טוען...

החלטה מתאריך 10/05/14 שניתנה ע"י ניר מישורי לב טוב

ניר מישורי לב טוב10/05/2014

בפני

כב' השופט ניר מישורי לב טוב

מבקשים

ועדה מקומית לתכנון מעלה חרמון

נגד

משיבים

מג'יד בשארה

החלטה

הבקשה וטעמיה :

1. בתאריך 8/5/14 הוגשה בפני בקשה לצו הפסקה שיפוטי וצו למניעת פעולות (במעמד המבקשת בלבד) לפי סעיפים 246,239 , לחוק התכנון יהבניה, התשכ"ת - 1965 (להלן : "החוק").

2. מעיון בבקשה נטען כי ביום 16/2/14 , או בסמוך לכך, בוצעו בעין קיניה באזור נ.צ. 268568/794258 במגרש מספר 143 לפי תכנית ג/ 5820 (להלן:"המקרקעין") עבודות בניה ועבודות הכנה לשימוש כדלקמן: בניית תוספת למבנה מגורים קיים לפי היתר מבניה קשיחה, בשתי קומות - קומת מרתף בשטח של כ - 40 מ"ר ומעליה קומה בשטח של כ- 20 מ"ר, במצב שלד, ללא טיח ללא חלונות ודלתות (להלן : העבודות, וההכנה לשימוש, לפי העניין).

על המקרקעין חלות תכנית ג/ 5820 - תכנית המתאר לעין קיניה (פורסמה למתן תוקף ליום 22/1/1990 , י.פ.מספר: 3736 , בעמ' 999 ) ותכנית ג/ 12240 המהוה שינוי לתקנון ג/ 5820 (פורסמה למתן תוקף ביום 4/2/02 , י.פ. מס' 5051 , בעמ' 1355 ), וייעודם על פי שתי התכניות למגורים.

עוד נטען כי העבודות טעונות היתר, ואף על פי כן התבצעו ללא היתר, ויש בביצוען משום עבירות לפי סעיפים 204 (א) לחוק התכנון והבניה, תשכ"ה- 1965 (להלן : "החוק").

המבקשת טוענת כי המשיב הינו מי שמוחזק כבעל המקרקעין, האחראי לעבודות ולשימוש, ומי שהיה עליו להשיג היתר.

5. לפיכך עותרת המבקשת כי בית המשפט יורה במעמד המבקשת בלבד, לאור דחיפות הבקשה כי על המשיב, ועל כי מי שבא במקומו ו/או מטעמו ו/או שעובד בשירותו, להפסיק לאלתר את ביצוע העבודות במקרקעין נשוא הבקשה ולהימנע מביצוע כל עבודות טעונות היתר ללא היתר וכן להימנע מכל שימוש במקרקעין שאינני תואם את ייעוד הקרקע ו/או שימוש במקרקעין טעון היתר ללא היתר לרבות איכלוס.

6. במסגרת הבקשה וכתימוכין לנטען בה הוגשו לעיוני המסמכים הבאים :

א. מזכרו של המפקח , מר סלאם דגש מיום 16/2/14 המתעד ביצוע עבודות הבנייה בשטח המשיב כאמור בבקשה (ר' פירוט לעיל).

ב. חקירת המשיב באזהרה מיום 4/3/14 במסגרתה הודה המשיב כי בנה התוספת בלא היתר.

ב. לתמיכה במזכרו המציא המפקח דגש תשריט ידני של השטח המפרט הבניה הבלתי חוקית שבוצעה על ידי המשיב.

ג. בנוסף לראיות אלו חתם המפקח סלאם דגש על תצהיר המאשר נכונות הפרטים המהווים הבסיס להגשת הבקשה שבפני.

7. דיון והחלטה

א. סעיף 239 לחוק התכנון והבניה קובע את סמכות בית המשפט ליתן צו שיפוטי להפסקת

פעולות הבניה :

" נעשתה עבודה, או השתמשו במקרקעין, בדרך ובנסיבות שיש בהם משום עבירה לפי סעיף 204 בין שהוגש על העבירה כתב אישום לבית המשפט ובין שטרם הוגש, רשאי בית המשפט לצוות על הנאשם, או על מי שנראה לבית המשפט אחראי לביצוע העבירה, ועל כל מי שעובד בשירותם - להפסיק את העבודה או את השימוש (להלן - צו הפסקה שיפוטי) ותקפו של הצו יהיה עד לביטולו או שינויו על ידי בית המשפט."

סעיף 246 לחוק התכנון והבניה קובע את סמכות בית המשפט ליתן צו זמני למניעת פעולות:

"נעשו במקום פלוני פעולות הכנה לבניה או לשימוש במקרקעין ללא היתר או בסטייה מהיתר או מתכנית, רשאי בית המשפט לפי בקשתם של יושב ראש הועדה המחוזית או של יושב ראש הועדה המקומית, ובעיריה - של יושב ראש ועדת המשנה לתכנון ולבניה, או של היועץ המשפטי לממשלה או נציגו, ליתן צו על כל אחד מהמנויים בסעיף 208 להימנע מפעולה באותו מקום, לרבות צו האוסר את השימוש במבנה או במקרקעין או צו לסגירת המבנה או המקום (להלן - צו מניעת פעולות); בית המשפט רשאי לתת צו כאמור בכפוף לתנאים שימצא לנכון בנסיבות הענין.".

8. הונחה בפני תשתית ראייתית כי המשיב , אם בעצמו ואם באמצעות אחרים, ביצע לכאורה עבודה והשתמש במקרקעין בדרך שיש בה משום עבירה לפי סעיף 204 לחוק, קרי ביצוע עבודות בלא היתר בשעה שביצוע הבניה והעבודות דרוש היתר.

9. תשתית זו מבוססת על מזכר המפקח סלאם אשר אף תיעד פעולות הבניה שביצע המשיב ו/או מי מטעמו במהלך החודשים האחרונים בשטחו וזאת בלא היתר , צילום המבנים נשוא בקשה זו , תשריט הממחיש מיקומם בשטח ועדות המשיב כי מודה במיוחס לו.

10. לאור האמור לעיל אני מורה למשיב וכל מי שעובד מטעמו בשטח המשיב להפסיק לאלתר את העבודות במקרקעין (להלן :"צו ההפסקה השיפוטי").

11. בנוסף , לאור התרשמותי מהראיות שהובאו בפני כי בוצעו בשטח המשיב פעולות הכנה לבניה ושימוש במקרקעין ללא היתר ובסטייה מתכנית, ניתן בזאת צו כנגד המשיב וכל עובד מטעמו בשטח להימנע מביצוע עבודות הטעונות היתר ללא היתר לרבות איסור שימוש במבנים נשוא הבקשה הטעון היתר ללא היתר ושימוש במקרקעין שאינו תואם יעוד הקרקע (להלן :"צו זמני למניעת פעולות").

12. אני עושה כן לאור הראיות שהובאו בפני, במעמד המבקשת בבקשתה בגין היקפן הנרחב לכאורה של עבודות הבניה ללא היתר אשר בוצעו על ידי המשיב או מי מטעמו תוך זמן קצר יחסית והטעמים בבקשת המבקשת.

13. אני מורה למבקשת להעביר הצווים אשר הוצאו במסגרת החלטתי זו ע"י מפקח המבקשת, מורה למשיב לאשר קבלת הצווים ובהעדר אפשרות סבירה לכך הנני מתיר למבקשת להמציא החלטתי זו באמצעות הדבקתה במקום בולט במקרקעין ותיעוד חזותי של פעולה זו.

13. עם זאת, משלא הוצא צו הפסקה מנהלי על ידי המבקשת בהתאם לסעיף 224 לחוק ולפיכך גם לא התקיימו ההליכים הקבועים בסעיפים 226-228 לחוק סבורני כי יש לאזן תוקפם של הצווים עליהם הוריתי עם זכות השימוע והזכות להליך הוגן לו זכאי המשיב ו/או מי המועסק מטעמו. זאת באמצעות עריכת דיון במעמד שני הצדדים, אז תהיה אפשרות בידי המשיב לטעון טענותיו.

14. סיכומם של דברים :

א. מוצא בזאת צו הפסקה שיפוטי וצו זמני למניעת פעולות כנגד המשיב וכל עובד מטעמו בהתאם להוראות סעיפים 239 ו – 246 לחוק כאמור בסעיפים 10 ו – 11 לעיל.

ב. אני קובע דיון במעמד הצדדים ליום 29/5/14 שעה 10:00.

להדגיש - תוקפם של הצווים יעמוד בתוקף עד החלטה אחרת.

ג. המזכירות תעביר החלטתי זו לצדדים בדחיפות.

ד. אני מורה לב"כ המבקשת להעביר החלטתי זו בצירוף הבקשה ונספחיה למשיב בדחיפות ולא יאוחר מיום 15/5/14.

ניתנה היום, י' אייר תשע"ד, 10 מאי 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/05/2014 החלטה מתאריך 10/05/14 שניתנה ע"י ניר מישורי לב טוב ניר מישורי לב טוב צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 ועדה מקומית לתכנון מעלה חרמון לילך גפני
משיב 1 מג'יד בשארה