טוען...

החלטה מתאריך 25/05/14 שניתנה ע"י רונה פרסון

רונה פרסון25/05/2014

בפני

כב' השופטת רונה פרסון

מבקשים

זיאד שיך מרעי

נגד

משיבים

מדינת ישראל

החלטה

1. בפני בקשה לפי סעיף 48 לפקודת התעבורה להורות על ביטולה של פסילה מנהלית בת 60 יום אשר הוטלה על המבקש ביום 29.4.14  בגין מעורבותו בתאונת דרכים יום קודם לכן, תאונה שארעה על פי הנטען עקב סטייה שמאלה מנתיב נסיעתו, חציית קו הפרדה רצוף ופגיעה ברכב אחר. כתוצאה מהתאונה נחבלו באורח קל המבקש ונהגת הרכב המעורב.

2. המבקש מודה כי סטה שמאלה מנתיב נסיעתו וחצה את קו ההפרדה הרצוף המצוי במקום התאונה אולם טוען כי עשה זאת בשל התפרצותו של הולך רגל אל נתיב נסיעתו ונסיונו של המבקש להימנע מפגיעה בו.

3. המבקש עוד ציין כי הוא עובד בתחום החקלאות ועיקר עבודתו הוא בהעברת סחורה לשווקים וכי אין ביכולתו להמשיך בעבודתו כאשר רשיון הנהיגה שלו פסול.  כן הוסיף כי הוא מטפל בבנו הנכה ונדרש להסיעו לצורך בדיקות וטיפולים.

4. ב"כ המשיבה התנגד לבקשה וטען כי אין מחלוקת בדבר הסטיה מנתיב הנסיעה, תוך חציית קו הפרדה רצוף, ופגיעה ברכב המעורב וכי מעדות הנהגת המעורבת לא עולה המצאותו של הולך רגל בכביש וכן כי המבקש עצמו בחקירתו לא יכול היה לזהות הולך רגל במקום.

5. בבואו לדון בבקשה מעין זו, אמור בית המשפט לבחון את השאלה האם יש בהמשך נהיגתו של המבקש משום פגיעה וסיכון לשלום הציבור, בדיקה המסתמכת הן על עברו התעבורתי של המבקש והן על נסיבות אירוע התאונה עסקינן ובלבד שנמצאו ראיות לכאורה לחובת המבקש.

6. לאחר שעיינתי בתיק החקירה שהועבר לעיוני, נחה דעתי כי יש ראיות לכאורה לאחריות מצד המבקש לאירוע התאונה, שכן גם המבקש עצמו מודה כי חצה את קו ההפרדה ופגע ברכב המעורב שנסע ממולו.

7. טענתו של המבקש כי הולך רגל התפרץ לכביש אינה פוטרת אותו מאחריות לכאורית לתאונה, שכן גם לגירסתו הוא יכול היה למנוע פגיעה בהולך רגל כטענתו ע"י סטיה ימינה מנתיב נסיעתו והוא מודה בחקירתו כי הוא התבלבל ויכול היה למנוע את התאונה.

8. מאידך, מדובר בתאונה קלה יחסית מבחינת חבלות הגוף שנגרמו למבקש ולנהגת המעורבת, כפי שהדבר עולה מתעודות חדר המיון שבתיק המשיבה.

9. מעבר לראיות לכאורה, על בית המשפט לבדוק האם מדובר בנהג מסוכן בשים לב לעבר התעבורתי וליתר הנסיבות.

10. המבקש נוהג משנת 2010 ולחובתו הרשעה אחת בלבד.

11.  הפסילה המינהלית צריכה להיות מאוזנת ומידתית וכזו שתביא בחשבון את כל השיקולים והנסיבות ותאזן ביניהם. בשים לב לנסיבות התאונה ולתוצאותיה, לעובדה שרשיון הנהיגה שלו הוא האמצעי לפרנסתו של המבקש ועברו התעבורתי קל, החלטתי לפנים משורת הדין לקצר את הפסילה המינהלית ולהעמידה על תקופה של 30 יום.

12. מודעת זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה .

13. המזכירות תעביר עותק החלטה זו לצדדים ותחזיר לתביעה את התיק שלה.

ניתנה היום, כ"ה אייר תשע"ד, 25 מאי 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
25/05/2014 החלטה מתאריך 25/05/14 שניתנה ע"י רונה פרסון רונה פרסון צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מבקש 1 זיאד שיך מרעי ג'אד אל טואפשה
משיב 1 מדינת ישראל שמוליק רווה