טוען...

פסק דין שניתנה ע"י טל חבקין

טל חבקין12/01/2015

לפני

כב' השופט טל חבקין

התובע/הנתבע שכנגד:

יעקב סלאושטשר

נגד

הנתבעת/התובעת שכנגד:
הנתבעת:

1. דליה אסא

2. כלל חברה לביטוח בע"מ

פסק דין

לפניי תביעה לתשלום סך של 5,761 ש"ח כפיצוי בגין נזק שנגרם לרכבו של התובע בתאונת דרכים.

  1. בכתב התביעה נטען כי ביום 7.8.2009 בשעה 15:30 נכנס התובע לתחנת דלק "דור אלון" שבאור יהודה. בעודו חונה בצמוד למשאבת הדלק, הוא דומם מנוע, פתח את דלת מכוניתו והוציא את רגלו מהרכב. או אז פגעה מכוניתה של הנתבעת בדלת של מכוניתו שהייתה פתוחה לרווחה. התובע ציין כי משאבות הדלק היו בצד ימין של מכוניתו ולא הייתה לנתבעת סיבה לעבור לשמאלו. בעדותו לפניי חזר בו התובע מגרסתו שלפיה הוריד את הרגל מהרכב, וטען כי הדלת הייתה פתוחה ורכבה של התובעת פגע בה.
  2. מנגד גרסה הנתבעת 1 כי היא נסעה בצמוד לרכבו של התובע, כשלפתע הלה פתח את דלת הרכב וגרם לפגיעה בחלק הקדמי של רכבה.
  3. לאחר עיון בחומר הראיות ושמיעת העדויות; ולאחר שבעלי הדין הדגימו את אופן קרות התאונה באמצעות דגמי מכוניות, באתי למסקנה שדין התביעה להידחות. עיון בתצלומי הנזק שנגרם לרכבה של הנתבעת (נ/1) מעלה שעסקינן בפגיעה מסוג "מעיכה" בכנף ימין. אופי הנזק מתיישב יותר עם גרסת הנתבעת שלפיה התובע פתח את הדלת בחוזקה ופגע ברכבה מאשר עם גרסתו של התובע שלפיה הנתבעת פגעה בו כשדלת מכוניתו הייתה פתוחה לגמרי. לכך יש להוסיף כי חל שינוי בין גרסתו של התובע בכתב התביעה לבין עדותו לפניי: בעוד שבכתב התביעה נכתב כי רגלו הייתה מחוץ לרכב, בעדותו גרס התובע בתוקף כי לא ייתכן שכך כתב. על רקע מכלול זה מצאתי כי התובע לא עמד בנטל להוכיח את תביעתו, והיא נדחית בזאת.
  4. בשולי הדברים יצוין כי בבוקרו של יום הדיון הגישה הנתבעת כתב תביעה שכנגד. לא ראיתי להידרש לתביעה זו נוכח המועד שבו הוגשה, בלא שניתנה לתובע הזדמנות להתייחס לטענות. דינה של תביעה זו להידחות אפוא. עניין נוסף שעלה בדיון נוגע למעמדו של פסק בוררות מיום 29.3.2011 שניתן בתביעת שיבוב בין חברת הביטוח שביטחה את התובע בביטוח צד ג' לבין חברת הביטוח שביטחה את הנתבעת. בפסק בוררות זה נקבע כי התובע אחראי לנזק שנגרם לרכבה של הנתבעת. נוכח התוצאה שאליה הגעתי, מתייתר הצורך להכריע במעמדו של פסק בוררות זה.
  5. סוף דבר: התביעה והתביעה שכנגד נדחות שתיהן. הואיל והתובעת שכנגד עמדה על הדיון בתביעתה חרף המועד שבו הוגשה, לא ראיתי לעשות צו להוצאות לטובתה.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 15 יום ממועד קבלת פסק הדין.

המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים בדואר רשום עם אישור מסירה.

ניתן היום, כ"א טבת תשע"ה, 12 ינואר 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
12/01/2015 פסק דין שניתנה ע"י טל חבקין טל חבקין צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יעקב סלאושטשר
נתבע 1 דליה אסא
נתבע 2 כלל חברה לביטוח בע"מ
תובע שכנגד 1 דליה אסא
נתבע שכנגד 1 יעקב סלאושטשר