טוען...

פרוטוקול

מיכאל קרשן20/04/2014

בפני כב' השופט מיכאל קרשן

המבקשת

מדינת ישראל

נגד

החשודים

1. עותמאן חטיב (עציר)

2. עודה עיד (עציר)

<#1#>

נוכחים:

נציג המבקשת רס"ב שריקי

ב"כ החשודים עו"ד יוסף מסארווה

החשודים הובאו על-ידי שב"ס

פרוטוקול

ב"כ הצדדים:

נבקש לאחד את הדיון בשני התיקים שבכותרת.

נציג המבקשת:

חוזר על הבקשה, מציג לעיון בית-המשפט את תיק החקירה ומזכר סודי – סומן במ/1.

משיב לשאלות ב"כ החשודים:

ש. מתי הוגשה התלונה?

ת. אתמול. מעיון בעדות התלונה הוגשה בחצות.

ש. באיזה תחנה הוגשה התלונה?

ת. במרחב קדם, באזור ירושלים.

ש. נכון שהחשוד 1 בחקירתו טען שהתקשרה אליו מישהי מירושלים ואמרה שתדאג לתפור לו תיק?

ת. כן, ככה הוא אומר בעדות שלו.

ש. האם המשטרה עשתה משהו בנדון?

ת. הוא מסר את הדברים אתמול, הם נרשמו, והיחידה החוקרת תעשה מה שהיא רואה לנכון.

ש. לגבי החשוד 1- ממתי העבירות שמייחסת לו המתלוננת?

ת. מדובר באירועים לפני מספר שנים שהחשוד 1 איים עליה ברצח כאשר הוא אוחז בנשק, מצמיד אותו לראש, מיוחס לו שיחד עם הבעל של המתלוננת הכה אותה. לפני מספר שנים.

ש. אין משהו חדש?

ת. לגביו, לא.

ש. באיזה שנה היה האירוע האחרון נגד האבא?

ת. 2009.

ש. מאז עד היום היא לא מייחסת לו שום דבר.

ת. נכון.

ש. לגבי הבעל היא מייחסת לו את אותם דברים, ומעבר לזה היא מייחסת לבעל את האירוע מיום חמישי?

ת. כן.

ש. שניהם מכחישים את האירועים האלה.

ת. כן.

ש. לעניין החשוד 1- היא אמרה שהוא איים עליה. מישהו שאל אותה מדוע היא לא התלוננה בשנת 2009 אם תפסו אותה באזיקים בבית?

ת. אני לא רואה שהיא נשאלה.

ש. אם המתלוננת הייתה כל-כך מאוימת היא הייתה יכולה ללכת למשטרה, כי בתקופה מסויימת היא נטשה את הבית לתקופה של 7 חודשים לצפון והיא יכלה להגיש תלונה נגד אבא שלה. למה לא הוגשה תלונה ב-2009.

ת. אני יכול לומר מניסיוני שלעיתים, נחקרות אלמ"ב כאשר יש להן אירוע, הן פותחות את סגור ליבן ומספרות על אירועי עבר.

נציג המבקשת:

חוזר על הבקשה. אבקש להיעתר לבקשה, האירועים אם הם נכונים מסוכנים ומעלים מסוכנות רבה כלפי המתלוננת. ישנן פעולות שיכולות להשתבש. אנחנו מצויים בפתחו של חג נוסף וזה מצמצם את היכולות של המשטרה לעבוד ב-100%.

ב"כ החשודים מסכם:

אני מצטער שלפעמים אנו עדים לכך שהתלונות במשטרה הן על מנת להשיג מטרות. אני לא סתם אומר את הדברים. המתלוננת מגישה תלונה ביום שישי או בשבת נגד הבעל והאבא. אני רוצה לפרק את זה לשני חלקים- לגבי האבא היא מייחסת לו חשדות שהוא תקף אותה לפני שנים שהאחרונה בהם היא ב-2009 ואין אירועים אחרים מ-2009 ועד היום. אני רוצה להגיד שאם הוא מסוכן ומשנת 2009 ועד היום חיים בטוב, עכשיו, ברגע הזה הוא הפך למסוכן? באותו יום היא ביקשה ממנו כסף והוא נתן לה כסף. האירוע של יום לפני התלונה לא מיוחס לו.

יש כאן משהו נוסף, דבר נוסף שרק מחזק את הטענה שלי – יש בתיק הזה משהו מסריח- החשוד לא רצה לפגוש אפילו עו"ד ולא פגש עו"ד, איך שניגש לחקירה הוא אמר שהתקשרה אליו מישהי מירושלים ואמרה לו שהיא תדאג שיהיה לו תיק פלילי ושהיא יודעת במה הוא עובד. הוא פנסיונר ומזה 25 שנים הוא מתנדב במשטרה. גם דברים כאלה מעידים על האדם. אני לא רוצה לבוא ולספר מה עשה במשטרה אבל רק ביהמ"ש יכול לבדוק את החומר ורק בית-המשפט הוא זה שיכול לעשות את האיזון. אני חושב שבמקרה הזה שהגברת שיש לה מניע היום, היא רוצה להתגרש, אבא שלה כמו כל אבא טוב לא רוצה שהיא תהרוס את המשפחה שלה, אבל בין זה לבין לומר את הדברים בגסות. אם היא טוענת שהוא פגע בה, עם חבלות, האם יש תיעוד לזה בתיק בית-המשפט? אם היה תיעוד רפואי והעניין לא טופל, זה מאוד מסוכן, אנחנו מדברים על 2009, אז אני חושב היום כשגם כן המתלוננת וגם כן האבא כל אחד מסר את הגרסה שלו, אני לא חושב שבגין אירועים משנת 2009 צריך לעצור את החשוד 1 כאשר מדובר באדם חולה לב וחולה סוכרת.

הגברת כפי שנודע לנו לא נמצאת בבית ולא בישוב. לכן, אין לנו שום בעיה להגביל את חירותו של החשוד, ימשיכו בחקירה, לא מדובר באירועים חדשים ואין מסוכנות מיידית. נניח שהיו דברים בעבר, אבל במשך 5 שנים לא היה שום דבר. משום שהוא מחזיק בנשק ברישיון המשטרה באה ולקחה את הנשקים שלו. לגבי החשוד 1 אבקש שבית- המשפט לא יעתר לבקשת המשטרה וישחררו בתנאים, לרבות מעצר בית מלא, אין לנו בעיה עם הרחקה. נמצאים באולם אנשים שיכולים לפקח עליו. אני לא חושב שזה המקרה להאריך את מעצרו של החשוד 1.

לגבי החשוד 2- האירוע שהמתלוננת טוענת לו הוא אירוע של תקיפת בן זוג. המתלוננת הגישה תלונה, החשוד מסר את גרסתו, אני לא חושב שיש יותר מדי מה לעשות בעניין זה. אני מבקש שבית- המשפט יורה על שחרורו. לחלופין אבקש שבית- המשפט יקצר את ימי המעצר ככל שניתן כדי לפקח על החקירה.

החשוד 1:

אני נשבע, אני אבא שכול, נפטר לי ילד לפני 4 שנים, ופינקתי את הילדה הזאת ואת הבנות שלה ואין מקום לתאר. באותו יום היא ביקשה ממני כסף ונתתי לה 100 דולר, ולפני חודש נתתי לה 1,500 ו-2,000 אני נשבע בקבר של הבן שלי וכבוד בית משפט שהדברים האלה לא היו, אני במשטרה בדרגת רס"מ קיבלתי מצטיין בערב החג ואני גאה בזה, אני יכול לשים תעודות בכל הקיר, יש לי שם טוב ואני מכבד אנשים והם מכבדים אותי. ובמיוחד הילדה הזאת פינקתי אותה, זאת מירושלים היא חברה שלה, מכירה אותה לפני כן והיא שיכנעה אותה ואיימה עליי שהיא תתפור עליי תיק ושיקחו לי את הנשק. אני עשיתי צינתורים לפני חודש, אני עם חמצן ולא יכול לנשום לפעמים. לא היו הדברים האלה, ולא מגיע לי.

<#2#>

החלטה

לפניי בקשה להארכת מעצר בת 5 ימים של שני חשודים.

החשוד 2 נשוי למתלוננת והחשוד 1 הוא אביה.

אתמול הוגשה תלונה על אלימות קשה ומתמשכת של שני החשודים כלפי המתלוננת.

עיון בתיק החקירה מלמד כי קיים חשד סביר, בוודאי לשעה זו, הקושר את שני החשודים למיוחס להם על-ידי המשטרה.

ההכרעה בעניינו של החשוד 2 אינה קשה כלל. התלונה בעניינו של החשוד 2 נוגעת למעשים שאירעו על-פי הנטען אתמול, והמצטרפים על-פי החשד לשרשרת מעשי אלימות כלפי המתלוננת.

ברי שיש מקום לאפשר למשטרה לנהל את החקירה כאשר החשוד 2 נתון במעצר ובשים לב לכמות פעולות החקירה ולטיבן, אני מורה על הארכת מעצרו של החשוד 2 עד ליום 23/4/2014 שעה 14:00.

אם תבקש המשטרה להאריך מעצר, יובא החשוד 2 לבית- המשפט באמצעות שב"ס עד השעה 12:00.

המעשים שמייחסת המתלוננת לחשוד 1 אינם מעשים חדשים.

נציג המשטרה ציין כי התלונה המאוחרת ביותר בעניינו של החשוד 1 היא משנת 2009. עיון בחומר מלמד כי המתלוננת מייחסת לחשוד 1 מעשים מאוחרים יותר, אך בכל מקרה לא מדובר במעשים שאירעו על-פי הנטען זה מקרוב.

אלמלא האמור בשו' 9 למסמך אשר סימנתי במ/2 לא הייתי מהסס להורות על שחרורו של החשוד 1 ממעצר כבר עתה. אלא שמסתבר שלפחות בשלב זה של החקירה אין אפשרות לנתק בין התלונות כלפי הבעל לתלונה כלפי האב וקיימת מסוכנות מובהקת גם מצד האב.

לא התעלמתי מן העובדה כי החשוד 1 נטול עבר פלילי ולמעשה משמש כמתנדב משטרה מזה למעלה מ-20 שנה, ואולם סבורני כי לפחות בשלב הנוכחי, ונוכח החשש המובנה לשיבוש בחקירה לא ניתן כבר עתה להורות על שחרורו ממעצר.

עם זאת מצאתי לנכון לצמצם את תקופת מעצרו של חשוד זה, ועל כן אני מאריך את מעצרו עד ליום 22/4/2014 שעה 14:00.

אם תבקש המשטרה להאריך מעצר, יובא החשוד 1 לבית- המשפט על-ידי שב"ס עד השעה 11:00.

<#3#>

ניתנה והודעה היום כ' ניסן תשע"ד, 20/04/2014 במעמד הנוכחים.

מיכאל קרשן, שופט

הוקלד על ידי איילין אלון

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
20/04/2014 פרוטוקול מיכאל קרשן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 מדינת ישראל משטרת נתניה
חשוד 1 איד עודה (עציר) ליוא ג'אבר