טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל05/08/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

סלימאן דוירי

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובאת כוחו עו"ד בסרגליק עינת

ב"כ המשיב עו"ד אפרת פלד הרוש

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזרת על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה. העותר יצא לחופשות עד שנת 2010, בשנת 2010 חרף המלצת מב"ן והתנגדות גורמי הטיפול בכלא אשל דאז נעצרו החופשות והיה מה שהיה והיום אנחנו נמצאים במצב חדש ונותנים לו אישור לצאת לחופשה אלא שהעותר הגיש שני ערבים שהם האב והאח והם היו גם ערבים בחופשות קודמות שלו. ביקשה ממני המשיבה להעביר לידיה ערבים נוספים והועברו ערבים נוספים ומשטרת ישראל אישרה את האח שהוא הערב גם בגלגל הראשון ובגלגל השני את הדוד, המשיב טוען שהוא לא יכול לקבל את האח כערב מאחר והיה עצור יום בכלא, המשטרה שהיא אמונה לבדוק את כל הנושא הזה לא התנגדה, כשאני שאלתי את ראש תחום עו"ס איזה הגיון יש מאחורי הדברים והיא אמרה לי אם עדיין הערב הנוסף שהבאת לא יאושר נמצא קונסטלציה שבה יהיה אפשר להתיר את הכניסה של אותו ערב שהיה עצור כי המניעה היחידה היא הכניסה שלו לכלא, זו המניעה מלכתחילה, הם ימצאו קונסטלציה שבה יוכלו לאפשר את הכניסה שלו כי אין לו ערבים נוספים, היא הבטיחה לי שהתשובה תינתן תוך 10 ימים ולא היה שום דבר.

ב"כ המשיב: הערב הראשון אביו של האסיר לא אושר על ידי משטרת ישראל בעקבות מידע מודיעיני שלילי ויש כרגע שני ערבים, אחד אושר, האח לא אושר. משטרת ישראל בנסיבות אלו עושה בדיקה ראשונית ולא עושה בדיקה מעמיקה לפי הדרישות של מב"ן, היא עשתה בדיקה ראשונית האם יש לו תיקים פתוחים ומצאה שלא. נמצא שלא זו בלבד שהוא בשנת 2013 היה עצור לימים בגין תיק על איומים, תקיפה חבלה, התיק נסגר מחוסר ראיות ולא מחוסר אשמה, בנוסף מבדיקה מול המשטרה עלה שלערב המוצע הזה יש משנת 2002 7 תיקים פליליים שנפתחו כנגדו, אף אחד לא נסגר בגלל חוסר אשמה. כולם נסגרו או מעילה של חוסר ראיות או עניין לציבור. העותר מרצה מאסר על עבירות חמורות ביותר, עבירות מין, מרצה מאסר של 25 שנים שגורמי טיפול מגיעים כדי לבחון האם מישהו יכול לשמש כערב לאסיר מטבע הדברים בוחנים האם אפשר לסמוך עליו, האם הוא יודע על מה הוא מרצה את המאסר, לא ראיינו אותו כי אין טעם לראיין אותו, אין טעם להכניסו לבית הסוהר מאחר ורק העבר הפלילי שלו המכביד, מבחינתי זה משהו שמעיד על התנהגות.

כשאנו מבקשים ממישהו ללוות אסיר מטבע הדברים מישהו שמגיע אלינו כשחוק לא נר לרגליו, מטבע הדברים הוא לא יאושר. התיק האחרון של האח הוא משנת 2013 ובנוסף לא ביקש את האסיר משנת 2012 וזה מעיד על כך שהוא לא מכיר אותו.

מבחינתי אדם שצריך ללוות אסיר צריך להיות אדם שעברו ללא רבב.

ב"כ העותר: שחברתי תסביר לבימ"ש למה בשנת 2010 אישרו את הערב הזה כשתיקים היו תלויים ועומדים נגדו.

החלטה

העותר מרצה 25 שנות מאסר בגין עבירות מין, שוד, החזקת נשק ועבירות אחרות והוא מבקש לחזור לסבב חופשות.

המשיב מתנגד להחזרת העותר לסבב חופשות וסומך התנגדותו על היעדר ערבים מתאימים לתנועותיו של העותר במהלך החופשות שכן אמנם דודו של העותר אושר כערב אך אחיו של העותר, עלא דוירי לא אושר על ידי המשיב למרות שאושר על ידי המשטרה.

ב"כ המשיב טוענת כי הסיבות לאי אישורו של האח כערב הן מעצרו בשנת 2013 ותיקים שהיו תלויים ועומדים נגדו משנת 2002 עד שנת 2013 ונסגרו מחוסר ראיות או מחוסר עניין לציבור.

ב"כ העותר טוענת כי דבר התיקים התלויים ועומדים היה ידוע למשיב כאשר אישר את האח כערב ליציאת העותר לחופשות בשנת 2010, לפני שהופסקו.

כך טוענת ב"כ העותר כי אין בעובדה שהאח היה עצור במשך יממה בחשדות שהתיקים שנפתחו נגדו בקשר אליהם נסגרו כדי להצדיק את אי אישורו של האח כערב.

לאחר שעיינתי בכתב העתירה ובכתב התשובה, הגעתי למסקנה כי ניתן לאשר את היותו של האח עלא דוירי כערב ליציאותיו של העותר לחופשות אלא אם גורמי הטיפול, לאחר שיראיינו אותו במקום שייקבע על ידם, יגיעו למסקנה כי הוא אינו ראוי לשמש כערב ללא קשר לתיקים שהיו תלויים ועומדים נגדו ונסגרו וללא קשר להיותו עצור במשך יממה בשנת 2013.

ניתנה והודעה היום, ט' אב תשע"ד, 5 אוגוסט 2014, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא

הוקלד על ידי טלי שמואל

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
05/08/2014 החלטה שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה