טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נצר סמארה

נצר סמארה11/12/2014

בפני

כב' השופט נצר סמארה

תובעת

כלל חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד שרגא בודה

נגד

נתבעים

1.פנחס גסטון סלמה

2.הפניקס חברה לביטוח בע"מ
ע"י ב"כ עוה"ד יוסי שקואי

פסק דין

1. לפניי תביעה כספית על סך 13,126 ₪, בסדר דין מהיר שעילתה נזקי רכוש שנגרמו בתאונת דרכים שאירעה ביום 10.07.2013 בין כלי רכב, מ"ר 35-464-75 (להלן: "רכב התובעת") לבין כלי רכב, מ"ר 25-600-79 (להלן: "רכב הנתבעים") (ולהלן: "התאונה").

2. אין מחלוקת לעניין עצם קרות התאונה אלא שהצדדים חלוקים באשר לנסיבות התרחשותה.

3. נערכה לפניי ישיבה מקדמית שבה נשמעו ראיות הצדדים, והעידו הנהגים המעורבים בתאונה.

4. בתום הדיון בתביעה, ולאחר שמיעת טענות הצדדים והעדויות, הגיעו ב"כ הצדדים להסדר, לפיו הסמיכו הם את בית המשפט לפסוק בתביעה ובסכסוך על דרך הפשרה, ועל פי שיקול דעת בית המשפט, ללא הנמקה וללא גבולות, וזאת בהתאם לסמכות הנתונה לבית המשפט על פי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, לאחר שהובהר לצדדים כי עילות הערעור על פסק דין זה מצומצמות ביותר, באופן שקיים קושי משמעותי לערער עליו, וכי בית המשפט יכול לקבל את התביעה במלואה, לדחותה או לקבלה באופן חלקי.

5. על סמך מכלול החומר המונח לפניי, לאור התרשמותי הבלתי אמצעית מהעדים במהלך חקירתם בבית המשפט, ולאחר שבחנתי את מכלול חומר הראיות בתיק, בשים לב להגיון שבקרות התאונה ונסיבות התרחשותה, תוך שאני לוקח בחשבון את טענותיהם ההדדיות של הצדדים ולאחר ששקלתי את כל השיקולים הרלוונטיים, הגעתי לכלל מסקנה כי דין התביעה להתקבל חלקית, באופן שתערך חלוקת אחריות בין שני הנהגים המעורבים בתאונה.

מצד אחד, מצאתי להטיל את עיקר האחריות לקרות התאונה על נהג רכב הנתבעים, אשר גרסתו פחות עדיפה בעיניי מגרסת נהג רכב התובעת, ובשים לב לאחריות המוגברת שהייתה לו בנסיעה לאחור, ומצד שני לא מצאתי לפטור את נהג רכב התובעת מאחריות, מכיוון שהיה עליו לשים דעתו לרכב הנתבעים הנוסע לאחור מכיוון שמאל במיוחד כאשר נהג רכב התובעת מבקש לפנות שמאלה, כך שממילא עליו לוודא כי השתלבותו אפשרית ואינה מסכנת אדם או רכב אחר.

לפיכך, חלוקת האחריות בין שני הנהגים, תעשה באופן שבו נהג רכב הנתבעים יישא באחריות בשיעור של 80% לקרות התאונה ואילו נהג רכב התובעת יישא באחריות בשיעור של 20% לקרות התאונה.

6. הנתבעים, באמצעות הנתבעת 2, ישלמו לתובעת את הסכומים הבאים:

6.1. סך של 10,501 ₪ שהוא 80% מסכום התביעה, בתוספת אגרת בית המשפט ששולמה, ובצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד לתשלום המלא בפועל.

6.2. שכ"ט עו"ד בשיעור 11.8% מהסכום המוצמד שנפסק או סך של 1,250 ₪, לפי הגבוה שביניהם.

6.3. שכר העד כפי שנפסק במהלך הדיון.

הסכומים הכוללים ישולמו תוך 30 יום.

7. המזכירות תמציא את פסק הדין לבאי כוח הצדדים בדואר רשום ותסגור את התיק.

ניתן היום, י"ט כסלו תשע"ה, 11 דצמבר 2014, בהעדר הצדדים.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
11/12/2014 פסק דין שניתנה ע"י נצר סמארה נצר סמארה צפייה