טוען...

הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מסכם

גיל קרזבום24/12/2014

כב' השופט גיל קרזבום, סגן נשיא

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

ולדיסלב שווץ

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה – מר אלי צמח

ב"כ הנאשם – עו"ד שרמן (סנגוריה ציבורית) בהעברה מעו"ד אבישור

הנאשם – בעצמו

פרוטוקול

<#3#>

גזר דין

בתאריך 23.03.14 הורשע הנאשם על פי הודאתו בעבירות של נהיגה בפסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף ונהיגה ללא פוליסת ביטוח בת תוקף, עבירות מיום 18.03.14.

המאשימה עתרה להטלת מאסר בפועל, הפעלת מאסר על תנאי באופן מצטבר, מאסר על תנאי, פסילה בפועל לתקופה ארוכה, פסילה על תנאי וקנס. הפנתה לעברו התעבורתי של הנאשם הכולל עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה לעובדה כי ביצע את העבירות נשוא תיק זמן קצר לאחר הרשעתו הקודמת.

ב"כ הנאשם ציין כי מדובר בנאשם נורמטיבי העובד למחייתו. הדגיש כי מדובר בפעם הראשונה בה הנאשם מורשע בנהיגה בזמן פסילה והפנה לנסיבות ביצוע העבירה, נהיגה בחניון למספר מטרים.

לאור כל האמור לעיל, ביקש לאמץ המלצת שירות המבחן, להעדיף את הפן השיקומי, להטיל על הנאשם של"צ ולהורות על הארכת המאסר על תנאי. כן ביקש להתחשב ברכיב הקנס.

הנאשם עצמו הצטער על מעשיו וטען כי הבין את חומרתם ולוקח אחריות על ביצוע העבירות. ביקש לאמץ את המלצת שירות המבחן ולא להכביד ברכיב הפסילה בפועל.

מתסקיר שירות המבחן עולה כי הנאשם לוקח אחריות על ביצוע העבירות. שירות המבחן פירט את נסיבות חייו של הנאשם התרשם כי העבירות שביצע אינן מאפיינות את התנהלותו ואורח חייו והנאשם הפיק את הלקח. לאור כל האמור לעיל, שירות המבחן התרשם כי לא קיימת נזקקות טיפולית. בנוסף שרות המבחן הפנה לעובדה שמאסר בפועל ולו בעבודות שרות יביא לפיטוריו והרעה במצבו. בנסיבות אלו ממליץ שרות המבחן על הארכת המאסר המותנה, הטלת צו של"צ למשך שנה בהיקף משמעותי של 250 שעות וענישה מוחשית שאינה כוללת רכיב של מאסר בפועל.

הנאשם נוהג משנת 2013 ולחובתו הרשעה אחת בגין עבירות של נהיגה ללא רישיון נהיגה, אי ציות לתמרור 303 ונהיגה ללא פוליסת ביטוח בת תוקף.

הנאשם הורשע בעבירות חמורות של נהיגה בזמן פסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף ונהיגה ללא פוליסת ביטוח בת תוקף. יש בביצוע העבירות כדי ללמד על מסוכנותו של הנאשם לציבור המשתמשים בדרך ועל זלזול בהחלטות בית המשפט והוראות החוק. חומרה נוספת יש לייחס לעובדה כי הנאשם נהג בפסילה כאשר תלוי ועומד נגדו מאסר על תנאי בר הפעלה.

לאחר ששקלתי את חומרת העבירות, האינטרס הציבורי שנפגע, הערך החברתי עליו יש להגן, נסיבות ביצוע העבירות והפסיקה הנהוגה, אני סבור כי מתחם העונש ההולם צריך לכלול מאסר בפועל של עד 10 חודשים (בין מע"ת ל- 10 חודשי מאסר) פסילה בפועל ממושכת שלא תפחת מ- 10 חודשים ולא תעלה על 20 חודשים וקנס משמעותי.

לחומרה אני מביא בחשבון את עברו התעבורתי של הנאשם הכולל עבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה.

לקולה אני מביא בחשבון הודאתו המידית, קבלת האחריות, נסיבותיו האישיות, העובדה שמדובר בעבירה ראשונה מסוגה, המלצת שירות המבחן והתקופה בה היה הנאשם נתון במעצר בית חלקי.

לאור המלצות שרות המבחן ולאחר שהתרשמתי כי קיים סיכוי של ממש לשיקומו של הנאשם, אני מחליט לעשות שימוש בסמכותי בהתאם לסעיף 40ד. לחוק העונשין, לחרוג ממתחם העונש ההולם ולאמץ את המלצות שרות המבחן לרבות הארכת המאסר המותנה.

לאור כל האמור לעיל, אני גוזר על הנאשם את העונשים הבאים:

אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך 2000 ₪. סכום זה יקוזז מהפיקדון שהופקד בתיק המעצר 4581-03-14. יתרת הפיקדון תוחזר לנאשם.

אני פוסל את הנאשם מלנהוג ו/או מלקבל ו/או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של  14 חודשים בפועל.

אני מפעיל את הפסילה המותנית שהוטלה על הנאשם בביהמ"ש לתעבורה בחיפה בתאריך 24.12.13 בתיק 10446-08-13 למשך 3 חודשים במצטבר לפסילה שהטלתי לעיל.

סה"כ הנאשם ירצה 17 חודשי פסילה בפועל החל מתאריך 19.3.14 (מועד פסילתו עד תום ההליכים בתיק זה).

המזכירות תוציא לנאשם אישור הפקדה בהתאם.

אני פוסל את הנאשם מקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 6 חודשים על תנאי למשך 3 שנים והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור אותה/ן עבירה/ות שעליה/ן הורשע או אחת העבירות המפורטות בתוספת הראשונה או בתוספת השנייה לפקודת התעבורה [נוסח חדש], תשכ"א - 1961 ויורשע בגינה.

אני מאריך את המאסר המותנה שהוטל על הנאשם בתאריך 24.12.13 בתיק 10446-08-13 (תעבורה חיפה) למשך 1 חודש בשנתיים נוספות החל מהיום.

אני מטיל על הנאשם צו שירות לתועלת הציבור לתקופה של 12 חודשים החל מהיום במהלכם יבצע עבודות בהיקף של 250 שעות בעיריית קרית מוצקין.

מוסבר לנאשם כי במידה ולא ימלא אחר הצו הנ"ל רשאי בית המשפט לבטלו ולהטיל עליו עונשים אחרים בגין העבירה בה הורשע לרבות מאסר בפועל.

המזכירות תעביר עותק מגזר הדין לשרות המבחן למבוגרים אשר מתבקש להעביר לבית המשפט בתוך 21 יום עותק חתום מהצו הנ"ל.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום.

<#4#>

ניתנה והודעה היום ב' טבת תשע"ה, 24/12/2014 במעמד הנוכחים.

גיל קרזבום , סגן נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
24/12/2014 הוראה לשירות המבחן למבוגרים להגיש תסקיר מסכם גיל קרזבום צפייה
20/01/2015 החלטה שניתנה ע"י גיל קרזבום גיל קרזבום צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל ורד שי
משיב 1 ולדיסלב שווץ רון אבישור