טוען...

הוראה לבא כוח משיבים להגיש אישור פקס

רון שפירא27/04/2014

בפני

כב' השופט רון שפירא, סגן נשיא

העותר

שמיר בן ארי (אסיר), ת"ז 029611928

נגד

המשיבים

1. שרות בתי הסוהר-מחלקת האסיר

2. מדינת ישראל

פסק דין

עניינה של עתירה זו בסירוב שב"ס להוציא את העותר לחופשה. יצוין כי מדובר בעותר אשר שפוט לתקופה של 3 שנים וחודשיים בגין עבירות של מרמה וזיוף. עניינו של העותר נבחן על ידי ועדת אלימות במשפחה, אשר קבעה כי נשקפת ממנו מסוכנות. ועדת האלמ"ב נדרשה לעניינו של העותר לאחר שגרושתו, אצלה הוא מתגורר, הגישה ככל הנראה תלונה בעניין הטרדה ו/או איומים. התיק נסגר בסופו של דבר מחוסר ראיות, ואולם על רקע אירוע זה החליטה הועדה לסווג את העותר כאסיר בעל פרופיל אלמ"ב, וכפועל יוצא מכך גם החליטה למנוע את יציאותיו לחופשות.

בית המשפט עיין במכלול המסמכים שהוצגו בפניו, לרבות דו"ח ועדת האלמ"ב, על חלקו הגלוי והחסוי. מטבע הדברים לא ניתן לפרט את תוכנו של הדו"ח, ככל שהדבר נוגע לחלק החסוי שבו. יחד עם זאת, ניתן ללמוד מהדו"ח, על כל חלקיו, כי קיימת אי-בהירות בכל הנוגע למערכת היחסים שבין העותר וגרושתו, לרבות בנוגע למידת הסכנה אשר נשקפת לגרושתו, בין אם להערכתם של מקורות חיצוניים ובין אם לפי תחושת גרושתו של העותר.

בנסיבות אלה, ובהתחשב בעובדה שאין לעותר כל עבר בעבירות של אלמ"ב, נראה כי בטרם מתן החלטה, ראוי היה להעמיק את הבדיקה בעניינו של העותר, ולא לקבל החלטה גורפת אשר על פי מכלול הנתונים, מתבססת בעיקר על העדר מידע מספיק, להבדיל ממידע פוזיטיבי המצביע על מסוכנות.

אשר על כן ובנסיבות אלה, אני מורה כי עניינו של העותר יוחזר לועדת האלמ"ב. העותר יהיה רשאי לפנות בכתב לועדה ולהציג בפניה כל נתון כפי שימצא לנכון. הועדה תפנה לגורמים המתאימים כדי לאסוף מידע נוסף בעניינו של העותר, ולאחר מכן תיתן החלטה חדשה ומעודכנת בכל הנוגע לצורך לסווג את העותר כאסיר בעל פרופיל אלמ"ב, באופן שיאפשר לשב"ס לשקול שוב את עניינו של העותר.

יובהר, למען הסר ספק, כי גם אם הועדה תחליט בסופו של יום שאין מקום לסווג את העותר כאסיר בעל פרופיל אלמ"ב, כי אז יש להעביר את בקשת העותר לצאת לחופשה לבדיקה רגילה לפי הפקודות ולשקול, בין היתר, את נתוני התנהגותו, עברו הפלילי וכיוצ"ב, והכל כרקע לכל החלטה שתתקבל לעניין הוצאת העותר לחופשה. לעניין זה אינני מביע כל עמדה.

בסיכומו של דבר, אני מורה כי עניינו של העותר יוחזר לועדת האלמ"ב, שתבחן את עניינו ותיתן חוות דעת עדכנית לגורמי שב"ס בתוך 45 ימים, באופן שיאפשר לגורמי שב"ס לשקול את עמדתם וליתן החלטה עדכנית בעניינו של העותר בתוך 60 ימים מהיום.

המזכירות תשלח פסק הדין לב"כ הצדדים וכן לעותר באמצעות מחלקת האסיר בשב"ס.

ניתן היום, כ"ז ניסן תשע"ד, 27 אפריל 2014, בהעדר הצדדים.

שפירא 054004569

ר' שפירא, ס. נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
13/04/2014 הוראה לבא כוח משיבים להגיש אישור פקס רון שפירא צפייה
27/04/2014 הוראה לבא כוח משיבים להגיש אישור פקס רון שפירא צפייה