טוען...

פסק דין שניתנה ע"י נצר סמארה

נצר סמארה09/11/2014

בפני

כב' השופט נצר סמארה

תובעים

1.איי.די.איי. חברה לביטוח בע"מ

2.יעקב שחרור
ע"י עוה"ד אליהו הישראלי

נגד

נתבעים

1.יוסף סלטון

2.הראל חברה לביטוח בע"מ
ע"י עוה"ד יריב פורת

פסק דין

1. לפניי תביעה כספית ע"ס 30,796 ש"ח, בסדר דין מהיר שעילתה נזקי רכוש שנגרמו בתאונת דרכים שאירעה ביום 24.04.2013 בין כלי רכב מ"ר 12-780-72 (להלן: "רכב התובעים") לבין כלי רכב, מסוג משאית, מ"ר 84-295-15 (להלן: "רכב הנתבעים") (ולהלן: "התאונה").

2. אין מחלוקת לעניין עצם קרות התאונה אלא שהצדדים חלוקים באשר לנסיבות התרחשותה.

3. נערכה לפניי ישיבה מקדמית שבה נשמעו ראיות הצדדים, והעידו הנהגים המעורבים בתאונה ועדי ראייה נוספים.

4. בתום הדיון בתביעה, ולאחר שמיעת טענות הצדדים והעדויות, הגיעו ב"כ הצדדים להסדר לפיו הסמיכו הם את בית המשפט לפסוק בתביעה ובסכסוך על דרך הפשרה, ועל פי שיקול דעת בית המשפט, ללא הנמקה וללא גבולות, וזאת בהתאם לסמכות הנתונה לבית המשפט על פי סעיף 79א' לחוק בתי המשפט [נוסח משולב], התשמ"ד-1984, לאחר שהובהר לצדדים כי עילות הערעור על פסק דין זה מצומצמות ביותר, באופן שקיים קושי משמעותי לערער עליו, וכי בית המשפט יכול לקבל את התביעה במלואה, לדחות אותה או לקבלה חלקית.

5. על סמך מכלול החומר המונח לפניי, לאור התרשמותי הבלתי אמצעית מהעדים במהלך חקירתם בבית המשפט, ולאחר שבחנתי את מכלול חומר הראיות בתיק, בשים לב להגיון שבקרות התאונה ונסיבות התרחשותה ומוקדי הנזק ברכבים, תוך שאני לוקח בחשבון את טענותיהם ההדדיות של הצדדים ולאחר ששקלתי את כל השיקולים הרלוונטיים, הגעתי לכלל מסקנה כי יש לערוך חלוקת אחריות בין שני הנהגים המעורבים בתאונה. מצד אחד, מצאתי להטיל את עיקר האחריות לקרות התאונה על נהג המשאית, רכב הנתבעים, אשר גרסתו פחות מתקבלת מגרסת נהג רכב התובעים ועדיהם, ומצד שני לא מצאתי לפטור את נהג רכב התובעים מאחריות, מכיוון שצריך ויכול היה לנקוט באמצעים למניעת התאונה.

לפיכך, חלוקת האחריות בין שני הנהגים של הצדדים, תעשה באופן שבו יישא נהג רכב הנתבעים בשיעור של 70% מהאחריות לקרות התאונה ונהג התובעים יישא בשיעור של 30% מהאחריות לקרות התאונה.

6. הנתבעים ישלמו לתובעים באמצאות הנתבעת 2, את הסכומים הבאים:

6.1. סך של 21,557 ₪ שהם 70% מסכום התביעה, בתוספת אגרת בית המשפט ששולמה, ובצירוף הפרשי הצמדה וריבית מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום המלא בפועל.

6.2. שכ"ט עו"ד בשיעור של 11.8% מהסכום המוצמד שנפסק .

6.3. שכר העדים כפי שנפסק במהלך הדיון.

6.4. הסכומים הכוללים ישולמו בתוך 30 יום.

7. המזכירות תמציא את פסק הדין לבאי כוח הצדדים בדואר רשום ותסגור את התיק.

ניתן היום, ט"ז חשוון תשע"ה, 09 נובמבר 2014, בהעדר הצדדים.