טוען...

החלטה מתאריך 18/03/14 שניתנה ע"י טלי חיימוביץ

טלי חיימוביץ18/03/2014

בעניין:

מדינת ישראל

העוררת

נ ג ד

מקסים בקולין

המשיב

נוכחים:

ב"כ העוררת החוקר שמואל שמואל

המשיב בהעדר וב"כ עו"ד רינת יהב

<#1#>

פרוטוקול

ב"כ העוררת

חוזר על נימוקי הערר. מגיש תיק חקירה. מפנה לדו"ח הסודי.

אבקש להדגיש כי עיקרי הערר נוגעים לשתי טעויות שיוצאים מהחלטת בית המשפט קמא. הראשונה היא בעניין עילות המעצר. אנו סבורים שלא כמו בית המשפט קמא שבמקרה זה מתקיימות עילות מעצר מובהקות, האחת, מסוכנות, זאת נוכח שהמשיב מתחבר התחברות פירטית למקור גז, גרם לדליפות, שהיתה בהן סכנה ממשית לחייהם של הדיירים במבנה מגורים. על התוצאות אנו יכולים ללמוד ממקרים אחרים. המסוכנות מתעצמת נוכח עברו הפלילי של המשיב.

מעבר למסוכנות, אני סבור שקיים חשש לשיבוש מהליכי חקירה, זאת נוכח הפעולות בדו"ח הסודי, מהן ניתן ללמוד ששחרורו עלול לסכן את החקירה. פרק הזמן שקצב בית המשפט קמא לצורך השלמת החקירה, הוא בלתי סביר, לא יכול לענות לצורכי החקירה, ולפעולות שנדרשות.

עו"ד יהב

בית המשפט קמא התייחס לכל אחד מהטיעונים שהעלה חברי.

מפנה להחלטת בית המשפט קמא בסעיף 7, על כך שלא קיימות עילות מעצר מובהקות. הוארך מעצרו עד היום בלילה, כיוון שבית המשפט ראה שתי פעולות שיש צורך שיבוצעו. הוא שוחרר בתנאי שלא יתקרב לבית שלו במשך שלושה ימים, ושתחתם ערבות. בנוסף, אציין שהחוב לחברת הגז הוסדר, והוצגו על כך קבלות.

<#2#>

החלטה

ערר המדינה על החלטת בית משפט השלום בבאר שבע (כב' השופט ליבדרו) בתיק מ"י 330864-03-14 מהיום, לפיה האריך מעצרו של המשיב עד היום בשעה 21:00, תחת הארכה של ארבעה ימים כבקשת המדינה.

למשיב מיוחסת עבירה של חיבור פירטי של ביתו לרשת הגז פעמיים. חיבור אשר גרם, כך לפי החשד, לדליפת גז בבניין. בית המשפט קמא קבע, כי הראיות בתיק מקימות חשד סביר לביצוע העבירה על ידי המשיב, וכן קבע כי מתקיימת עילת מעצר של מסוכנות ושיבוש מהלכי חקירה. עם זאת, האריך את המעצר עד השעה 21:00, לאחר שסבר כי את שתי פעולות החקירה שעלול המשיב לשבש, ניתן לבצע בשעות ספורות.

על כך מלינה המדינה, וטוענת כי המסוכנות נשקפת גם מהמעשים, מעבר לשיבוש, וכי לא ייתכן לבצע את הפעולות בתקופת זמן כה קצרה, כפי שתוחמה על ידי בית המשפט קמא. כן הצביע ב"כ העוררת על עברו הפלילי של המשיב.

ב"כ המשיב עתרה שלא להאריך את המעצר מעבר לתקופה שניתנה, מאחר וממילא לאחר השחרור, הוטלו על המשיב תנאים נוספים שחלקם, איסור יצירת קשר עם המעורבים.

לאחר ששמעתי את טענות הצדדים ועיינתי בתיק, החלטתי לקבל את הערר.

פעולות החקירה העלולות להיות משובשות, הן בעיקרן, מטבע הדברים, פעולות של חקירת עדים כאלה ואחרים. איני סבורה כי ניתן להשלים פעולות אלה עד הערב, שכן מדובר במספר אנשים, ולא את כולם ניתן לאסוף ולחקור תוך שעות ספורות. אני גם סבורה שעילת המסוכנות, אינה בלתי מובהקת או חלשה, נוכח הסיכון שבמעשיו של המשיב לחיי השכנים.

אשר על כן, מקבלת את הערר ומאריכה את המעצר עד לתאריך 20.3.14 בשעה 12:00.

לאחר מכן, ישוחרר בתנאים שנקבעו על ידי בית המשפט קמא.

<#3#>

ניתנה והודעה היום ט"ז אדר ב תשע"ד, 18/03/2014 במעמד הנוכחים.

טלי חיימוביץ, שופטת

ק44

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
18/03/2014 החלטה מתאריך 18/03/14 שניתנה ע"י טלי חיימוביץ טלי חיימוביץ צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
עורר 1 - מבקש מדינת ישראל לא מזוהה לא מזוהה
משיב 1 - חשוד מקסים בקולין (עציר) רינת יהב