זיקוקי דינור בחפלה.

כמו כן הנאשם הודה כי פגש את העדים בעת עריכת החפלה.

הנאשם אשר הודיע כי הוא עורך את טקס החינה לבתו אחראי לכל אשר קורה בחפלה גם לעניין הזיקוקים.

לפיכך, הנני מרשיעה את הנאשם בעבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ב שבט תשע"ה, 01/02/2015 במעמד הנוכחים.

זהבה קאודרס-בנר , שופטת

ב"כ המאשימה טוענת לעונש:

בהתאם להתנהלותו של הנאשם שיש בה בכדי זלזול במתן אפשרות לנהל אירוע על כל המשתמע מכך בתוך שטח ציבורי, בשכונת מגורים, אשר בגין כך נרשם לו דו"ח שגובה הקנס הינו 730 ₪, אבקש להטיל על הנאשם את הקנס המקסימלי הקבוע בפקודת העיריות סעיף 254 לפקודה על סך של 3,600 ₪.

הנאשם טוען לעונש:

אני חוזר שוב על דבריי ועל מה שאמרתי לפקחים, מה שב"כ המאשימה מבקשת הוא לא חוקי.

<#7#>

גזר דין

הנאשם הורשע לאחר שמיעת קיום דיון הוכחות.

בנסיבות הנני דנה את הנאשם כדלקמן:

* תשלום קנס בסך 1,500 ₪ או 15 ימי מאסר תמורתו.

הקנס ישולם ב - 4 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים בסך 375 ₪ כל אחד. התשלום הראשון ב- 15.3.15, וכל תשלום נוסף ב-15 לכל חודש אחריו. אי עמידה באחד מן התשלומים תעמיד מלוא הסכום או כל יתרה בלתי משולמת לפרעון מלא ומיידי בצירוף תוספות הפיגורים המגיעות כחוק.

על הנאשם לגשת מיידית למשרדי הועדה על מנת לקבל לידיו שוברי התשלום.

זכות ערעור תוך 45 יום.

<#8#>

ניתנה והודעה היום י"ב שבט תשע"ה, 01/02/2015 במעמד הנוכחים.

זהבה קאודרס-בנר , שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
01/02/2015 החלטה שניתנה ע"י זהבה (קאודרס) בנר זהבה (קאודרס) בנר צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 עירית עכו כנרת הדר
נאשם 1 ג'סוב אבו עלי