טוען...

הוראה לתובע 1 להגיש סיכומי התובע

גיא הימן19/07/2016

לפני:

כבוד השופט גיא הימן

התובע:

אסף אורן

נגד

הנתבעים:

1. אריאל בנעמו

2. עירן טרייסטר

3. ענת טרייסטר גורן

4. יעקב דמקני

5. כריסטיאנה אליזבט שיק

6. רמי שרון אריה

7. עופר עזוז

8. דלית עזוז

9. עו"ד יוסף גיא מוסרי

10. קאלש – פלוס חברה לבנין בע"מ

בשם התובע: עו"ד טל בננסון; עו"ד דניאל סלע

בשם נתבעים 9-1: עו"ד יוסף גיא מוסרי

בשם נתבעת 10: עו"ד יחיאל כשר; עו"ד בילה כהנא-לוינזון

החלטה

שבתי ונתתי את דעתי למחלוקת הדיונית, שהועלתה לסופה של ישיבת-היום, לאחר ששמעתי בה את עמדותיהם של הצדדים בנדון. היות, שהמומחה מטעמה של נתבעת 10, המודד שאול חפץ, לא התייצב להיחקר בחקירה נגדית על חוות-דעתו שהוגשה, והיות שלפי עמדתה של נתבעת 10 מצבו הבריאותי לא יאפשר לו גם בעתיד להתייצב באולם-הדיונים, יש מקום להורות על הוצאתה של חוות-דעתו מן התיק, כך שלא תהא חלק מחומר-הראיות. זאת, בהתאם לאמוּר בסעיף 17(א) לפקודת הראיות ולהוראתה של תקנה 522(ג) לתקנות סדר הדין האזרחי, תשמ"ד-1984, ובהיקש מאלה לחוות-דעתם של מומחים.

הסתיימה, אפוא, שמיעת-הראיות ושוב אין צורך בקביעתו של דיון המשך. הצדדים יסכמו את טיעוניהם בתיק זה בכתב. לכל צד עומדים בנדון שבעה עמודים בגופן, שוליים ורווח מקובלים. אסמכתאות ונספחים אינם באים במגבלת עמודים זו. אין צורך לצטט מן הפרוטוקול. חריגה מן המסגרת תוליך לחיוב בהוצאות לאוצר-המדינה. התובע יגיש את סיכומיו לא יאוחר מיום 9.10.2016. כל אחת מקבוצות-הנתבעים תגיש את סיכומיה עד ליום 13.11.2016. סיכומי-תשובה, בהיקף שלא יעלה על שני עמודים, ניתן להגיש עד ליום 1.12.2016.

על אף, שבישיבת-היום לא מצא התובע מקום לקבלה, ומבלי שנקבעה כל עמדה לגופה של מחלוקת, סבורני כי טוב יעשו הצדדים אם ישובו וייתנו את דעתם להצעתו של בית-המשפט לפתרונה המוסכם של המחלוקת בתיק זה. מוצע כי יינתן פסק-דין בהסכמה, ולפיו:

  1. מבלי להודות בכל טענה מצד זה או האחר, ולסילוקה של תובענה זו בלבד מבלי להקים השתק בעילות אחרות, מוסכם על הצדדים כי חוות-דעתו של מומחה בית-המשפט מר עירון משקפת את מיקומו הנכון של הגבול שבין החלקות. עוד מוסכם כי במועד, שבו היא נערכה, שיקפה חוות-דעתו של המומחה עירון מיום 21.4.2015 את מצב הדברים הפיזי במקרקעין.
  2. הנתבעים מצהירים כי לאחר עריכתה של חוות-הדעת הזו הם נקטו פעולות, שתכליתן סילוק של כלונסאות מן המקרקעין. הנתבעים מתחייבים, יחד ולחוד, כי ככל שבשטחו של התובע נותרו כלונסאות או שרידיהם, הם יפַנו אותם על חשבונם ובזאת יהא משום מתן פסק-דין של פינוי הכלונסאות או שרידיהם.
  3. בית-המשפט ימנה מומחה, שיקבע מה נדרש לעשות כדי לדעת אם נותרו כלונסאות או שרידיהם בשטחו של התובע.
  4. הצדדים יפעלו לפי הנחיותיו של המומחה הזה, וכן לפי כל דין. אם נדרשת בקשה להיתר חפירה, או לכל הֵיתר אחר, יהא התובע אחראי להגשתה.
  5. בכל הוצאה, הכרוכה בביצוע האמור בסעיפים ג' ו-ד' לעיל יישאו, בתקופת-הביצוע, שני הצדדים – התובע מזה והנתבעים יחד ולחוד מזה – בחלקים שווים. אם יתברר כי במקרקעי-התובע כלונסאות או שרידיהם ישאו הנתבעים, יחד ולחוד, בשכר-טרחתו של המומחה, בעלות ביצוען של הבדיקות שקבע, בעלות קבלתו של כל היתר נדרש לעריכתן ובעלות סילוקם של השרידים. אם יתברר כי אין במקרקעי-התובע כלונסאות או שרידיהם, יישא בכל הללו התובע לבדו.
  6. לפי הסכמת הנתבעים, בכל הוצאה שיידרשו הנתבעים לשאת בה תישא, במערכת היחסים בינם ומבלי שהדבר פוגע בזכותו של התובע להיפרע ממי מהנתבעים את האמור לעיל, נתבעת 10 לבדה.
  7. הצדדים ישתפו פעולה בכל הנדרש במימושו של פסק-דין זה, לפי כל דין. ביצועו של פסק-הדין יהא כדרך, שבה מבצעים כל פסק-דין של בית-המשפט, ופנייה לבית-משפט זה תהא אך במה, שאינו שמור להליכים של הוצאה לפועל.
  8. ענין ההוצאות, שהוצאו בהליך זה, יושאר לשיקול דעתו של בית-המשפט לאחר טיעון משלים קצר מאת הצדדים; ולחלופין יוסכם כי כל צד יישא בהוצאותיו בהליך דנן.

ככל שהצדדים יסברו כי בכל זאת ראוי להגיע להסכמה לפי מתווה זה, פתוחה בפניהם הדרך להודיע על כך לבית-המשפט בכתב.

המזכירות תיצור משימה למתן פסק-דין עם הגשתו של אחרון הסיכומים.

ניתנה היום, י"ג תמוז תשע"ו, 19 יולי 2016, שלא במעמד הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/04/2014 הוראה לבא כוח תובעים להגיש אישור פקס הדס פלד צפייה
10/07/2014 החלטה על בקשה של תובע 1 ביזיון בית משפט 10/07/14 הדס פלד צפייה
02/12/2014 החלטה שניתנה ע"י גיא הימן גיא הימן צפייה
19/07/2016 הוראה לתובע 1 להגיש סיכומי התובע גיא הימן צפייה
23/05/2017 פסק דין שניתנה ע"י גיא הימן גיא הימן צפייה