טוען...

החלטה מתאריך 16/07/14 שניתנה ע"י אברהם טל

אברהם טל16/07/2014

לפני כב' השופט אברהם טל - נשיא

העותר

זאב רוזנשטיין

נגד

המשיב

שירות בתי הסוהר

נוכחים:

העותר ובא כוחו עו"ד מיקי חובה

ב"כ המשיב עו"ד חגית זכאי סלע

פרוטוקול

ב"כ העותר: חוזר על העתירה.

ב"כ המשיב: מגישה כתב תשובה בצירוף מידעים, לרבות מידעים שהתקבלו לאחר הדיון האחרון, מידעים שהתקבלו לפני הדיון האחרון אך לטענתנו עדיין רלוונטיים ומידעים של משטרת ישראל עדכניים שהתקבלו אחרי הדיון האחרון ולפניו.

ב"כ העותר: עיינתי בכתב התשובה. ההתנגדות של המשיב בעקבות מידעים מודיעיניים. העותר עבר כל הליך טיפול אפשרי והוא סיים לפני מס' חודשים את הטיפול שהם המליצו לו במקום שליטה בכעסים.

בנוגע למידעים, 4 מידעים ראשונים הם היחידים הרלוונטיים לטענתנו לעתירה זו שכן כל המידעים ממידע 5 ועד 13 לאחר ה- 4 ידיעות ראשונות הם מידעים שהופיעו כבר לא בעתירה אחרונה שהיתה בנוגע לאמא למרות שכך מצוין בגוף כתב התשובה אלא בעתירה בנוב' 2013 לפני כ- 10 חודשים, מידיעה מס' 5. דיון אחרון היה באפריל 2014 שבו הוצא לחופשה מיוחדת בליווי ושם צורפו אותם ידיעות משטרתיות לכן אני אומר שכל המידע מידיעה 5 והלאה אלו הן ידיעות שכולן על פי המס' שלהן הובאו בפני ביהמ"ש בנוב' 2013 ובפב' 2013.

מידע ראשון כתוב כוונת פגיעה בעותר. לטעמי, כאשר אדם ריצה 10 שנות מאסר מבלי שיצא ולו לחופשה אחת רגילה שלא באבטחה, הוא יצא פעם אחת לחופשה לחתונה בליווי ופעם אחת לבקר את אמו בליווי, אפשר לאיין את אותו חשש בין אם זה בתנאי מעצר בית, אפשר להפיג את החשש הזה כאשר לראשונה אנחנו רואים חשש לפגיעה בעותר, ראינו את המידע רק כאשר מדובר ביציאה לחתונה או לחופשה מיוחדת ולכן אני מבקש להתייחס לאותו מידע ולראות אם מדובר בשמועה או במידע אמין יתר. ככל שחולף הזמן, ולמרות שזו לא זכות לצאת לחופשה, זו פריבילגיה חשובה ומהותיות. אי אפשר שכל פעם על בסיס שמועה כזו או אחרת תישלל חופשתו של העותר. גם בעתירה קודמת היינו כאן ואמרנו זאת, 10 שנים שהוא מרצה את מאסרו בגין עבירה של קשירת קשר לסחר בסם וקשירת קשר לפשע, אם הוא היה עובר את העבירה הזו פה בישראל הוא לא היה מרצה יותר מ- 7 שנות מאסר. לכן העובדה שנגזרו עליו 12 שנות מאסר וקשירת קשר להפצת סם בארה"ב ועוד 5 שנות מאסר פה, האם אפשר לשחררו לחופשה קצרה. לא יכול להיות שאותם מידעים כל פעם מחדשים אותם.

הפרפראזה על חשד לכוונות שליליות הולכת איתנו 3 שנים, מהפעם הראשונה שהגשנו בקשה לחופשה ראשונה. הראיה שבסופו של דבר לא קרה שום דבר וגם בידיעות מלפני 3 שנים ושנתיים.

האם אותו בסיס ואותו מקור שמתאר את החשד הזה זה מקור מוצלב, האם זה מקור של שיחה מוקלטת או מקור של מישהו שבא ומספר סיפור.

בנוגע לכוונות שליליות - אני מבקש להתייחס האם מדובר בכוונות שיכולות להתממש אך ורק כשהוא נמצא בחופשה והאם אפשר לאיין אותם בין אם זה בתנאים מגבילים, מעצר בית, איזוק אלקטרוני, 7 שעות חופשה. אנשים שמרצים תקופת מאסר ארוכה בגין עבירות חמורות רצח והעותר בגלל השם והמוניטין שנצבר לו כל פעם אנחנו נמצאים מחדש בפני אותן ידיעות, אותן שמועות שמונעות את אותה חופשה והגיע הזמן שביהמ"ש ירים את הכפפה ויתייחס לאותו מידע כפי שהוא.

ב"כ המשיב: אנחנו לא מדברים רק על כוונות שליליות כפי שחברי כאן טוען אלא יש מידעים גם של משטרת ישראל וגם שב"ס על המשך פעילות פלילית בזמן הזה ועל כוונות פגיעה ממשיות ועל סכסוכים, והידיעות המודיעיניות האלה הן ידיעות עדכניות מוצלבות גם של משטרת ישראל וגם של שב"ס.

בנוגע למידעים המודיעיניים, המידעים גם עדכניים לעת הזו וגם מידעים שהוגשו בזמנו בעתירה בדצמ' 2013 והם עדיין עדכניים.

ב"כ העותר: אני מבקש שבימ"ש ייתן את המשקל הראוי למידע המודיעיני שנצבר כל פעם מחדש, יש הבדל אם מדובר במידע מודיעיני שיש מידע במידה וישוחרר יקרה כך אבל כל פעם זה כך, אנו בעתירה שישית.

פעם אחת היה עניין של כוונות שליליות בנוגע לשיחות טלפון כאלה ואחרות ואני יודע שהוא לא משוחח בטלפון עם אף אחד. כל עתירה שהוא יגיש תהיה ידיעה מודיעינית. מדובר בעתירה שישית לחופשה אחרי 10 שנות מאסר.

יש פה עניין גם של תמריץ והעותר לא יושב ומיואש מעצמו במאסר אלא מקיים שיחות פרטניות, עשה קורסים, השלים בגרויות, אפשר לאיין את מעצר הבית במקום פלוני.

העתירה עסקה גם בנושא ביקור רב והיא מתייתרת כיוון שהעותר נפגש עם רב לאחרונה.

החלטה

העותר מרצה 17 שנות מאסר בגין קשירת קשר לפשע והוא מבקש פעם נוספת לצאת לחופשות שכן התנהגותו במהלך מאסרו תקינה והוא עבר את כל התהליכים הטיפוליים שנדרש לעבור.

המשיב מתנגד, גם לעת הזו, ליציאת העותר לחופשות וסומך התנגדותו על מידעים חסויים שהוצגו בפני ואשר התקבלו לאחר דיון קודם בעתירה זהה שהגיש העותר ואשר נידונו בחודש אפריל 2014.

המשיב טוען כי יציאת העותר לחופשות עלולה לסכן את העותר וכן כי יש לו כוונות שליליות המצדיקות את אי הוצאתו לחופשות, חרף התנהגותו התקינה בין כותלי בית הסוהר והשתלבותו בהליך הטיפולי.

עיון במידעים החסויים שהוצגו בפני, ואשר התקבלו לאחר הדיון האחרון בעתירה שהגיש העותר לצאת לחופשות, ואשר נדחתה בשל מידעים מודיעיניים, מעלה כי מדובר במידעים שהתקבלו בזמן האחרון יחסית ויש בהם כדי להצדיק את עמדת המשיב שכן מדובר בכוונות שליליות של העותר (ראה ידיעה 883 ו- 296 של שב"ס) וחשש לשלומו של העותר באם ייצא לחופשה (ראה ידיעה 007 של שב"ס וידיעה 047 של משטרת ישראל).

די במידעים הנ"ל כדי להצדיק את עמדת המשיב שלא להוציא את העותר לחופשות, ואינני רואה צורך להתייחס ליתר המידעים שהתקבלו לאחר הדיון הקודם בבקשת העותר לצאת לחופשות.

אני דוחה את העתירה.

ניתנה והודעה היום, יח' תמוז תשע"ד, 16 יולי 2014, במעמד ב"כ הצדדים והעותר.

אברהם טל, שופט

נשיא

החלטות נוספות בתיק
תאריך כותרת שופט צפייה
16/07/2014 החלטה מתאריך 16/07/14 שניתנה ע"י אברהם טל אברהם טל צפייה