טוען...

החלטה מתאריך 13/04/14 שניתנה ע"י אבישי קאופמן

אבישי קאופמן13/04/2014

בפני

השופט אבישי קאופמן

מבקשים

עלי רמזי

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

בפני בקשה לביטול פסילה מנהלית שהוגשה לפי סעיף 48 לפקודת התעבורה [נוסח חדש].

רישיון הנהיגה של המבקש נפסל ביום 27.3.14 למשך 60 יום לאחר שהיה מעורב בתאונת דרכים.

בבקשה שהגיש טען המבקש כי אף אם יורשע הוא אינו צפוי לפסילת רשיון נהיגה, לפיכך אין הצדקה לפילה מנהלית. בעת הדיון בפניי הוסיף הסנגור וטען לאחריות חלקית של המבקש ונסיבות המצדיקות הקלה.

כידוע, בעת דיון בבקשה מעין זו, יש לבחון שתי שאלות: הראשונה, האם קיים בשלב זה חומר ראיות לכאורה המבסס את אשמת המבקש בעבירה המיוחסת לו, וזאת להבדיל מהוכחת האשמה מעבר לכל ספק סביר הנדרשת בעת הדיון באישום לגופו; השניה, האם המשך נהיגתו של המבקש מסכן את שלום הציבור כאשר שאלה זו נבחנת בהתחשב עברו התעבורתי של המבקש ובנסיבות האירוע הספציפי.

עיינתי בנסיבות המקרה, ובשלב זה של הדיון נראה כי קיימות ראיות לכאורה. המבקש עצמו הודה באחריות חלקית לאירוע כאשר מסר במשטרה כי הבחין ברוכב האופניים מתקרב במרחק של 30-40 מ' אולם סבר כי יוכל לפנות את הצומת לפני הגעתו, וזאת בניגוד להודעה קודמת בה טען כי הצומת היה פנוי ורוכב האופניים היה רחוק.

מהנסיבות שבנפיי בשלב זה, דומה כי מדובר בטעות שבשיקול דעת של המבקש אשר לא היה מודע למהירות רוכב האופניים.

המבקש הינו נהג חדש, המחזיק ברשיונו מאז ינואר 2013. לחובתו אין הרשעות קודמות, אולם מובן כי בהתחשב בוותק הנהיגה הקצר אין בכך כדי ללמד על נהיגה זהירה.

כשאני מביא בחשבון את כל האמור לעיל, את העובדה כי התאונה התרחשה עקב טעות בשיקול דעת ולא עקב נהיגה פרועה, את נטילת האחריות, לפחות חלקית של המבקש, ואת וותק נהיגתו והיעדר הרשעות, סבורני כי ניתן להסתפק מקרה דנן ב"תקופת צינון" בת 40 ימים, בטרם יחזור המבקש לנהוג, וזאת כמובן מבלי להביע דעה על העונש הראוי במסגרת ההליך עצמו, שטרם הוגש ואשר חקירתו טרם הושלמה.

לפיכך, רשיונו של המבקש יוחזר לו בתום 40 יום מיום הפסילה המנהלית.

ניתנה היום, י"ג ניסן תשע"ד, 13 אפריל 2014.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/04/2014 החלטה מתאריך 13/04/14 שניתנה ע"י אבישי קאופמן אבישי קאופמן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 עלי רמזי יוסף יעקובי
משיב 1 מדינת ישראל עלי כעבייה