טוען...

גזד

אביטל חן09/03/2015

בפני כב' השופט אביטל חן

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

יוסף בלאן (עציר)

<#2#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד עדי שמלוב שרמן

הנאשם (ע"י שב"ס) וב"כ עו"ד אשרף חסן

פרוטוקול

ב"כ הנאשם: מרשי מודה בעובדות כתב האישום.

<#5#>

הכרעת דין

מרשיע את הנאשם בביצוע עבירה של נהיגה בשכרות.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ח אדר תשע"ה, 09/03/2015 במעמד הנוכחים.

אביטל חן , שופט

טיעונים לעונש:

ב"כ המאשימה: הנאשם הודה והורשע בעבירה של נהיגה בשכרות מכוח סמים כאשר בגופו נמצאו כמויות גדולות מאוד של סמים מסוכנים. הנאשם נוהג משנת 82 לחובתו 34 הרשעות קודמות. הרשעה זהה משנת 2012 שם הורשע הנאשם בנהיגה ללא רישיון נהיגה תקף ובנהיגה תחת השפעת סמים. לנאשם עבר פלילי, 4 הרשעות, אחרונה משנת 2007 בגין החזקה ושימוש בסמים. מגישה הרשעות. מדובר בפעם השני בה נתפס הנאשם כאשר נוהג והינו שיכור, על כן נבקש להשית על הנאשם מאסר בפועל, מאסר על תנאי, פסילה לתקופה שלא תפחת מארבע שנים, פסילה על תנאי וקנס.

ב"כ הנאשם: הנאשם הודה בהזדמנות הראשונה, חסך זמן שיפוטי. עברו התעבורתי של הנאשם לא מכביד, נוהג משנת 82 רוב הרשעותיו הינן טכניות מלבד ההרשעה האחרונה של נהיגה בשכרות. בשנת 99-2010 לא בוצעו עבירות תעבורה. הנאשם נשוי ואב לילד אשר לומד בצרפת.

רישיון הנהיגה של הנאשם נלקח ממנו ביום האירוע ולא הוחזר לו.

מתחם הענישה בשכרות בפעם השניה נקבע על ידי כב' השופט ריבלין ועל ידי כב' השופטת קסלסי ולא הוגשו עררים, מתחיל בין מאסר על תנאי למאסר בפועל לתקופה קצרה כולל פסילה ויתר הרכיבים. במצב הדברים הנוכחי, מאחר והעונש הוא הרתעתי יותר, אני סבור כי בנסיבות תיק זה אין בהטלת מאסר בפועל אפקט הרתעתי ולכן אבקש להימנע מהשתת מאסר בפועל.

להסתפק בהשתת פסילת מינימום שכן חברתי לא הצביעה על נסיבות מיוחדות וכן השתת מאסר על תנאי.

אבקש להימנע מהשתת קנס שכן הנאשם נמצא במעצר מזה תקופה ולא יהיה ביכולתו לשלם קנס. אבקש לחשב הפסילה מיום האירוע או בחופף לכל פסילה אחרת.

<#7#>

גזר דין

הנאשם שבפני נהג ברכב בשכרות סמים. מדובר בעבירה שניה מסוגה שכן הנאשם הורשע בשנת 2012 בנהיגה תחת השפעת סמים בבית המשפט בפ"ת ונדון בין היתר לפסילה מלנהוג בת 24 חודשים.

מתחם הענישה בעבירות שכרות בפעם השניה ינוע בין 4 שנות פסילה לבין 6 שנות פסילה, ובין מאסר קצר עד למאסר בין מס' חודשים אשר יכול וירוצה בדרך של עבודות שירות.

הערך המוגן בעבירה של נהיגה בשכרות הוא שלום הציבור והפגיעה הינה משמעותית שכן מדובר בנהיגה בפעם השניה תחת השפעת סמים.

בנסיבות העניין ראיתי לדון את הנאשם לעונשים הבאים:

1. פסילה מלקבל רישיון נהיגה וזאת למשך 48 חודשים מהיום. הפסילה תרוצה בחופף לכל פסילה אחרת אשר הושתה על הנאשם. המזכירות תנפק אישור הפקדה.

2. 21 יום מאסר בפועל. תקופת המאסר תחושב מהיום.

3. מורה על הפעלת עונש של פסילה מותנית אשר הושת על הנאשם בתיק מס' 2230-03-12 בבית המשפט לתעבורה בפ"ת ביום 8.5.12, תקופת פסילה זו תצטבר לכל פסילה אחרת.

4. 5 חודשי מאסר וזאת על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו של הנאשם ממאסר או ממעצר לפי העניין, אם יעבור הנאשם משך תקופה זו עבירה של נהיגה בזמן פסילה או עבירה של נהיגה בשכרות או תחת השפעת משקאות משכרים ו/או תחת השפעת סמים.

בנסיבות העניין לא השתתי על הנאשם קנס כספי.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מהיום.

<#8#>

ניתנה והודעה היום י"ח אדר תשע"ה, 09/03/2015 במעמד הנוכחים.

אביטל חן , שופט

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
02/06/2014 החלטה מרים קסלסי צפייה
13/06/2014 הוראה לנאשם 1 להגיש הפקדת ערבות איתן קורנהאוזר לא זמין
09/03/2015 גזד אביטל חן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל גלעד יששכר משולם
נאשם 1 יוסף בלאן (עציר) אשרף חסן