טוען...

הוראה לנתבע 2 להגיש כ"ה נתבע 2

דיתה פרוז'ינין06/07/2014

בפני

השופטת דיתה פרוז'ינין – נשיאה

מוחמד חיח

התובע

נ ג ד

יסודות צור בע"מ

הנתבעת

החלטה

  1. בפניי בקשת הנתבעת לצירוף מר מוסא שכארנה (להלן - מר שכארנה), אשר לטענתה היה הקבלן שהעסיק את התובע, כנתבע נוסף בהליך זה. התובע מתנגד לצירופו של מר שכארנה כנתבע נוסף ומבקש לצרפו כצד ג' בלבד.
  2. לאחר ששקלתי את טענות הצדדים ולאור הוראות החוק וההלכה הפסוקה, מצאתי כי יש לצרף את מר שכארנה כנתבע נוסף בהליך זה.
  3. תקנה 18(א) לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין), התשנ"ב – 1991, קובעת כי:

"בכל שלב משלבי הדיון רשאי בית הדין או הרשם, לבקשת בעלי דין או בלא בקשה כזאת ובתנאים שייראו לו, לצוות על מחיקת שמו של בעל דין שצורף שלא כהלכה כתובע או כנתבע, או על הוספת שמו של אדם שהיה צריך לצרפו כתובע או כנתבע או שנוכחותו דרושה כדי לאפשר לבית הדין לפסוק ולהכריע ביעילות ובשלמות בכל השאלות הכרוכות בתובענה". (דגש שלי – ד.פ.).

 כבר נפסק לא אחת כי כאשר קיימת מחלוקת בדבר זהות המעביד, יש לצרף כצדדים להליך את כל "המעבידים הפוטנציאליים". בע"ע (ארצי) 56413-02-12 מ.ב. גלאט עוף למהדרין בע"מ – זיד חרפוש, (ניתן ביום 29.5.12) נפסק כי במקרים כגון אלו ראוי לצרף את המעסיק הפוטנציאלי כנתבע נוסף, חלף צירופו כצד ג':

"בתיקים מעין אלה, בהם מתעוררת שאלת זהות המעביד, יעילות הדיון וקביעת חיובי הצדדים מצדיקה צירוף כל אלה שלכאורה אפשר שהם בגדר המעבידים לדיון, על מנת שבית הדין יבחן על פי מלוא הראיות את שאלת מיהות המעביד, ויקבע באופן שיחייב את כלל הצדדים, את חבויות המעביד כלפי העובד התובע" (ראו גם ע"ע (ארצי) 33625-04-12, רשת עמל 1 נ' אביעוז, (ניתן ביום 24.1.13)).

מאחר שבענייננו יש מחלוקת בין הצדדים לגבי זהות המעסיק של התובע, יש לצרף את מר שכארנה כנתבע נוסף להליך, בכדי לברר את המחלוקת עד תומה.

סוף דבר- הבקשה מתקבלת. מר שכארנה יצורף כנתבע 2.

הנתבעת תמציא למר שכארנה החלטה זו וכן את כתבי בית הדין בתיק זה תוך 14 יום. אישור מסירה של המסמכים הנ"ל יוגש בתוך פרק הזמן האמור.

מר שכארנה יגיש כתב הגנה מטעמו תוך 30 יום מיום קבלת החלטה זו.

ניתנה היום, ח' תמוז תשע"ד, 06 יולי 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/07/2014 הוראה לנתבע 2 להגיש כ"ה נתבע 2 דיתה פרוז'ינין צפייה
01/06/2015 החלטה שניתנה ע"י שרה שדיאור שרה שדיאור צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 מוחמד חיח רכאד דלאשה
נתבע 1 יסודות צור בע"מ דוד גלבוע
נתבע 2 מוסא שכארנה