טוען...

החלטה

אברהם טל07/04/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

עופר שמעון

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיב עו"ד מוזי יצחקי

פרוטוקול

העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה.

העותר: עיינתי בכתב התשובה. העתירה הזו באה בעקבות זה שהתבקשתי לשלוח טפסים לחופשה לחודש זה והתברר לי פתאום שלא מגיע לי לצאת לחופשה, פניתי לבימ"ש לצרף מכתב לדיון הזה על מנת לאשר לי את החופשה שמגיעה לי. אישרו לי לשהות באילת. הם טוענים שמגיע לי שלוש פעמים של 12 שעות ופעם אחת 24 שעות. בעתירה שהגשתי 2382-12-13, בפני כב' השופטת ברנט, נקבע יצא לשלוש חופשות בלבד, ביום ה- 19.11 כאשר שב מחופשתו השניה כעבור שעה בלבד וזאת לאחר שאביה של אישתו נפטר לכן לא יכלה לשמש לו ערבה צמודה. נשאלת השאלה אם אני מתנהל על פי הנהלים הנכונים זה צריך לפגוע בי, נגרם לי עוול, התנהגתי על פי הנהלים המקובלים, מה שאני דורש מעצמי להתנהג ומה שהמערכת דורשת ממני. אני מבקש להגיש את טופסי החופשה. בגלל המקרה של אבא של אישתי שנפטר נהיה שלוש ושלוש חופשות. משך החופשה שאני זכאי לצאת אליה החודש הוא ל- 48 שעות. מספר החופשות נועדו לבחון את התנהלות האסיר, התנהלותי ללא דופי. אני יצאתי עד עכשיו רק לשתי חופשות.

אני טוען שאני צריך לצאת לשלוש חופשות של 12 שעות ושתיים של 24 שעות שכן מהחופשה השלישית חזרתי כעבור שעה בגלל שחמי נפטר. יצאתי שלוש של 12 שעות ושתיים של 24 שעות.

רק בחופשה שלישית ראיתי הקפצה של שלוש ושלוש ושאלתי את קצין האסירים. הם ביקשו ממני לשלוח טפסים לחופשה של 48 שעות.

כל הבקשה לחופשה לאילת באה בעקבות 48 שעות ואם לא לא הייתי משנה את הבקשה, עד היום עשיתי את החופשות שלי באשדוד.

הייתי במלון שלוש חופשות של 12 שעות ושתיים של 24.

ב"כ המשיב: אני לא מכיר את זה שאמרו לו לשלוח טפסים ל- 48 שעות וגם בכתב העתירה זה לא מופיע.

העותר: הטפסים נמצאים ברישום בבית סוהר איילון חתומים על ידי מנהל, קמ"ן, עו"ס לחופשה בת 48 שעות, אני מוכן לחכות. אם אני משקר שיקחו לי את החופשות עד החלטה אחרת, הטפסים חתומים ל- 48 שעות לחודש אפריל.

<#2#>

החלטה

העותר מרצה מאסר עולם קצוב למשך 40 שנה בגין רצח והוא מבקש לצאת לחופשה למשך 48 שעות באילת.

משטרת ישראל אישרה את שהותו של העותר במהלך חופשותו באילת והמחלוקת היא לגבי משך החופשה כאשר העותר טוען כי למרות שהיה בשלוש חופשות במשך 12 שעות כל אחת ובשתי חופשות במשך 24 שעות כל אחת, הוא אמור לצאת לחופשה שישית למשך 48 שעות ולא למשך 24 שעות כפי שטוען המשיב.

לטענת העותר, הוא התבקש להגיש טפסי חופשה למשך 48 שעות וטפסים אלה נחתמו על ידי מפקד בית הסוהר, קצין המודיעין והעו"ס.

ב"כ המשיב טוען כי אין כל אסמכתא לטענת העותר באשר למשך חופשתו הקרובה ויש לקיים את החלטת המשיב באשר למשך החופשה, דהיינו, 24 שעות.

הטפסים שהגיש העותר ליציאה לחופשה קרובה אינם נמצאים בתיק המינהלי, ובאם מפקד בית הסוהר ו/או הקמ"ן ו/או העו"ס אישרו יציאת העותר לחופשה למשך 48 שעות - כך יהיה.

ובאם לאו - ייצא העותר לחופשה למשך 24 שעות בתנאים שנקבעו על ידי המשיב ו/או משטרת ישראל.

<#3#>

ניתנה והודעה היום, ג' ניסן תשע"ד, 3 אפריל 2014, במעמד ב"כ המשיב והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא

קלדנית: ליאת ב.