טוען...

פסק דין שניתנה ע"י בלהה טולקובסקי

בלהה טולקובסקי24/11/2014

בפני

כב' השופטת בלהה טולקובסקי

המבקשות

1.יפת - השמש חברה לנכסים ולהשקעות בע"מ

2.מבני שלהב (1987) בע"מ

על-ידי ב"כ עוה"ד מ. אנגלסמן ואח'

נגד

המשיבה

עירית כפר סבא

על-ידי ב"כ עוה"ד ב. בראף ואח'

פסק דין

תובענה זו שעניינה בקשה לביטול פסק בוררות הועברה לדיון בבית משפט זה, מכח הסכמת הצדדים, כמפורט בהחלטת כב' השופט ארניה, מיום 29.9.2014, בעש"א (שלום ראשל"צ)
15896-04-14.

ביום 12.11.2014, הגישו המבקשות בקשה למחיקת ההליך במסגרתה ציינו כי לאחר ששקלו את הדברים בשנית, החליטו לחזור בהן מהבקשה נוכח העילות המצומצמות שבכוחן לבטל את פסק הבורר.

המשיבה מסכימה כמובן למחיקת הבקשה. יחד עם זאת, המשיבה עתרה לפסיקת הוצאות והפנתה בעניין זה לסיפת החלטת כב' השופט ארניה, מיום 29.9.2014, כדלקמן: "אינני קובע הוצאות לעניין ישיבת היום, אולם הצדדים יהיו רשאים לטעון בעניין זה בפני ביהמ"ש המחוזי". המשיבה מציינת כי טרחה ועמלה, הן בהליך דנן והן בשורה של הליכים שקדמו לו, כך שהינה זכאית להוצאותיה.

המבקשות הגיבו על בקשת המשיבה לפסיקת הוצאות וטענו כי נוכח ההסכמה שהושגה בראשית הדיון בבית משפט השלום כי החלטת השמאי אלי אגמון מהווה למעשה פסק בוררות, הטענות שפורטו בערעור לא נדונו לגופן וכי משהמבקשות הסכימו למחיקת ההליך עוד טרם בירורו, אין מקום לפסיקת הוצאות.

ראשית, מכוח הסכמת הצדדים, כמפורט בפרוטוקול ישיבת 29.9.2014, יש לראות בערעור שהוגש ע"י המבקשות כבקשה לביטול פסק בוררות.

מכוח הסכמת המבקשות, אני מורה על מחיקת הבקשה לביטול פסק הבוררות.

כפועל יוצא ממחיקת הבקשה לביטול פסק הבוררות, אני מאשרת את פסק הבוררות שניתן ע"י השמאי אלי אגמון ביום 30.12.2013, ונותנת לו תוקף של פסק דין.

אשר לשאלת ההוצאות, נוכח ההסכמה שהושגה בתחילת ההליכים בפני בית המשפט השלום ובהתחשב בעובדה שהמבקשות חזרו בהן מהבקשה לביטול פסק הבוררות בטרם נערך דיון בבקשה, לא ראיתי לעשות צו להוצאות.

המזכירות תעביר פסק דין זה לב"כ הצדדים.

ניתן היום, ב' כסלו תשע"ה, 24 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.