טוען...

החלטה שניתנה ע"י בלהה טולקובסקי

בלהה טולקובסקי13/12/2017

בפני

כבוד השופטת בלהה טולקובסקי

המבקש

משה יצחק קלוגר

נגד

המשיב

משה אינדיג

החלטה

בהחלטתי מיום 11.9.2017, הוריתי על סיום הליכי כינוס הנכסים בתיק זה, מהטעמים המפורטים שם. כן ציינתי כי שמורה זכותם של הצדדים לנקוט בכל הליך הנתון להם על פי הדין לצורך הסדרת רישום הבית המשותף.

עתה עומדות בפניי שתי בקשות שהוגשו על-ידי המבקש, כדלקמן:

בקשה מס' 20 - בקשה למתן פסיקתא לפיה מוסמך המבקש לחתום במקום המשיב על כל מסמך הנדרש למכירת הדירה נושא פסק הבוררות לצד ג'.

בקשה מס' 21 - בקשה להורות לעו"ד איתי גזית, ב"כ המשיב, לחתום על מסמך בכתב המופנה לבנק לאומי, לפיו יועברו הכספים המצויים בחשבון נאמנות שנפתח בהתאם לפסק דינה של כב' הנשיאה (כתוארה אז) גרסטל, בתיק ה"פ 13326-11-09, למבקש.

המשיב הגיש תגובות באמצעות משרד עו"ד חדש. לא הוגשה תגובת עו"ד גזית המשמש נאמן ביחד עם ב"כ המבקש בחשבון הנאמנות. לטענת המשיב הכספים שהופקדו בחשבון הנאמנות מגיעים לו ולא למבקש. אשר לבקשה 20, נטען כי כונס הנכסים "התפטר" מתפקידו ויש למנות אחר תחתיו, וכי המבקש אינו הגורם הראוי לשמש כונס נכסים.

בתשובה לתגובה הציע ב"כ המבקש להאריך את תקופת כהונתו של כונס הנכסים, לתקופה קצובה על מנת שתינתן הזדמנות לחתום על המסמכים הנדרשים בעניין הדירה. לשיטתו, במידה ולא תינתן הזדמנות נוספת לכונס הנכסים להשלים את מלאכתו, רישום הבניין שנבנה לפני 27 שנים כבית משותף יתעכב עוד שנים רבות.

לאחר שעיינתי בנימוקי הבקשות, התגובות והתשובה לתגובה, לא ראיתי להיעתר לבקשות.

כאמור בהחלטה מיום 11.9.2017, הוריתי על סיום הליכי הכינוס בעיקר בשל העובדה כי חרף ארכות חוזרות ונשנות שניתנו להשלמת הליכי רישום הבית המשותף, עדכן כונס הנכסים כי לאחר שהוכן תשריט לצורך רישום הבית המשותף נודע על עסקה שלא הייתה ידועה לכונס הנכסים ואין התייחסות אליה בפסק הבוררות, כך שהרישום בפנקסי המקרקעין אינו משקף את מצב הזכויות והמסמכים שהוכנו על-ידי כונס הנכסים לצורך הגשת בקשה לרישום הבית המשותף, הפכו למיותרים. עוד ציינתי בהחלטתי האמורה כי אין בדעתי להמשיך בהליכי כינוס הנכסים בתיק זה שעניינו באישור פסק בוררות מקום בו מתעוררות שאלות בעניינם של בעלי זכויות נוספים שלא היו צד להליכי הבוררות ואינם צדדים לתיק זה. בנסיבות אלה, אין מקום להארכת מינויו של כונס הנכסים.

נוכח המחלוקות בין הצדדים ואי הבהירות עליה עמד כונס הנכסים, לא ראיתי להיעתר לבקשה למתן פסיקתא. כן לא ראיתי ליתן הוראה כלשהי בעניין הכספים המופקדים בחשבון הנאמנות, כאשר המבקש טוען כי הוא זכאי להם והמשיב טוען ההיפך - כי הוא זכאי לכספים.

כפי שציינתי בהחלטתי מיום 11.9.2017, לצדדים שמורה הזכות לנקוט בכל הליך על פי דין לצורך הסדרת רישום הבית המשותף. כן נתונה לצדדים האפשרות להגיש כל תביעה הנתונה להם על פי הדין, בעניין הדירה נושא פסק הבוררות שאושר וניתן לו תוקף של פסק דין ובעניין הכספים המופקדים בחשבון הנאמנות.

הטיפול בתיק זה הסתיים. יש להצר על כך שמינוי כונס הנכסים בהתאם לפסק הבוררות לא הביא לסיום הליכי רישום הבית המשותף ומכירת הדירה. עם זאת, תיק זה שעניינו בקשה לאישור פסק בוררות אינו המסגרת הדיונית המתאימה לבירור מחלוקות בין הצדדים. כאמור, נתונה לצדדים האפשרות להגיש כל תביעה העומדת להם על פי הדין, לבית המשפט המוסמך.

המזכירות תמציא ההחלטה לב"כ הצדדים ולכונס הנכסים.

ניתנה היום, כ"ה כסלו תשע"ח, 13 דצמבר 2017, בהעדר הצדדים.

C:\Users\TamirBr\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\טולקובסקי.tif

בלהה טולקובסקי, שופטת

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
06/07/2014 החלטה מתאריך 06/07/14 שניתנה ע"י בלהה טולקובסקי בלהה טולקובסקי צפייה
27/02/2017 החלטה על בקשה למתן החלטה בלהה טולקובסקי צפייה
13/12/2017 החלטה שניתנה ע"י בלהה טולקובסקי בלהה טולקובסקי צפייה