טוען...

החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי

חגי טרסי09/12/2014

בפני כב' השופט חגי טרסי

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

בן משה מימון (עציר)

נוכחים:

ב"כ המאשימה – עוה"ד טל חיים ניסנוב

ב"כ הנאשם - עוה"ד כצמן

הנאשם – הובא ע"י שב"ס

#1#>

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר לפיו הנאשם יצרף התיקים הבאים:

כתב אישום מתוקן בת.פ. 4949-03-14 – מוגש ומסומן ע/1

כתב אישום בת.פ. 5818-05-14 – מוגש ומסומן ע/2

כתב אישום בת.פ. 10373-08-14 – מסומן ע/3.

הנאשם יודה, יורשע ונעתור במשותף ל-6 חודשי מאסר בפועל מתוכם חודשיים יחפפו למאסר אותו מרצה כיום וכן חודש ו-12 ימים מתקופת מעצרו ינוכו. בנוסף נבקש לחלט התחייבות מתפ. 44354-11-11 בגובה 2,000 ₪ בתשלומים לאחר שחרורו. כמו כן, יושת פיצוי מוסכם בסך 1,000 ₪ למתלוננת בתיק העיקרי מתוך הפקדה בתיק המעצר ו-500 ₪ מתוך ההפקדה בתיק המעצר יחולטו ובכך תמוצה הבקשה לחילוט שהוגשה במסגרת תיק המעצר. בנוסף נעתור למאסר על תנאי.

ב"כ הנאשם:

זה ההסדר.

הנאשם מכיר עובדות שלושת כתבי האישום המצורפים ומודה באמור בהם.

הובהר לנאשם שבית המשפט לא צד להסדר ולא כפוף לו.

הנאשם:

הבנתי את ההסבר.

בעובדות שלושת כתיבי האישום המצורפים אני מודה.

<#2#>

הכרעת דין נוספת

הנאשם הודה בכל העובדות הנטענות בשלושת כתבי האישום המצורפים. לפיכך הנני מוצא את הנאשם אשם בעבירות אשר יוחסו לו בשלושת כתבי האישום:

בכתב אישום המתוקן בת.פ. 4949-03-14: שבל"ר - עבירה על סעיף 413 ג' ריישא לחוק העונשין ובתיקים פליליים 5818-05-14 ו-10373-08-14: הפרת הוראה חוקית – עבירה על סעיף 287 (א) לחוק העונשין, התשל"ז - 1977 ובכך יורשע.

<#3#>

ניתנה והודעה היום י"ז כסלו תשע"ה, 09/12/2014 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט

<#4#>

טיעונים לעונש

ב"כ המאשימה:

הנאשם יליד 1993, הודה בכתב אישום מתוקן לפיו בתאריך 3.7.14 תקף את מי שהייתה בת זוגו בכך שדחף אותה ובעט בידיד שהיה עימה. בהמשך הוציא חפץ שטיבו אינו ידוע למאשימה, נופף לכיון הרכב בו ישבו המתלונן וחברים נוספים, צעק לעבר הנוסעים, בעט בדלת הנוסע. בהמשך הנאשם לקח טלפון נייד של המתלוננת מידה, דחף אותה מספר פעמים תוך שהוא מונע ממנה להמשיך וללכת. באישום השני איים הנאשם על המתלונן בכך שיפגע בו. הנאשם הודה וצירף שני תיקים נוספים של הפרות הוראות חוקיות וכן כתב אישום נוסף שמייחס לו שבל"ר ונטישה באותו מקום.

לחובתו של הנאשם גמר דין אחד בעבירת רכוש שבגינה הוטלה עליו התחייבות.

גיליון הרשעות קודמות –מוגש ומסומן ע/4.

כתב התחייבות חתום – מוגש ומסומן ע/5.

הנאשם הופנה לתסקיר שירות המבחן שהמליץ תקופה קצרה ככל שניתן וזאת על מנת להימנע מקיבוע ערכים ונורמות עברייניות. לאור העובדה שהנאשם הודה, חסך זמן שיפוטי יקר נבקש מביהמ"ש לכבד את ההסדר כך שיוטלו על הנאשם 6 חודשי מאסר בפועל ועונשים נלווים כפי שפירטנו. הנאשם מרצה מאסר במסגרת תיק תעבורה.

ב"כ הנאשם:

כתב האישום תוקן בצורה משמעותית כאשר הוסרה עבירת תקיפה כנגד בת זוג. כתב האישום הפך להיות תקיפה רגילה. ההוראות החוקיות הן במדרג הנמוך של החומרה לאור העובדה שבאחד מהם הוציא כיסא מחוץ לביתו. במקרה אחר בחזרה מביהמ"ש הוא חזר עם אביו ובדרך עצר לאכול פלאפל, אלה ההפרות לטוב ולרע. תיק שצורף מסוג אחר גם הוא תוקן באופן משמעותי מאוד, הוא ישן יותר ובכך הנאשם הודה בכל כתבי האישום התלויים ועומדים נגדו ככל הידוע לנו, חסך זמן שיפוטי יקר, מרצה מאסר בגין הפקעת עבודות שירות על פי צו שראיתי שהציג נציג השב"ס של 130 ימים מיום 4.9.14 וזאת במקביל למעצר בתיק זה ולכן זכויותיו הן של עציר ולא אסיר עם כל המשמעויות. לאור כל הדברים הללו ההסדר סביר ונבקש לכבדו.

הנאשם:

אין לי מה להוסיף.

<#5#>

גזר דין

הנאשם הורשע במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות איומים, שתי עבירות תקיפה ועבירה של הזיק לרכוש אשר יוחסו לו בכתב אישום מתוקן. מדובר בכך שביום 3.7.14 במהלך בילוי משותף עם בת זוגו לשעבר ועם ידיד שלה דחף הנאשם את המתלוננת, בעט באותו ידיד, שלף חפץ ונופף בו לכיוונם ובהמשך תפס את מכשיר הטלפון ואת השעון של המתלוננת והשליך אותם ושב ודחף אותה מספר פעמים. כמו כן, כשעה מאוחר יותר התקשר אל אותו ידיד ואיים להרוג אותו, אם לא יתרחק מאותה מתלוננת. היום צירף הנאשם שלושה תיקים נוספים. המדובר במקרה בו נהג ביום 22.5.13 בקטנוע אשר נגנב כחצי שנה קודם לכן, וזאת ללא רשות הבעלים. עוד צורפו שני אירועים מפברואר 2014 ואוגוסט 2014, בהם הפר תנאי שחרור שנקבעו בעניינו על ידי ביהמ"ש.

מדובר בבחור צעיר כבן 21, אשר אין לחובתו הרשעות פליליות קודמות. בעבר נדון בביהמ"ש לנוער בגין עבירת גניבה ולא הורשע. כיום מצרף הנאשם את מכלול התיקים התלויים ועומדים לחובתו. בעניינו של הנאשם הוגש תסקיר, אשר סוקר את תולדות חייו ואת הקשיים עימם הוא מתמודד. בתסקיר מוסבר הרקע לביצוע המעשים המפורטים בכתב האישום בתיק העיקרי ונאמר כי הנאשם נוטל אחריות למעשיו, וכי מדובר במעצר ראשון, כך שהנאשם חווה מצוקה של ממש. שירות המבחן מבקש למנוע קיבוע של ערכים ונורמות עברייניות ועל כן ממליץ על הטלת תקופת מאסר קצרה.

בשים לב להמלצות שירות המבחן גובש הסדר במסגרתו עותרים ב"כ הצדדים במשותף להשתת 6 חודשי מאסר בפועל, בניכוי חלק מתקופת המעצר והמאסר שמרצה הנאשם וכן הוסכם על מרכיבי ענישה משלימים, בדמות מאסר צופה פני עתיד וסנקציות כלכליות משמעותיות. בשים לב לגילו הצעיר של הנאשם, לעברו הנקי ולרף החומרה המצטייר מכתבי האישום שצורפו, דומה כי ההסדר אשר כולל גם מרכיב של מאסר מאחורי סורג ובריח מעבר לתקופת המעצר הינו סביר ועל כן ראוי לכבד את ההסדר.

אשר על כן, הנני דן הנאשם לעונשים הבאים:

1. 6 חודשי מאסר בפועל, כאשר תקופה של חודשיים מתוך המאסר תרוצה בחופף למאסרו הנוכחי של הנאשם. כמו כן, תנוכה תקופת מאסר קודמת בת חודש ו-12 יום.

2. 5 חודשי מאסר על תנאי והתנאי הוא כי במשך 3 שנים מיום שחרורו מהמאסר לא יעבור הנאשם אחת העבירות בהן הורשע במסגרת ההליך שבפני.

3. הנאשם יפצה את המתלוננת, עדת תביעה מס' 6 לכתב האישום בתיק העיקרי, בסכום של 1,000 ₪. סכום זה יקוזז מתוך הפקדה בתיק המעצר ויועבר על ידי המזכירות למתלוננת.

4. יתרת ההפקדה בתיק המעצר בסכום של 500 ₪ תחולט לאוצר המדינה בגין ההפרות ובכך תמוצה הבקשה לחילוט ערבויות והדיון הקבוע בעניין זה ליום 14.12.14 בפני כב' השופטת גרינברג במ"ת 13601-07-14 מבוטל.

5. אני מורה על חילוט התחייבות כספית בסך 2,000 ₪ שחתם הנאשם במסגרת תיק פלילי 44354-11-11. ההתחייבות תחולט ב-4 תשלומים חודשיים, שווים ורצופים, החל מ-30 ימים לאחר שחרורו של הנאשם ממאסר.

מוצגים: הקטנוע יוחזר לבעליו, שאר המוצגים יושמדו.

המזכירות תסרוק את המסמכים ע/1 עד ע/5.

זכות ערעור תוך 45 יום מהיום.

<#6#>

ניתנה והודעה היום י"ז כסלו תשע"ה, 09/12/2014 במעמד הנוכחים.

חגי טרסי , שופט

הוקלד על ידי דורית סבג

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
09/12/2014 החלטה שניתנה ע"י חגי טרסי חגי טרסי צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל מאיה בוצר
נאשם 1 בן משה מימון