טוען...

החלטה

אבי פורג24/03/2014

לפני כב' השופט אברהם טל, סג"נ

העותר

צביקה לביא

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

<#2#>

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיב עו"ד יעל עצמון

פרוטוקול

העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה בצירוף חוות דעת שב"ס ומידע חסוי. כן מפנה לגזר דין בעניינו של העותר, שבו סומנו אותם מקומות שבו התייחס בית המשפט להפרת התנאים והפרת תנאי השחרור המוקדם על ידי העותר שבצע את העבירה כאשר היה אסיר משוחרר ברישיון.

העותר: עיינתי בכתב התשובה.

אני יצאתי כבר לחתונה של אחי. הייתי באגף 5, אגף פתוח. נכון ששתיתי אלכוהול אבל לא הייתי שיכור.

הייתי באגף 5. יש גם טיפול במעשיהו. לא סירבתי לקבל טיפול. אמרתי שאני מוכן לטפל בעצמי.

אני טוען ששמו לי רגליים. הייתי באגף 5 שנתיים. עבדתי במפעלים. אמרו לי שאני מהמר באגף. שנתיים אני בסדר ופתאום אני מהמר? הייתי חופשה ראשונה של 4 שעות וחזרתי בזמן.

<#3#>

החלטה

העותר מרצה מאסר למשך שנתיים, 4 חודשים ו-250 ימים בגין עבירות רכוש וביטול שחרור על תנאי והוא מבקש לצאת לחופשה מיוחדת על מנת להשתתף בחתונת אחיו שתתקיים ביום 26.3.14.

המשיב מתנגד להוצאת העותר לחופשה המיוחדת וסומך התנגדותו על סירובו של העותר להשתלב בתהליך טיפולי בכלא חרמון, על הפרת תנאי חופשה מיוחדת קודמת כאשר שתה משקאות אלכוהוליים במהלך החופשה המיוחדת, שהייתה לרגל חתונת אחיו האחר, ועל מידעים חסויים שהוצגו בפניי ועניינם התנהגות שלילית של העותר בזמן האחרון יחסית.

העותר טוען כי לא השתכר במהלך החופשה המיוחדת הקודמת, איננו מתנגד התנהגות שלילית וסירב להשתתף בתהליך טיפולי בכלא חרמון מאחר והמקום מרוחק ממקום מגורי משפחתו ויש טיפול כזה גם בכלא מעשיהו.

עיון במידעים החסויים וכן בנסיבות הפרת תנאי החופשה המיוחדת הקודמת, בצד אי השתתפותו של העותר בתהליך טיפולי, מצדיק את עמדת המשיב שלא להוציא את העותר לחופשה מיוחדת נוספת לרגל חתונת אחיו.

לאור כל האמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

<#4#>

ניתנה והודעה היום כ"ב אדר ב תשע"ד, 24/03/2014 במעמד ב"כ המשיב והעותר.

אברהם טל, סגן נשיא