טוען...

החלטה שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל06/08/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

איתמר תורג'מן

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

<#1#>

נוכחים:

העותר

ב"כ המשיב עו"ד ליאור קורן

פרוטוקול

העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגיש כתב תשובה.

העותר: לא קיבלתי כתב תשובה אך אני קיבלתי אותו עכשיו. חלק גדול מהסיבה העיקרית לכך שמנהל כלא אשל מר צביקה ימין הורה על כך שיסרקו את הערוצים. הם שמים סרטים שמוקרנים בטלוויזיות של האסירים הפליליים וברגע שהערוץ של ה- DVD הפסיק לפעול אני הגשתי בקשה, יש מה שקיים במציאות ויש מה שבן אדם אומר ובן אדם לא יכול להגיד שהוא עשה משהו שהוא מעבר לחוק.

אותו דבר לגבי כלא שיטה.

אני אמרתי לו דבר ראשון אני רוצה לראות אותו קיים אצלנו ורק לאחר מכן אני מוכן לבטל את העתירה, אני ביטלתי את העתירה. כל עוד הייתי שם הוא היה פעיל, אני אסיר פלילי, וכמו שלא היה פעיל בזמנו לפני כ- 8 חודשים הוא גם לא פעיל כיום בשב"ס איילון, ערוץ 0, הוא רשום ברשימה של הערוצים ולא פעיל, בביקורת ביום 9.7.14 שאלתי את קצין האסירים למה ערוץ 0 לא פעיל והוא אמר לי מה נזכרת בערוץ הזה הוא מת כבר ממזמן ואני אמרתי לו שהוא צריך להיות פעיל לפי הנחיות הנציבות, למה הוא לא פעיל.

אין שום שידור של שום דבר, הוא לא פעיל, הוא לא קיים בכלל. זה גם חלק מהסיבה שערוץ MBC שמו לנו אותו בכלא אשל, לא יתכן שלאסירים פליליים לא יהיה מה לראות, לא נותנים להכניס דיסקים של מוזיקה מבחוץ, מה נראה כל היום ערוץ 2, 1 ו- 10 שכל היום מדברים על המחלמה שהחיילים שלנו נהרגים שם, כל שאר הערוצים זה של ערבים, מה אני אראה, את הסדרה של הרמדאן שלהם, אני לא מבין ערבית, אני מבין אנגלית ועברית.

<#3#>

החלטה

העותר מרצה 7 שנות מאסר בגין עבירות מין והוא מלין על כך שלא ניתן לצפות במכשיר הטלוויזיה בתאו בערוץ MBC 2, כפי שצפה בו כשהיה בכלא אשל וכפי ששמע מאסירים שהיו בכלא שיטה.

המשיב מתנגד לאפשר לעותר לראות את הערוץ הנ"ל ובאשר לטענתו כי צפה בערוץ זה בכלא אשל התקבלה תגובת מפקד כלא אשל לפיה הוא לא מאשר לאסיר כזה או אחר לצפות בערוץ הנ"ל וגם אין לו סמכות לעשות כן.

כך גם התקבל מידע מכלא שיטה לפיו לא ניתן בערוצי הטלוויזיה שבהם ניתן לצפות בכלא זה בערוץ המבוקש.

לאור כל האמור לעיל, טענת האפליה של העותר בינו לבין אסירים שנמצאים בכלא אשל או בכלא שיטה דינה להידחות ואני דוחה את העתירה.

במהלך הדיון בפני טען העותר כי ערוץ 0 שבו ניתן לצפות בסרטי DVD איננו פעיל ומשכך מוגבלת האפשרות שיש לו לצפות בערוצי טלוויזיה.

מאחר ועניין זה לא היה נושא העתירה, אינני מתייחס אליו בהחלטה זו אך מן הראוי לבדוק את הטענה.

בכפוף לאמור לעיל, אני דוחה את העתירה.

<#2#>

ניתנה והודעה היום, י' אב תשע"ד, 6 אוגוסט 2014, במעמד ב"כ המשיב והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא