טוען...

החלטה על תגובת התובעת

דורון יעקבי15/04/2015

מספר בקשה:6

בפני

כב' הרשם דורון יעקבי

מבקשים

שלמה תחבורה (2007) בע"מ

נגד

משיבים

1. ביטוח חקלאי אגודה שיתופית מרכזית בע"מ

2. חמזה אבו ליל

החלטה

מעיון בטענות הצדדים בבקשה לביטול פס"ד אני מורה כדלקמן:

מועד הגשת הבקשה- הבקשה לביטול פס"ד הוגשה ביום 23.3.15. פסק הדין ניתן ביום 18.8.14. המבקש טוען כי נודע לו על פסק הדין עת נמסרה לו האזהרה מתיק ההוצל"פ ביום 1.3.15 (או בסמוך לכך). לכאורה לא חלפו 30 יום ממועד אזהרה ועד הגשת הבקשה ולא נוכחתי ממסמכים או טענות אחרות מגובות כי פסק הדין הומצא לידי המבקש או כי המבקש ידע אודות פסק הדין עובר למסירת האזהרה. מכאן שהבקשה לכאורה הוגשה במועד.

ביטול "מחובת הצדק"- ביום 18.8.14 ניתן פסק דין נגד המבקש על בסיס אישור מסירה של כתב התביעה לאשת המבקש ביום 29.4.14, ואשר הלה סירבה לחתום על האישור והשליח ביצע אימות כתובתו של המבקש.

בבקשתו לביטול פס"ד מציין המבקש כי בעת מסירת כתב התביעה שהה בבית הסוהר ואף צרף אישור על כך. על פי האישור שצורף לבקשה המבקש החל לרצות את עונשו ביום 2.11.13 והשתחרר ביום 10.6.14 ,לאחר ביצוע המסירה. מכאן שלכאורה בעת ביצוע המסירה, המבקש לא התגורר בכתובת המסירה, ובנסיבות העניין , נכון היה לאמת במועד ביצוע המסירה מקום מגוריו של המבקש ולבצע מסירה לידי המבקש באמצעות שירות בתי הסוהר. לפיכך, קיים ספק באשר לכשירותו של אישור המסירה ו/או ידיעתו של המבקש אודות ההליך והתובענה דנן טרם הינתנו של פסק הדין.

מאחר והגעתי לכלל מסקנה כי יש לבטל פסק הדין "מחובת הצדק" ,נוכח הפגם/הספק לכאורה שבאישור המסירה וכפועל יוצא בהינתן פסק הדין-ההלכה שיש לבטל פסק הדין ללא קשר לסיכויי ההצלחה של המבקש.

לאור האמור לעיל, אני מורה על ביטולו של פסק הדין ונוכח הספק באשר למועד ידיעתו של המבקש אודות ההליכים הן בגין התביעה והן בגין פסק הדין -איני נותן צו להוצאות. תיק ההוצל"פ יוותר פתוח וההליכים מכוחו בשלב זה יעוכבו. ככל שננקטו הליכים-הלה יבוטלו.

המבקש יגיש כתב הגנה בסדר דין מהיר נתמך בתצהיר ערוך כדין ואסמכתאות בתוך 15 יום מהיום.

המזכירות תשלח החלטתי לב"כ הצדדים באמצעות הפקס.

ניתנה היום, כ"ו ניסן תשע"ה, 15 אפריל 2015, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
15/04/2015 החלטה על תגובת התובעת דורון יעקבי צפייה