טוען...

החלטה מתאריך 10/04/14 שניתנה ע"י חנה לפין הראל

חנה לפין הראל10/04/2014

בפני

כב' השופטת חנה לפין הראל

מבקשים

טל זמיר

רעות פלד

נגד

משיבה

סווטלנה (אורית) ניסנוב (ניסן)

החלטה

לאחר ששמעתי את הצדדים ועיינתי בתמונות אותן הציגה הגב' ניסנוב ועיינתי בחומר אותו הגישה, וכן שמעתי את נציגות חב' עמידר וחב' שקמונה, נכון בעיניי ליתן צו הדדי האוסר על שלושת המעורבים לפנות איש אל רעהו באופן כלשהו וליצור קשר בין בע"פ, בין בכתב, בטלפון, דוא"ל, או כל אמצעי תקשורת אחר, הם ובני משפחתם.

ככל שיש צורך בגלל הבית המשותף בקשר בין הצדדים יפנו אל השוטר הקהילתי מר ג'ורג' זאיד.

לאחר הדיון התקבלה בבית המשפט הודעה מאת גב' ענת מלהאוזן-חסון מחברת שקמונה. עיינתי בכל מכתביה של גב' ניסנוב אל חב' שקמונה וחב' עמידר.

החלטת הוועדה הציבורית העליונה של משרד השיכון לדחיית בקשתה של גב' ניסנוב להחליף דירה מנומקת בנימוק של: "מתגוררת בדיור תקני". איני יודעת על-פי אלו אמות מידה ואלו שיקולים מנחים ועדה זו. מצבה של גב' ניסנוב בכי רע. המצב מתואר בבקשה ועל כן לא מובן מה הקשר בין "דיור תקני" למצבה הגרוע של גב' ניסנוב.

גב' ניסנוב הנובע, ככל הנראה מחמת השכנות בעיקר עם מר זמיר, אשר הובא למקום זה על ידי חב' עמידר. טענות אשר אושרו גם על ידי גב' הנדרוס. גב' ניסנוב מתגוררת בדירתה זו 17 שנים, והקשיים החלו עם בואו של מר זמיר להתגורר בבית זה, אף זאת על ידי דיור ציבורי.

בלי להיכנס כרגע לשאלה מי מהצדדים צודק יותר או סובל יותר, נכון בעיניי להמליץ בפני הוועדה הנכבדה לדון שנית בהקדם בבקשתה של גב' ניסנוב להחליף דירה. אין לכפות עליה מעבר מגורים להוסטל אשר מטבע ברייתו מצר את עצמאות האדם. כאשר גב' ניסנוב למרות שאינה צעירה משרתת את עצמה בעצמה, פעילה למען הציבור, ולמרות גילה, מעדיפה מגורים בגפה, ויש לכבד זאת.

עומדות לגב' ניסנוב זכויותיה בפעילות למען הציבור כפי שעולה מן המכתבים אותם הציגה בפני בית המשפט ועדותה של גב' הנדרוס.

אי לכך, מבחינה משפטית בתיקים שבפניי ניתן בזה צו הדדי האוסר על כל הצדדים להציק, להטריד, לאיים, להפריע למנוחה (לא לנגן על הפסנתר בשעות הלילה, להסיר נעלי עקב בשעות הלילה, כמובן מאליו לדאוג לניקיון סביבת הבית וכו').

מומלץ מאוד כי מר ג'ורג' זאיד יידרש שוב לגשר בין הצדדים.

במקביל, ההחלטה תועבר באמצעות גב' מלהאוזן-חסון מחב' שקמונה למר יוסף בן שחר שהוא יו"ר הוועדה הציבורית העליונה, על מנת שישקול המלצתי להעביר את גב' ניסנוב בהקדם לדיור אחר. אין להמתין עד שחלילה יקרה אסון או מצב בריאותם של מי מהמעורבים ידרדר בצורה קשה. יש להקדים תרופה למכה ולמנוע מצב קשה שעלול להדרדר לקשה יותר.

ניתנה היום, י' ניסן תשע"ד, 10 אפריל 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/03/2014 החלטה מתאריך 16/03/14 שניתנה ע"י חנה לפין הראל חנה לפין הראל צפייה
10/04/2014 החלטה מתאריך 10/04/14 שניתנה ע"י חנה לפין הראל חנה לפין הראל צפייה
22/06/2014 החלטה מתאריך 22/06/14 שניתנה ע"י חנה לפין הראל חנה לפין הראל צפייה
09/09/2014 החלטה שניתנה ע"י חנה לפין הראל חנה לפין הראל צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 טל זמיר
משיב 1 סווטלנה (אורית) ניסנוב (ניסן)
מבקש 2 רעות פלד