טוען...

הוראה למומחה בית משפט 1 להגיש (א)חוו"ד מומחה

נוהאד חסן28/05/2015

בפני

כב' השופט נוהאד חסן

התובע:

יהודה סויסה, ת.ז. 055004360

ע"י ב"כ עוה"ד שפוני

(מטעם הלשכה לסיוע משפטי)

-

הנתבע:

המוסד לביטוח לאומי

ע"י ב"כ עוה"ד רויטל חן

המחלקה המשפטית

החלטה

1. מינוי מומחה רפואי:

ד"ר דוד אנג'ל, מומחה לכירורגיה אורטופדית, מנהל מחלקה, מרח' שארית הפליטה 23 חיפה, 34987, מתמנה בזה לשמש מומחה יועץ רפואי (להלן: "המומחה"), לשם מתן חוו"ד רפואית בשאלות המפורטות להלן בהחלטה זו והמתייחסות לתובע, וזאת תוך 30 ימים ממתן החלטה זו.

 

2. מסמכים רפואיים:

להחלטה זו מצורפים מסמכים כמפורט להלן:

  א. תיק רפואי קופ"ח כללית – ממרפאה תעסוקתית.

ב. תיק רפואי קופ"ח כללית – כללי + אורטופדי.

ג. מסמכים רפואיים שצורפו לתצהיר התובע.

3. העובדות:

א. התובע יליד 9.12.1957.

ב. התובע עבד מ- 2/2005 ועד 3/2014 כפועל ייצור בעמדת הלחמה בחברת שורש ערכות נוודים בע"מ.

ג. התובע עבד 5 ימים בשבוע ובתקופות לחץ עבד במידת הצורך 6 ימים בשבוע.

ד. התובע עבד כ-10 שעות ביום בממוצע, כאשר מתוכן שהה בהפסקה במשך שעה ביום (לתובע היו 3 הפסקות במהלך היום, אחת של חצי שעה ושתיים של רבע שעה) יצוין כי מ- 1/14 ועד 3/14 התובע עבד 4 שעות ביום בלבד בהמלצת רופאה תעסוקתית.

ה. עבודת התובע התבצעה באופן הבא:

התובע יושב על כסא, מתכופף לצד ימין על מנת לקחת יריעת פלסטיק מארגז המונח על הרצפה בגובה של חצי מ' ומניח את היריעה על השולחן שלפניו. על השולחן מונחת מכונת ההלחמה. התובע לוקח פין, שם אותו בשבלונה ואת היריעה שם על הפין. בעזרת שני האגודלים בשתי ידיו, לוחץ התובע על שני כפתורים במכונה (לצורך הפעלת המלחם), כאשר ידיו מושטות לפנים, תוך כדי יישור המרפקים ונשאר בתנוחת היישור במשך 12 שניות ואז משחרר את הכפתורים ומכופף בחזרה את המרפקים. הלחיצה על הכפתורים לא דורשת הפעלת כוח. לאחר מכן התובע לוקח את היריעה עם הפין המולחם ומתכופף לצד שמאל על מנת להניח את היריעה בארגז של "המוכנים" שנמצא על הרצפה (בגובה של חצי מ').

כל הפעולות שתוארו לעיל, אורכות כ-30 שניות, כך שבמהלך יום עבודה של 9 שעות עבודה נטו, התובע חוזר על הפעולה של כיפוף ויישור המרפקים לצורך הלחיצה על הכפתורים כ- 1,100 פעמים ומתכופף לארגזים פעם לימין ופעם לשמאל בסה"כ כ- 2200 פעמים (1100 פעמים לימין ו-1100 לצד שמאל).

4. השאלות:

א. מהי המחלה או המחלות מהן סובל התובע בגבו ובמרפקיו?

ב. האם יש קשר סיבתי בין תנאי עבודתו של התובע כפי שתוארו לעיל בסעיף 3, לבין מחלתו או מחלותיו בגבו ובמרפקיו?

נבקשך להעריך אם קיימת כאן מידת סבירות העולה על 50%, כי בכלל קיים קשר סיבתי בין עבודתו של התובע כפי שפורטה בסעיף 3 לעיל לבין מחלתו או מחלותיו בגבו ובמרפקיו?

ג. אם התשובה לשאלה הקודמת חיובית, האם כל מאמץ פיזי שעשה התובע במסגרת עבודתו, גרם לפגיעה כלשהי (להלן: "הפגיעה") בגבו ובמרפקיו?

ד. אם התשובה לשאלה הקודמת חיובית - ההיתה אותה פגיעה, פגיעה זעירה ובלתי הפיכה, כך שבהצטרף אליה פגיעות קודמות וחוזרות נוצר המצב הקיים בתובע או שמא, המצב הקיים הוא תוצאה של תהליך תחלואתי ממושך?

ה. אם התשובה לרישא של השאלה הקודמת (פגיעות זעירות נפרדות ובלתי הפיכות הן שגרמו למצב הקיים בתובע) - היא חיובית - האם יש בתובע גורמי סיכון והאם תנאי עבודתו הנ"ל השפיעו על המחלה הרבה פחות מאשר נתוניו האישיים (לרבות גורמי הסיכון)?

ו. רק במידה וניתן לקבוע במידת סבירות העולה על 50%, כי בכלל קיים קשר סיבתי בין עבודתו של התובע לבין המחלה בגבו ובמרפקיו, נבקשך לקבוע את מידת תרומתו של קשר סיבתי זה אל מול יתר הגורמים שגרמו למחלה אצל התובע והאם תנאי עבודתו תרמו להתפתחות ו/או החמרת המחלה בשיעור העולה על 20%?

ז. האם ניתן לקבוע שעבודתו של התובע כמתואר לעיל בסעיף 3, גרמה לו ל"מחלת מקצוע" כמוגדר בסעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב] התשנ"ה-1995 (מחלת מקצוע היא מחלה שנקבעה בתקנות על פי סמכות שר העבודה והרווחה שנקבעה בסעיף 85 לחוק)?

5. המומחה מתבקש לבסס את חוות דעתו על העובדות שנקבעו בהחלטה זו ועל המסמכים הרפואיים המצורפים, מהם ניתן ללמוד על מצב בריאותו של התובע.

6. לתשומת לב המומחה יוער, כי הכלל בבית הדין לעבודה, שאין בודקים את התובע, אלא אם באופן חריג מבקש זאת המומחה.

7. כמו כן יצוין, כי אין הצדדים רשאים לפנות ישירות אל המומחה.

8. שכר טרחת המומחה ישולם מקופת בית-הדין, כמקובל.

9. מזכירות בית הדין תדאג להמציא העתק החלטתי זו, הן למומחה והן לצדדים.

10. לעיון ביום 5.7.15.

ניתנה היום, י' סיוון תשע"ה, 28 מאי 2015, בהעדר הצדדים ותישלח אליהם.

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
30/06/2014 הוראה לנתבע 1 להגיש כתב הגנה מתוקן נוהאד חסן צפייה
28/05/2015 הוראה למומחה בית משפט 1 להגיש (א)חוו"ד מומחה נוהאד חסן צפייה
17/06/2015 הוראה לתובע 1 להגיש (א)ש.הבהרה נוהאד חסן צפייה
06/03/2016 הוראה למומחה בית משפט 1 להגיש (א)חוו"ד מומחה נוהאד חסן צפייה
צדדים בהליך
תפקיד שם בא כוח
תובע 1 יהודה שוישה שפוני הדר
נתבע 1 המוסד לביטוח לאומי צחי רטר