טוען...

החלטה שניתנה ע"י שירלי דקל נוה

שירלי דקל נוה06/11/2014

בפני כב' השופטת שירלי דקל נוה

המאשימה

מדינת ישראל

נגד

הנאשם

אליהו-גד ידיד ציון

<#1#>

נוכחים:

ב"כ המאשימה עו"ד יניב פרטוק

הנאשם וב"כ עו"ד יעל כהן

פרוטוקול

ב"כ המאשימה:

הגענו להסדר טיעון, לפיו יושתו על הנאשם העונשים הבאים: מאסר על תנאי בן 5 חודשים למשך שנתיים שלא יעבור עבירת אלימות, צו מבחן לשנה והתחייבות.

מדובר אמנם בשני כתבי אישום, מדובר בנאשם נעדר עבר פלילי, לקח אחריות, התקבל תסקיר חיובי, הוא חוסך בזמנו של בית-המשפט, ולכן נבקש לאמץ את ההסדר.

ההסדר הוא על דעתה של המתלוננת, שנוכחת באולם.

ב"כ הנאשם:

אבקש לכבד את ההסדר. מרשי בן 63, מעולם לא הוגשה נגדו תלונה ואין לחובתו עבר פלילי. מדובר בסה"כ בוויכוחים שאירעו בין בני זוג חצי שנה לאחר שנישאו, כיום הם עומדים לפני גירושין. מרשי עובד ב-18 שנה האחרונות בחברת קדישא, מקדיש את חייו לעבודה לטובת הציבור. אציין שבתסקיר הומלץ על-ידי שירות המבחן אי הרשעה וצו מבחן לשנה אולם בהיעדר פגיעה קונקרטית בעתידו מצאנו לנכון להסכים להצעת התביעה.

הנאשם:

אני מאוד מצטער שהגעתי לזה, אני לא כזה בן אדם.

<#2#>

גזר דין

כתב האישום

הנאשם הורשע, בהתאם להודאתו ובמסגרת הסדר טיעון, בעובדות שני כתבי אישום מתוקנים, כדלקמן:

ת"פ 117271-12-13

על-פי עובדות כתב האישום המתוקן, בתאריך 1/11/13, הגיעה המתלוננת, אשתו של הנאשם, הביתה, ומשמצאה את דלת הבית נעולה התקשרה אל הנאשם שהשיב לה "אני אמרתי לך שתישארי אצל אמא שלך ושאני לא רוצה אותך ואת צחקת, עכשיו את רואה שאני רציני". בהמשך לכך, הגיע הנאשם הביתה, ירק לעברה ואיים עליה בכך שאמר לה "את רוצה להזמין משטרה בבקשה ואני גם אקבור אותך פה בגינה".

לפיכך, הנאשם הורשע בעבירת איומים.

ת"פ 24682-08-12

על-פי עובדות כתב האישום המתוקן, באישום הראשון, בתאריך 12/8/13 על רקע ויכוח בעניין גירושין תקף הנאשם את המתלוננת, אשתו, בכך שירק עליה ופגע בפניה.

לפיכך, הנאשם הורשע בעבירת תקיפה סתם של בן זוג.

על-פי עובדות האישום השני, בתאריך 3/8/13 בשעות הבוקר, רגז הנאשם על המתלוננת, עקב כך שלא ערכה את השולחן, ובעט ברגלה.

לפיכך, הנאשם הורשע בעבירת תקיפה סתם של בן זוג.

על-פי עובדות האישום השלישי, במועד שאינו ידוע למאשימה, איים הנאשם על המתלוננת שיהרוג אותה.

לפיכך, הנאשם הורשע בעבירת איומים.

תסקיר שירות המבחן

מתסקיר שירות המבחן שהתקבל בעניינו של הנאשם, עולה כי הנאשם, בן 63, נשוי בשנית למתלוננת, מנהל אורח חיים דתי, תושב ראשון-לציון ועובד מזה 18 שנים בחברת קדישא. לנאשם שני ילדים בוגרים מנישואיו הראשונים.

מתסקיר שירות המבחן עולה כי הנאשם נעדר עבר פלילי.

הנאשם הביע נכונות להשתלב בהליך טיפולי בתחום האלימות, ונמצא מתאים לכך.

פורטו בתסקיר גורמי הסיכוי והסיכון, ולנוכח נכונות הנאשם להשתלב בטיפול הומלץ לתמוך בהליך זה ולהטיל עליו צו מבחן למשך שנה. כמו כן, הומלץ להימנע מהרשעה.

טיעוני הצדדים לעונש

הצדדים הגיעו להסדר לפיו הנאשם יורשע, יושת עליו עונש מאסר על תנאי בן 5 חודשים למשך שנתיים על עבירות אלימות, צו מבחן למשך שנה והתחייבות.

ב"כ המאשימה ציין כי אף שמדובר בשני כתבי אישום, הנאשם ללא עבר פלילי, שהודה וחסך זמן שיפוטי יקר, ולאור האמור בתסקיר, יש לכבד את ההסדר.

ב"כ הנאשם ציינה כי אף שהתסקיר המליץ על אי הרשעה, בהיעדר פגיעה קונקרטית בעתידו של הנאשם ולאור ההסדר בין הצדדים יש לכבד את ההסדר.

סוף דבר

לאחר ששקלתי את כל הנסיבות הצריכות לעניין ואת טיעוני הצדדים, ובהם גילו המבוגר של הנאשם, העדר עבר פלילי, כתבי האישום שתוקנו, הודאתו של הנאשם וחסכון בזמן שיפוטי יקר, האמור בתסקיר שרות המבחן ונכונותו של הנאשם לעבור טיפול, וכן את האינטרס הציבורי, ההסדר הינו סביר ועולה בקנה אחד עם מתחם הענישה ההולם והראוי.

לפיכך, מוצאת אני לנכון לכבד את הסדר הטיעון וגוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:

א) מאסר על תנאי למשך 5 חודשים, והנאשם לא יישא בעונש זה אלא אם כן יעבור בתוך שנתיים מהיום כל עבירת אלימות לרבות איומים.

ב) הנאשם יחתום על התחייבות בסך של 2,000 ₪ שלא יעבור בתוך שנתיים מהיום כל עבירת אלימות לרבות איומים. לא תחתם ההתחייבות תוך 7 ימים, ייאסר למשך 10 ימים.

ג) הנאשם יעמוד בפיקוח של קצין מבחן כאמור בפקודת המבחן [נוסח חדש], התשכ"ט-1969 למשך תקופה של 12 חודשים, שתחילתה היום, ויפעל בהתאם לתוכנית שתיבנה לו על-ידי שירות המבחן.

הנאשם הוזהר על-ידי בית-המשפט כי אם לא ימלא אחר צו המבחן מכל בחינה שהיא או שיעבור עבירה נוספת בזמן תקופת המבחן ניתן יהיה לגזור את דינו מחדש ולהטיל עליו עונש בגין תיק זה בנוסף לעונשים שנגזרו עליו.

הנאשם יפנה למזכירות בית-המשפט לחתימה על ההתחייבות.

מזכירות בית-המשפט תשלח עותק גזר הדין לשירות המבחן.

זכות ערעור לבית המשפט מחוזי מרכז – לוד תוך 45 ימים מהיום.

<#3#>

ניתן והודע היום י"ג חשוון תשע"ה, 06/11/2014 במעמד הנוכחים.

שירלי דקל נוה , שופטת

הוקלד על ידי איילין אלון

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
10/07/2014 החלטה איטה נחמן צפייה
06/11/2014 החלטה שניתנה ע"י שירלי דקל נוה שירלי דקל נוה צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
מאשימה 1 מדינת ישראל שירלי ברזילי
נאשם 1 אליהו-גד ידיד ציון