טוען...

החלטה מתאריך 04/05/14 שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל04/05/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

רפי אוחנה

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובאת כוחו עו"ד פרג'ון שני

ב"כ המשיב עו"ד כנרת צימרמן

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה בצירוף מידעים.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה. העותר הועבר לכלא איילון לאגף השמור ביום 16.3.14. מפנה לסעיף 5 לכתב התגובה, הוא כבר היה חודש לפני כן באגף השמור באשל, מדובר בעותר שהגיע לאגף השמור באיילון מהאגף הפתוח בבית סוהר אשל שם היה במדרשיה, יש לנו גם תעודות שמעידות על כך שהוא היה פעיל בחינוך, ימים ספורים לפני שהעבירו אותו קיבל ביקור פתוח של 3 שעות בדשא של בית הכלא, זה הטבה שניתנת לאסיר שיוצא לחינוך, ולכן כאשר אנחנו באים ושואלים מדוע העבירו אותו לכלא איילון לאגף השמור אנחנו לא מקבלים תשובות, העותר נפגש עם קציני מודיעין ואומרים לו תן לנו לטפל בעניין נבדוק סכסוכים ואין לנו סיבה ממשית מדוע אתה נמצא באגף השמור כשאתה 23 שעות מצוי בחדר.

יש איזה שהוא סוהר בכלא אשל בשם עופר ממן שאנחנו הגשנו עליו המון מכתבים כי הוא היה עושה שם חיפושים והורס ציוד לאסירים בחדרים, פנינו בדרכים המקובלות למפקד בית הסוהר והגשנו מכתבים ולאחר שהועבר מר אוחנה עם אחיו לאגף השמור פנה הסוהר ממן לאחד האסירים בשם ניארה ארמו ואמר לו דאגתי להעביר אותם, שיחקתי להם תרגיל.

אני לא יודעת מה מונח בפני ביהמ"ש אבל אני מבקשת מביהמ"ש ואני באופן אישי שוחחתי עם הסוהר שליווה אותי ואמר לי את זו שמגישה את כל המכתבים, אם זה המידע שקיים, אם הוא יהיה באגף אחר וירחיקו אותו הרי יכולת פגיעה פיזית אין לו באדם הזה, הוא לא פנה לאף אחד.

החלטה

העותר מרצה מאסר עולם בלתי קצוב בגין רצח, הריגה, איומים ועבירות אחרות והוא מלין על העברתו מאגף אסירי עבודה בכלא אשל לאגף שמור בבית סוהר איילון.

המשיב מסביר את העברתו של העותר לאגף השמור בכלא איילון, לאחר שמלכתחילה היה אמור להיות מועבר לאגף השמור בכלא אשל, במידעים חסויים שהוצגו בפני, ואשר מצדיקים, לטענתו, החזקת העותר באגף שמור.

עיון במידעים החסויים שהם מהזמן האחרון יחסית מעלה כי החזקתו של העותר באגף השמור נדרשת לשמור על שלומו ושלום אחרים בשל התנהגות שלילית וסכסוכים ולא ניתן להשיג את המטרה הנ"ל באמצעי שפגיעתו בעותר קלה יותר מאשר החזקתו באגף השמור (ראה מידעים 662, 244 ו- 389).

לאור כל האמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

ניתנה והודעה היום, ל' ניסן תשע"ד, 30 אפריל 2014, במעמד ב"כ הצדדים.

אברהם טל, שופט

נשיא

הוקלד על ידי טלי שמואל

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
04/05/2014 החלטה מתאריך 04/05/14 שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה